Gå til innhold

noen bruder fra stavanger her?

Iset

Anbefalte innlegg

hvilken kirke giftet eller skal dere gifte dere i? vi har egentlig blitt enige om Hinna Kirke, men den er så STYGG!!!!! :-? ser mer ut som et trygdekontor enn en kirke. har så lyst å gifte meg i domkirken, men den er litt for stor til mine 30 gjester. kunne tenke meg St.Petri, den er nyydelig og gammeldags, men jeg har ikke hørt om none som gifter seg der?? sikkert bare jeg som ikke følger med.

det er vel bare den kirken vi sokner til som er gratis? hvor mye koster det å gifte seg i annen kirke ca?

her er bildet av Hinna Kirken utfor:

http://www.kirken.stavanger.no/bin/Image-5...-1000384453.jpg

her er domkirken utpå:

http://www.photonet-gallery.com/New%20Imag...Img5-arc-jp.jpg

og inni:

http://lsinzelle.free.fr/Norvege%202001/08...er-domkirke.jpg

synes den er flott, men den blir så stor..... dessuten tror jeg det er laaaang ventetid der.

fant ikke bilde av petrikirken, eller sola ruinkirke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Vi skal gifte oss i Domkirken i denne måneden! Vi kikket litt rundt på flere kirker,men fant fort ut at dette var kirken for oss. Skal ikke ha enormt med gjester, så vi trenger jo ikke all den plassen som noen sier :-)

Kjenner til de to andre kirkene du nevnte og de er jo også fine, men jeg stemmer selvsagt på Domkirken. Det går sikkert greit å gifte seg i St.Petri også hvis dere heller ønsker det. Har fått en veldig god service fra Domkirken også, det er vel fordi de er vant til at folk som ikke sokner til kirken likevel velger å gifte seg der.

Ser at dere skal gifte dere i april neste år, da er ikke ventetiden noe problem for dere. Da er det bare å ta kontakt etter oktober måned og bestille til neste år. Prisen ligger på ca. 2500 etter det jeg husker i farten.

Ellers må en betale for vielse alle steder en ikke sokner til. I Domkirken teller det også med hvis en av dere skulle ha foreldre som sokner til den.

Bare til opplysning.

Lykke til med valget !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jasmine, ikke pålogget

Jeg hører til Bekkefaret menighet, som jeg ikke kan fordra !!!!!!!!! Derfor gifter jeg meg i Hetlandskirken, som jeg også er døpt i. Men det koster skjorta, syns nå jeg. Domkirken er ikke dyrere, vi skal betale kr. 2700. Og som allerede sagt, så har du gooooooooood tid. Selv gifter jeg meg 26. april dette året, så jeg begynner å få litt kriblinger nå.

Uansett, lykke til med valget :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er nå gift allerede, men kan vel komme med et lite input uansett. Vi har noen bekjente som giftet seg i Domkirken i fjor og de var ikke mange. Du sitter jo oppe ved koret når vielsen foregår og der sitter faktisk gjestene også. Dersom du gifter seg på sommeren så kan jeg vel garantere at det er turister som dukker opp for å overvære bryllupet. Det opplevde det paret vi kjenner og de syntes det var riktig så koselig.

Håper du finner drømmekirken din uansett :wink:

26+1 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elisabeths

Vi har vært igjenneom det samme som dere. Vi sokner til Hinna kirke som ikke er en typisk gammel romantisk kirke, vi ville heller velge en annen, men syntes dette var vel dyrt og vil heller bruke de pengene på andre ting i bryllupet, så til slutt forsonet vi oss med at det ble Hinna Kirke. Nå gleder vi oss veldig til den store dagen, 26 april 03, under 2 mnd igjen. Er sikker på at det blir bra når vi får pyntet kirka og alle våre kjære og kjente fyller opp kirkebenkene...passet også bra siden fotografen vi skal bruke (Hjelm) ligger like i nærheten og vi satser sannsynligvis til å ha et lite hageparty hjemme hos oss mellom kirke og festen, blir ikke så mye reising frem og tilbake for gjestene. Vi er faktisk 3 par som skal vies samme dag, så noen velger faktisk den kirka også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm nå har vi egentlig valgt Sola Ruinkirke, da denne er nydelig synes vi:) og familien var kjempeenige, mamma nektet å komme hvis vi giftet oss i Hinna Kirke (litt på spøk da :ler: )

men jeg venter på svar via mail hva dette kommer til å koste. for er det veldig dyrt, tar vi Hinna, helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Det går fint an å gifte seg i Petri, men det er ikkje så veldig mange som gjer det i forhald til i Domkyrkja. Synast Petri er ei kjempefin kyrkje, med bra orgel! Sjølv har eg tenkt å gifte meg i Utstein klosterkyrkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...