Gjest Seb Skrevet 6. april 2007 #1 Skrevet 6. april 2007 Hei. Kan noen hjelpe meg? Jeg har hatt sex med en gutt, uten kondom. Jeg tok faktisk på kondomen på han, men under samleie tok ham det av, og han kom inni meg.. Han tok det av uten at jeg visste det. MEn uansett, det er uviktig hvem sin skyld det er. Men hvor stor er sjansen for at jeg blir gravid når jeg skal få mensen om 2-4dager (den er ganske uregemessig)? Må jeg ta angrepille? Problemet er at jeg er i et annet land, så det er ikke så lett å få tak i angrepille her... Men når gjelder sikre perioder. Og hvis jeg får blødning om 2-4dager, vet jeg da at jeg ikke er gravid? Håper noen kan hjelpe meg her. Er ganske redd for det, og ganske forbanne på han!! Seb.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #2 Skrevet 6. april 2007 Hvis du får mensen, er du ikke gravid. Sikre perioder kan du bare finne om du følger nøye med i syklusen din, men like før mensen er det ikke så sannsynlig at du er blitt gravid. Men som sagt, uten at du vet når du har eggeløsning og vet hvordan kroppen din oppfører seg, kan du ikke stole på sikre perioder. Så bruk prevensjon neste gang. I hvilket land er du? Kanskje er det mulig å få tak i angrepille, men det er selvsagt litt vanskeligere å orientere seg enn hjemme. Men det er heller ikke lettere å gå gjennom et svangerskap eller abort i utlandet, så neste gang bør du passe bedre på og også finne ut hvor du eventuelt kan få angrepiller.
Gjest Gjest_Kine_* Skrevet 6. april 2007 #3 Skrevet 6. april 2007 Eggløsning har du ca 14 dager etter mensen. Sikrest er derfor rett etter mensen (før dethar gått 14 dager) For en dust som tok av kondommen
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #4 Skrevet 6. april 2007 Jeg er i Tyskland, så det er kanskje ikke det vanskligste stedet å få tak i pille. Men alt er jo stengt nå i påsken... Og prøvde å spørre han om han visste hva det het på tysk, men han visste ikke hva det var engang. Og han trodde man måtte ha lege atteste for å få det, men det kan vel ikke være? For det er jo poenget med angrepille at man skal slippe.. Han var utrolig dust som tok den av ja, og etterpå sa han: bruker du ikke pille da??? Idiot, akkuratt som det er nok med p-pille for one-night. Og kun mitt ansvar. Jeg prøvde virkelig, tok på han kondomen. Men merket ikke at han hadde tatt den av før det var for sent. Han er en jævla idiot ja..
Fakse Skrevet 6. april 2007 #5 Skrevet 6. april 2007 (endret) I følge wikitravel skal det være mulig å finne et åpent apotek i de fleste byer i Tyskland. Ser ut som om de har vaktapotekordning på samme måte som vi har i Norge. Endret 6. april 2007 av Fakse
Fakse Skrevet 6. april 2007 #6 Skrevet 6. april 2007 Og når jeg leste litt nøyere så ser jeg at du trolig må ha resept for å få en angrepille, så da bør du finne en lege rimelig kjappt om du skal rekke å få fatt i en pille i tide.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #7 Skrevet 6. april 2007 I mange land har apotekeren rett til å gi ut reseptbelagde medisiner, dette gjelder bl.a Frankrike og Spania. Tyskland vet jeg ikke noe om. Jeg ville funnet apoteket som har vakt, og hørt med de. Angrepille skal vel tas dagen derpå, så det er ganske sannsynlig at de kan hjelpe deg. Hvis ikke , kan de sikkert fortelle hvor nærmeste legevakt er. Hvis du kommer på apoteket, mener jeg de har plikt til å hjelpe deg. Det er viktig å vite at eggløsning er 14 dager før mens. Hvis man har regelmessig mens vil det ofte bli 14 dager etter også. Er din regelmessig, er det veldig stor sjanse for at det går bra, men angrepillen ville jeg tatt likevel.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #8 Skrevet 6. april 2007 Jeg har sjekket litt: Angrepillen er reseptfri i Norge , jeg vil tro det er det samme i andre land. Den må tas senest 72 tilmer etter samleie.
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #9 Skrevet 6. april 2007 NorLevo, Tetragynon er navnet på angrepillene som selges i Norge. Det er NorLevo som selges uten resept. Ta bare med navnet til apoteket, så hjelper de deg.
IsaCathrine Skrevet 6. april 2007 #10 Skrevet 6. april 2007 Hvis du får mensen, er du ikke gravid. ← Mener det er en del som får mensen selv om de er gravide! Men skal ikke si noe for sikker her altså! Uansett, du burde nok ta angrepillen med en gang. Om du skal ha mensen om 4 dager, og ikke får den da, er det jo for sent å ta angrepillen da.. Sikre perioder er noe de færreste kan stole på!
Gjest Gjest Skrevet 6. april 2007 #11 Skrevet 6. april 2007 Mener det er en del som får mensen selv om de er gravide! Men skal ikke si noe for sikker her altså! ← Dette er noe jeg har hørt også! Er det noen som vet dette sikkert? Kan jeg stole på at jeg ikke er gravid hvis jeg får mensen? Håper noen vet dette!!
Grendel Skrevet 6. april 2007 #12 Skrevet 6. april 2007 Man kan få småblødninger selv om man er gravid, og mange kan ta dette som et tegn på at mensen har startet. Man kan også få mensensmerter mens man er gravid. Men en ordentlig mensenblødning kommer ikke dersom man er gravid, da er det i så fall noe galt, og mest sannsynlig en spontanabort. Du burde få tak i angrepille før tiden går ut, hvis du ikke ønsker å bli gravid, selv om du ikke skulle være det, så vet du aldri. Og btw, det var jammen dårlig gjort av ham å ta av kondomet slik!
Fakse Skrevet 6. april 2007 #13 Skrevet 6. april 2007 Jeg har sjekket litt: Angrepillen er reseptfri i Norge , jeg vil tro det er det samme i andre land. Den må tas senest 72 tilmer etter samleie. ← Vist du ser på linken i mitt innlegg står det spesifikt at angrepillen er reseptbelagt i Tyskland.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå