Gå til innhold

Sopp/Infeksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på sopp og infeksjon nedentil? Jeg har tidligere hatt sopp, og vet at man kan få det lett tilbake. For en 5dager siden hadde jeg ubeskytt sex, og klør noe så utrolig nedentli, er også sår og har en hvit utflod som ikke lukter? NOen tips til hva det er, og hvordan jeg får det vekk?

Videoannonse
Annonse
Gjest DyneTryne
Skrevet

Høres ut som en soppinfeksjon. En begge deler altså.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Gå til lege/klinikk for seksuelt overførbare sykdommer og ta prøver. Mulig sopp, men kan også være andre ting, eller både sopp og annen infeksjon samtidig.

Husk at man kan få problemer av ubehandlete infeksjoner, og det er fort gjort å ordne opp i hvis man tar det i starten :)

Skrevet (endret)

Soppinfeksjon er når en av soppartene i underlivet blir "i flertall" i forhold til resten av normalfloraen. Alle plagene du nevner er typiske symptomer på soppinfeksjon.

Andre infeksjoner er når det kommer bakterier eller virus utenfra, inn i skjeden.

Jeg er enig med =tentacle=; gå til lege eller klinikk for seksuelt overførbare sykdommer og ta prøver. Så finner du ut hva det er for noe, i hvert fall.

Edit: Bakterielle infeksjoner lager gjerne vond lukt, i motsetning til soppinfeksjoner.

Endret av yenoh
Gjest Keycha
Skrevet

Når jeg hadde sopp luktet det ikke noe spesielt, bare at utfloden min var mer klumpete.. Reis på apoteket å kjøp deg en canesten kur, er ikke verre enn det. Og om det ikke hjelper så drar du deg til legen :) Man kan fort få soppinfeksjon når man har hatt sex...

Gjest =tentacle=
Skrevet
Når jeg hadde sopp luktet det ikke noe spesielt, bare at utfloden min var mer klumpete.. Reis på apoteket å kjøp deg en canesten kur, er ikke verre enn det. Og om det ikke hjelper så drar du deg til legen :) Man kan fort få soppinfeksjon når man har hatt sex...

Men har man fått en seksuelt overførbar infeksjon i tillegg, blir den ikke borte selv om Canesten tar soppen og man føler seg frisk igjen.

Gjest Keycha
Skrevet

Nei, men så skriver jeg jo også "om det ikke hjelper så drar du deg en tur til legen" :)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Nei, men så skriver jeg jo også "om det ikke hjelper så drar du deg en tur til legen" :)

Hvis hun har fått sopp pluss klamydia, forsvinner trolig alle symptomene med Canesten, men klamydiaen blir værende. Klamydia er ofte ikke merkbar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...