Gå til innhold

bilulykke


Gjest miobell

Anbefalte innlegg

Gjest miobell

hadde et stygt uhell i går kveld.

jeg og min samboer var på vei hjem fra påskeferie hos familie. lang kjøretur.

Vi hadde ikke, som mange andre,regnet med slikt dårlig føre som kom i går kveld. har vinterdekk, men de er ikke særlig gode. glatt underlag og han kjører svært forsiktig. likevel skjer det. mister festet og glir over i motsatt kjørefelt. front hardt rett inn i autovernet, snurrer rundt og passasjersidens bak inn i autovern. grusomt.

all trafikk stopper, vi får hjelp, bil vraket men vi er fine. mest sjokk.

venter i halvannen time før Falken kommer. tauer inn bil ,får leiebil og overnatter på hotell.

var så fælt. ikke alvorlig, men var så urolig redde! husker hva han sa i øyeblikket vi kjørte ut. hvordan vi skrek, følelsen av "kaos" og null kontroll. var så redd!!! tenk hadde det kommet en bil i mot, kanskje en trailer eller noe ... uff uff uff ...eller om det ikke hadde vært autovern. ååå... så glad vi slapp unna med de skrammene vi har. bare rygg og nakke som er litt ømme, ikke mye å snakke om.

Det er så utrlolig lite som skal til på slikt føre. på sekunder kan livet ens bli snudd på hode.

Så glad vi har det bra nå. mest sliten. uff .. skrev melding til min far likefør det skjedde. var så viktig for meg at han skulle få lese denne smsen at jeg mens vi snurret mest tenkte på : "hvordan finne "P" på tastaturet?" og få sendt avgårde meldingen der jeg fortalte han hvor glad jeg var i han ...

nå er det alt det økonomiske vi må bekymre oss om. par i tjueåra med nok av bekymringer ...

måtte bare få ut litt her.

sitter alene hjemme. kjæresten dro hjem til faren sin for å hente div. papirer vi trenger nå i forhold til forsikringsselskapet.

jobb i morgen. hverdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest miobell
:klem: Bra det gikk så bra som det gikk!

ja....

sånn jeg også tenker. man blir så redd ...

vært med i en ulykke tidligere. den gikk ikke så bra akkurat .

ingen av gangene er det jeg som er kjørt .. hehe.. burde kanskje begynne kjøre mer selv ;) ? ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må spørre, hvorfor kjørte dere en bil med dekk dere visste var dårlige?

Jeg ble helt oppgitt av alle familiefedrene som hadde lagt om til sommerdekk før de kjørte til fjells. Trodde ikke slik dumhet var mulig?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest miobell
Jeg må spørre, hvorfor kjørte dere en bil med dekk dere visste var dårlige?

Jeg ble helt oppgitt av alle familiefedrene som hadde lagt om til sommerdekk før de kjørte til fjells. Trodde ikke slik dumhet var mulig?!

klart du må få spørre ;)

ikke sommerdekk. vi har ikke lagt om til det. nei, dekkene våre de står til kravet, men er visst ikke optimale. hadde nok ikke lagt ut på reisen om vi hadde visst hvor dårlig veiene ble .... kjørte mellom trondheim og oslo og ulykken skjedde ved lillehammer, så var ikke over et fjell .

helt enig med deg :

hvorfor legge om til sommerdekk før fjellkjøring... nå ? nei , slikt er total dumhet og hensynsløst. tenk på dem som trenger deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det bare gikk utover bilen selv om det selvsagt er trist med de økonomiske konsekvensene - skjønt dere er jo forsikret så noe berges vel der også. Liv og helse er tross alt det viktigste.

Kjenner forøvrig til hvor lange sekundene kan være i det taket glipper og man spinner rundt og vet at nå går det "rakt åt skogen". Har prøvd det selv - første gang for ca. 20 år siden og jammen gjorde jeg ikke samme stuntet igjen nå i vinter. Ironisk nok skjedde det på samme måte begge ganger - sørpe i veibanen og slak kurve på veien og rett i brøytekanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare gi deg en stor :klem:, og si at jeg forstår akkurat hvordan du har det! I påsken for 1 år siden var jeg og min samboer ute for omtrent det samme. Hadde vinterdekk, men mistet veigrepet, og deiset rett inn i autovernet i en sving, selv med veldig liten fart. Bilen var fullstendig ukjørbar etterpå, og det ble en ufrivillig hotellnatt på oss. Heldigvis så fikk ingen av oss noen skader, vi var bare redde.

Og det er helt utrolig for lange de sekundene, det hele varer, virker der og da. Mange tanker som gikk gjennom hodene våre den gangen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kjenner hvordan det er.

Er ikke så lenge siden jeg var i ulykke heller. Bare at vi ble påkjørt bakfra av en stooooor lastebil. Er imponert over at den ikke bare kjørte over oss :overrasket:

den var jo så stor.

Men det var skikkelig ekkelt, fikk sjokk. Satt og sippa som en liten unge jeg når sykebilmannen kom å spurte hvordan det gikk med meg :ler:

Men det er og rart på hvordan man tenker på ting i ettertid. Tenk om sånn og sånn, så er man lissom "glade" for det som har skjedd. At det skjedde sånn.

Har vært i en annen ulykke før og, og en nesten ulykke. Var heller aldri jeg som kjørte, så det er noe i det du sier TD, kanskje vi må kjøre mer selv :ler:

Håper dere er hele og at dere ikke blir plaget med det. Begynner å bli noen uker siden "min" kræsj, og jeg kjenner det enda :tristbla:

Masse tanker sendes til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at det ikke bra med dere - fysisk iallefall! Det er nok lurt av deg å prate om ulykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest miobell

takk for mange fine innlegg..

uff, nei ulykker er grusomt..

og de få sekundene, der alt skjedde, repiteres om og om igjen oppi hodet på meg.. godt få snakket med noen etter noe sånt.

det går så fort men sekundene henger igjen så utrolig lenge. som et ekkelt mareritt.. Sånn : "nå skjer det" tanker som surret gjennom hodet. kjæresten som hyler ut : "dette går til helvete". vi hyler .. null kontroll på hva som skjer ..

men i etterkant tenker man også på hvor heldig en faktisk var. hvor ille det kunne ha gått.... uff og uff.. den siste tanken er så ekkel .. men likevel.

gu jeg er så glad det gikk bra. selv om visst nok en lettere hjernerystelse og litt småskrammer.

så glad i min kjære, så glad i familie og glad det gikk bra.

Det er mange som opplever slike ulykker. de vet hvordan det føles. den "null kontroll, nå skjer det" - følelsen. Den er grusom! men en erfaring rikere .. det er jeg i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...