Frida Frosk Skrevet 9. april 2007 #1 Skrevet 9. april 2007 Ser ut som alle har sånne helsetepper, men hva er det som er så bra med dem egentlig? Og hvis det er noe vi absolutt må ha, hvor får jeg tak i noen som ikke er pastellfarget (rosa, blå, gul, grønn) eller hvite? Synes de er så stygge...
Chiquita Skrevet 9. april 2007 #2 Skrevet 9. april 2007 Du MÅ ikke ha det nei. Men at det kan være kjekt, er jo en annen ting. Lett og luftig på varme dager. fin til å henge for åpningen av vogna om det er litt trekk.
Donpedro Skrevet 9. april 2007 #3 Skrevet 9. april 2007 Nei, man må ikke ha. Men er kjekt med små tepper som kan brukes hvis det blir kaldt, henges opp, pakkes rundt, ha på gulvet osv. Kan jo kjøpe et hvitt og farge?
Gjest Peppa Skrevet 9. april 2007 #4 Skrevet 9. april 2007 Jeg har ikke noe helseteppe, har aldri tenkt at "søtten og, hadde jeg bare hatt et helseteppe....." Har et teppe som noen har strikket til ungene mine, og det fungerer likeså bra! Veldig greit med et teppe da, men et helseteppe trenger det ikke å være!
Gjest Peppa Skrevet 9. april 2007 #5 Skrevet 9. april 2007 oj, var veldig mye teppe-prat i innlegget mitt ser jeg...
Kayli Skrevet 9. april 2007 #6 Skrevet 9. april 2007 Du MÅ ikke ha helseteppe, nei. Det som er fint med dem er jo at de isolerer og holder barnet varmt når det er kaldt, og er luftige når det er varmt i været. Jeg syntes de var veldig anvendelige på varme sommerdager. Jeg kjøpte forresten hvite hos KID.
Susan Sto Helit Skrevet 9. april 2007 #7 Skrevet 9. april 2007 Veldig kjekt å ha på vogna når det er noe man vil skjerme babyen litt mot. Jeg har et mørke blått et av merke Bebs. Det er kjøpt på Bogerud Tekstil.
Wildy Skrevet 9. april 2007 #8 Skrevet 9. april 2007 Du må ikke ha helseteppe. Men teppe i en eller annen utgave er greie å ha; pakke rundt, legge under, dekke for sol, skjerme for trekk osv .
Holly Hobbie Skrevet 9. april 2007 #9 Skrevet 9. april 2007 Pledd faar man aldri nok av (vel, et sted gaar vel grensen! ) og helsetepper er fine aa ha. Har to som brukes flittig, f.eks i bilen, i vognen, i sengen paa dagtid etc. Men jeg bruker andre typer pledd ogsaa, og hadde strengt tatt ikke trengt helseteppene mine.
Blueberry Skrevet 9. april 2007 #10 Skrevet 9. april 2007 En annen fin ting med helseteppene er jo at de kan kokvaskes. Det kan du ikke med et ullteppe... Men du trenger jo sikkert ikke haugevis. Jeg har bare ett...
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 9. april 2007 #11 Skrevet 9. april 2007 Vi brukar berre eit Nøstebarn-ullteppe til knerten vår. Dei to helseteppene vi har (eit blått og eit grønt) brukar vi berre som pølser for å gjere vogga trangare.
Donpedro Skrevet 9. april 2007 #12 Skrevet 9. april 2007 Vi har tepper til ulike formål: -strikketeppe i ull i vogna -kashmirteppe i ull til bilstol/oppå vogna -bomullsteppe på gulvet der han pleier å ligge på et vattert leketeppe -blått strikketeppe i bomull til kurven når han skal opp om natten for å få mat -helseteppe til diverse, når annet er til vask osv Trenger selvsagt ikke så mange, men kjekt å slippe å drasse dem rundt.
Coria Skrevet 10. april 2007 #13 Skrevet 10. april 2007 Bruker det kun til å henge over vogn for å skjerme for sol. Men det er det veldig praktisk til, for det kommer fortsatt luft inn til den som ligger i vognen.
dittin Skrevet 10. april 2007 #14 Skrevet 10. april 2007 har ikke hatt noe helseteppe! brukte bare fleecetepper og et strikket lanolinteppe.
Gjest Ballerina Skrevet 10. april 2007 #15 Skrevet 10. april 2007 Du trenger ikke helseteppe! Men hvis du vil kjøpe ett hadde jeg kjøpt i ull fordi babyen kan puste gjennom det i ull, mens de ikke kan pust gjennom bomull (da kan de ikke ha det foran nesen og det liker jo mange godt )
Susan Sto Helit Skrevet 10. april 2007 #16 Skrevet 10. april 2007 Du trenger ikke helseteppe! Men hvis du vil kjøpe ett hadde jeg kjøpt i ull fordi babyen kan puste gjennom det i ull, mens de ikke kan pust gjennom bomull (da kan de ikke ha det foran nesen og det liker jo mange godt ) ← Helseteppe er jo et sånt med store hull i. Det er jo ikke akkurat vanskelig å puste gjennom.... :klø: Hadde nok kjøpt et helseteppe å ha over vognen jeg. Bedre å ha ett for mye enn ett for lite.
Gjest Ballerina Skrevet 10. april 2007 #17 Skrevet 10. april 2007 (endret) Helseteppe er jo et sånt med store hull i. Det er jo ikke akkurat vanskelig å puste gjennom.... :klø: ← ...jo, når det er bomull... ...men over vognen har jo ingenting å si Endret 10. april 2007 av Ballerina
Donpedro Skrevet 10. april 2007 #18 Skrevet 10. april 2007 ...jo, når det er bomull... Det er jo hull! Går fint her i huset ihvertfall.
Susan Sto Helit Skrevet 10. april 2007 #19 Skrevet 10. april 2007 ...jo, når det er bomull... ...men over vognen har jo ingenting å si ← Er jo ikke bomull i hullene? :klø:
Gjest Ballerina Skrevet 10. april 2007 #20 Skrevet 10. april 2007 Er jo ikke bomull i hullene? :klø: ← Det blir så tett... jeg kan ikke forklare det noe mer, var bare noe jeg lærte en gang jeg var på et fabrikkutsalg der de lager sånne i ull! Derfor har mange sykehus har gått over til helsetepper i ull, sikkert kun på nyfødt for det er jo så mye dyrere...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå