Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt ny laptop. Den er visst noe Windows Vista. Er det noen som kan og vil forklare forskjellen på den og f.eks. windows xp som jeg hadde fra før?

Jeg har også problemer med å komme på internett med den. Jeg klarer å koble meg til det trådløse nettverket, men kommer ikke ut på nettet.

Håper noen kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Windows Vista er for det første visuelt forskjellig fra XP. I tillegg har de gjort om en del av navigasjonen og organiseringen av programmer og funksjonalitet. Jeg har brukt det siden jul, og er veldig fornøyd. Tror du bare må bli kjent med dette operativsystemet. Det er en del ting som er "gjemt", slik som defragmentering av harddisker, og de har også lagt opp til en sikrere brukeropplevelse, ved at du ikke hele tiden har lov til å installere nye programmer eller endre systeminnstillinger.

Hva slags trådløs router og nettverkskort har du? Kanskje du må gå til produsentens side og laste ned siste drivere til nettverkskortet? Evt. kjør Windows Update for å se om det er noen nye drivere der.

Skrevet (endret)

Jeg vet ikke hvilke router det er. Det er på jobben. Men alle de andre som jobber der kan bare plugge inn internettpluggen så er de på nett. Jeg kan ikke det. Kan jeg kjøre update når jeg ikke er på nett?

En annen ting er at jeg måtte innstallere word. De i butikken sa jeg kunne bruke cd'en fra den gamle pc'en. Da jeg prøvde det og skulle skrive i word etterpå, så det sånn ut: h#i h=r du d#et bra?

Kan jeg ikke bruke cd'en fra xp?

Takk for svar. :)

Endret av Bvlgari
Skrevet

Har dere et domene på jobben? Og er maskinen din meldt inn i dette domenet? Snakk med it-avdelingen deres i så fall. Og er du sikker på at dere har trådløst nettverk? Sånn siden de andre må bruke internett-plugg, mener jeg. Kanskje du kan prøve å bruke internettplugg først, for å se om det går bedre å komme på nett da? Du må være på nett for å kjøre Windows Update.

Når det gjelder rare tegn i Word, så tror jeg du har kommet borti en innstilling. Har du en tast som det står FN i en blå rute på tastaturet på laptop'en? Prøv i så fall å klikke på denne, og se om de rare tegnene blir borte. Test også om det er det samme når du skriver i Notepad.

Skrevet

Nei, de andre må ikke bruke internettplugg, men de sa at jeg burde prøve pluggen for å se om jeg kom inn med den. Det gjorde jeg ikke. Vi får opp at jeg er koblet til det trådløse nettverket, men det kommer et kryss der hvor det vises linjen ut.

Jeg skal prøve å se om der er en sånn FN tast.

Tusen takk. :)

Skrevet
Jeg har brukt det siden jul, og er veldig fornøyd. Tror du bare må bli kjent med dette operativsystemet. Det er en del ting som er "gjemt", slik som defragmentering av harddisker, og de har også lagt opp til en sikrere brukeropplevelse, ved at du ikke hele tiden har lov til å installere nye programmer eller endre systeminnstillinger.

Enig. Har selv brukt Vista Ultimate siden 1 feb og har gode erfaringer. Tok litt tid å sette seg inn i å manøvrere rundt i systemet. Men er ikke noe gaming OS. Er alt for tungt resursmessig og driverstøtte er ikke godt nok enda. Trådløs tilkobling kan være litt vrien siden proggramvaren som følger med trådløst nettverkskort ikke alltid trives i Vista. Sørg derfor å bruke Zero Configuration dvs Vista`s eget oppsett av nettverkskoblinger

Skrevet

Tusen takk. Skal forsøke. :)

Skrevet
Sørg derfor å bruke Zero Configuration dvs Vista`s eget oppsett av nettverkskoblinger

Hvordan gjør man det? Jeg finner ikke frem! :grine:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...