Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #1 Skrevet 6. april 2007 rettere sagt ene neseboret er kronisk tett. har ingen andre plager og er ikke syk. men dette irriterer meg, så i morgen skal jeg kjøpe nesespray. er det ett fett hvilken jeg kjøper, eller er det noen som kan anbefales/frarådes? eller hva med saltvann..? joda, skal nok spørre damene på apoteket, men kjekt å sjekke her også. har forresten vært sånn i sikkert et år eller to...
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Dersom du har vært tett i nesa et par år, så spørs det om nesespray gjør noe fra eller til.... Har du sjekket om du er allergisk mot noe, eller kanskje har polypper? Ang. nesespray så foretrekker jeg Otrivin. Bare pass på at du ikke bruker den sammenhengende for lenge slik at du blir avhengig.
Gjest Veronica Mars Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Det må ikke finne på å begynne med vanlig nesespray hvis det er kronisk tett, da blir du bare avhengig av det, og det kan bli enda verre. Men saltvannsspray kan du fint bruke. Du burde nok vært en tur til legen for å sjekket opp ordentlig, det er ikke normalt å være tett i nesen så lenge.
Gjest Solsikke Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 Jeg vil anbefale deg å gå til legen å få resept på nesespray som kan brukes hver dag hele året... Vanlig nesespray som du kjøper uten resept skal jo ikke brukes mer enn en uke eller to. Jeg bruker selv nesespray hver dag pga. astma, og har fått en som heter Nasonex på resept.
IsaCathrine Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 Gå til lege og få sjekket ut hva som forårsaket tettheten! Nesespray vil ofte bare ta bort symptomene på at noe er galt, istedenfor å faktisk ordne opp i det som er galt. Dessuten kan man bli avhengig av nesespray, så det bør unngås i lengre perioder, og om du da allerede er kronisk tett, så er vel sansynligheten for at ett par dager med nesespray fjerner tettheten ganske liten!
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2007 #6 Skrevet 7. april 2007 tusen takk for svar! kommer nok til å prøve både nesespray og saltvann. jeg vet man kan bli avhengig, så det skal jeg passe på! jeg har nok allergier, men føler jeg klarer fint å holde det i sjakk. bruker ikke medisiner, men det måtte jeg før, samt astmamedisin. de siste dagene har jeg snytt meg som en tulling, og er litt bedre. men det føles litt... ja, vet ikke hva jeg skal si... som når man spiser et sterkt drops eller tyggis... hmmm..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå