Gjest Bellatrix Skrevet 5. april 2007 #1 Skrevet 5. april 2007 Her på kg er det mange brukere, noen med sære meninger, noen som ordlegger seg pent, noen som ordlegger seg på en måte som virker respektløst, noen er utro, noen ligger med (flere) opptatte menn osv. Rekka er lang, det er mange forskjellige brukere med forskjellige livsstiler og forskjellige holdninger til ting. Selv om vi bare er på nett er det også her som irl at man finner tonen med noen, får kjemi med, og noen man rett og slett ikke tåler trynet på. Sånn er livet. Her har vi en Ignore-funksjon, som man kan bruke hvis det er brukere man virkelig føler skriver så mye ræl at det ikke er vedt å lese en halv setning av engang. Likevel driver folk regelrett mobbing overfor brukere de ikke tåler trynet på. Folk ler, skriver nedsettende ting, ting som ikke hører hjemme i trådene de er i og direkter håner enkeltmennesker. En bruker her innrømmer til og med at hun mobber en annen bruker. Hva er det som skjer? Hvorfor gjør dere det? Kan dere ikke heller overse/bruke ignore-knappen?
Gjest Frøken Titt Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Enig i det. Å herse, eller bedrive heksejakt på noen er å gå over grensa. Ja, enkelte må tåle å få litt pepper tilbake, men heksejakt-opplegg er å gå langt over streken.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. april 2007 #4 Skrevet 5. april 2007 Ingen kommentar. ← Nei, vel? Så mobbing på nett er greit?
Gjest Madam Felle Skrevet 5. april 2007 #5 Skrevet 5. april 2007 Nei, vel? Så mobbing på nett er greit? ← Tydeligvis Jeg kan til tider være veldig rett frem, og har tenkt masse over om dette kan bli tolket som mobbing. Noe det faktisk kan bli, og det har fått meg til å tenke litt mer på hvordan jeg formulerer meg. Jeg er nok flinkere til å formidle ting muntlig, og derfor høres det mye verre ut her inne fordi jeg rett og slett ikke ahr brydd meg om å forumere meg riktig. Jeg har skrevet det jeg mente, rett frem, og har ikke tenkt så mye over hvordan den andre personen eventuelt kan ta det. Det har på en måte vært lettere å skrive 4 setninger, i stedet for å skrive 10 som kanskje kunne forklart det på en annen måte. Så jeg tar til meg dette, og skal gjøre det jeg kan for at ikke noen skal føle seg mobbet. For det er aldri greit å mobbe noen, uansett om det er i rl eller på nett. Mennesker er vi uansett
Gjest Bellatrix Skrevet 5. april 2007 #6 Skrevet 5. april 2007 Ja, av og til kan vel de fleste av oss være litt krasse. Det er også noe man kanskje skal være litt forsiktig med da folk kan bli såret. Jeg mener uansett det er for dumt å nærmest følge etter folk i tråd etter tråd og skrive nedsettende ting, komme med hånlig latter og kommentarer som "du som liker ... må være helt ...".
Gjest Bellatrix Skrevet 5. april 2007 #7 Skrevet 5. april 2007 Jeg kan nok også skrive ting som kan virke sårende om jeg vireklig blir provosert, og det skal jeg prøve å skjerpe meg på. Men jeg prøver heller å ignorere personer som, det i hvert fall virker for meg, som bare er ute etter å provosere.
Gjest Tweek Skrevet 5. april 2007 #8 Skrevet 5. april 2007 Jeg har vært frekk, og det vet jeg. Ingen vits i å nekte. Jeg lot meg provosere av teite innlegg, og i går var jeg skikkelig ræva humør. Noen legger opp til det, og andre gir like mye tilbake.. Men ignore-knappen, hvor er den?
Mirabella76 Skrevet 5. april 2007 #9 Skrevet 5. april 2007 Nei, vel? Så mobbing på nett er greit? ← Ikkje greit nei, dersom ein person sine innlegg er innanfor det eg vil kalla "normalen". Er enkeltpersonar derimot heilt ute å kjøra, så stiller saken seg litt annleis...
Gjest Bellatrix Skrevet 5. april 2007 #10 Skrevet 5. april 2007 Men ignore-knappen, hvor er den? ← Trykk på nicket til brukeren du vil ignorere, så får du opp profilen til vedkommende. Der kan vi blant annet legge h*n til vennelista eller ignorerelista.
Gjest Bellatrix Skrevet 5. april 2007 #11 Skrevet 5. april 2007 Ikkje greit nei, dersom ein person sine innlegg er innanfor det eg vil kalla "normalen". Er enkeltpersonar derimot heilt ute å kjøra, så stiller saken seg litt annleis... ← Så om noen mener meningene dine er utenfor normalen kan de forfølge deg, le av deg og komme med hånlige kommentarer? Ja, vel. Greit å vite. Sakl notere meg det til neste gang jeg føler for å få ut aggresjon.
Gjest Tweek Skrevet 5. april 2007 #12 Skrevet 5. april 2007 Fet, jeg testet med deg bellatrix Men jeg vil ikke ignorere noen, fordi da blir jeg bare nysgjerrig på hva dem skriver :-D
Gjest Madam Felle Skrevet 5. april 2007 #13 Skrevet 5. april 2007 Ikkje greit nei, dersom ein person sine innlegg er innanfor det eg vil kalla "normalen". Er enkeltpersonar derimot heilt ute å kjøra, så stiller saken seg litt annleis... ← Aha, så man har lov til å mobbe mennesker som ikke tenker som en selv, og som er litt annerledes? Om du mener en ting er fjernt, vil det si at alle må mene det samme? Og er det egentlig greit å mobbe i det hele tatt, uansett hvor fjernt man mener enkelte tenker? Ut i fra det du skriver, så er det ikek rart det er mye mobbing rundt omkring i verden. Mennesker blir mobbet, fordi de ikke har klær som passer inn i motebilde. Mennesker blir mobbet, fordi de bruker briller. mennesker blir mobbet, fordi de ikke er som alle andre. Og dette syns du er greit, fordi? Hvordan ville du likt det om ditt barn kom hjem og fortalte at h*n hadde blitt mobbet på skolen, fordi h*n ikke var som alle de andre? Ville du akseptert det, på lik linje som du aksepterer mobbingen her inne av mennesker som kanskje er litt annerledes?
Mirabella76 Skrevet 5. april 2007 #14 Skrevet 5. april 2007 Så om noen mener meningene dine er utenfor normalen kan de forfølge deg, le av deg og komme med hånlige kommentarer? Ja, vel. Greit å vite. Sakl notere meg det til neste gang jeg føler for å få ut aggresjon. ← Eg tenker at det må litt meir til enn eit enkeltinnlegg (om det brukaren skriver, ikkje er fullstendig på trynet). Det eg reagerer på er personar som kun skriver innlegg, som er så vanvittige at dei gir folk her inne hakeslepp uansett kva dei skriver! Slike personar mistenker eg for å vera nettroll! Og om dei skulle visa seg å ikkje vera det, så treng dei virkelig reaksjonar frå andre, for å begynna å tenka over kva det egentlig er dei lirer ut av seg! Eg er såklart imot mobbing av personar her inne, berre fordi ein er uenig i ein ting personen skriver! Det blir for dumt. Men personar som gjenom ALLE innlegga sine framstår som fullstendig gale, synst eg at det må vera lov til å reagera på!
Gjest DyneTryne Skrevet 5. april 2007 #15 Skrevet 5. april 2007 Merkelig at dere er så overbeskyttende ovenfor denne brukeren. Samme avatar og skrivestil som brukeren Rabarbra-Guri hadde (hun som drakk seg drita hver dag foran barnet sitt og pulte alle sammen) dere ble rasende, og hun innrømmet etterhvert at alt dette var tull før hun ble slettet. Om det ikke er lov å tulle med trollkjerringer, da tåler folk litt for lite, og burde ikke lage slike profiler i utgangspunktet.
Gjest Tweek Skrevet 5. april 2007 #16 Skrevet 5. april 2007 De er overbeskyttene mot henne, for jeg har vært så frekk mot henne og mirabella fulgte etter.. Ettersom det hun skriver (hvis hun ikke er troll) så virker hun jo stein stokk dum. Men heksejakt liker jeg ikke heller, at noen følger etter en spesielt bruker i mange mange tråder.
Mirabella76 Skrevet 5. april 2007 #17 Skrevet 5. april 2007 Aha, så man har lov til å mobbe mennesker som ikke tenker som en selv, og som er litt annerledes? Om du mener en ting er fjernt, vil det si at alle må mene det samme? Og er det egentlig greit å mobbe i det hele tatt, uansett hvor fjernt man mener enkelte tenker? Ut i fra det du skriver, så er det ikek rart det er mye mobbing rundt omkring i verden. Mennesker blir mobbet, fordi de ikke har klær som passer inn i motebilde. Mennesker blir mobbet, fordi de bruker briller. mennesker blir mobbet, fordi de ikke er som alle andre. Og dette syns du er greit, fordi? Hvordan ville du likt det om ditt barn kom hjem og fortalte at h*n hadde blitt mobbet på skolen, fordi h*n ikke var som alle de andre? Ville du akseptert det, på lik linje som du aksepterer mobbingen her inne av mennesker som kanskje er litt annerledes? ← No snakkar eg om mennesker som ikkje er riktig vel bevarte! Personar som gjerne har barn, og som eg er redd for at skal ødeleggja oppveksten for barnet/barna sine. Ikkje at det er mitt problem, men eg bryr meg likevel... Synst slike folk har godt av å få høyra kva andre tenker om dei, slik at dei forhåpentligvis begynner å tenka litt over det livet dei lever. Men det er godt mulig at det beste er å seia ifrå på ein ok måte, i staden for å mobba slike personar. Det skal eg innrømma...
Mirabella76 Skrevet 5. april 2007 #18 Skrevet 5. april 2007 Men som sagt: Eg håpar at den personen eg siktar til, er eit nettroll! Då er alle bekymringane mine heilt unødvendige.
Mirabella76 Skrevet 5. april 2007 #19 Skrevet 5. april 2007 De er overbeskyttene mot henne, for jeg har vært så frekk mot henne og mirabella fulgte etter.. Ettersom det hun skriver (hvis hun ikke er troll) så virker hun jo stein stokk dum. Men heksejakt liker jeg ikke heller, at noen følger etter en spesielt bruker i mange mange tråder. ← Signerer denne! Me vart nok kanskje litt for ivrige, og lot det gå litt for langt? Men det er idiotisk å beskytta henne slik som mange her inne gjer no, viss ho faktisk er eit nettroll! Og om det stemmer at ho kalte seg Rabarbra-Guri før, og hadde samme avatar - så er det jo opplagt at ho er eit nettroll! Og då synst eg moderatorane burde tatt ansvar, og sletta henne...
Gjest Madam Felle Skrevet 5. april 2007 #20 Skrevet 5. april 2007 No snakkar eg om mennesker som ikkje er riktig vel bevarte! Personar som gjerne har barn, og som eg er redd for at skal ødeleggja oppveksten for barnet/barna sine. Ikkje at det er mitt problem, men eg bryr meg likevel... Synst slike folk har godt av å få høyra kva andre tenker om dei, slik at dei forhåpentligvis begynner å tenka litt over det livet dei lever. Men det er godt mulig at det beste er å seia ifrå på ein ok måte, i staden for å mobba slike personar. Det skal eg innrømma... ← Det er ikke godt mulig at det beste er å si i fra på en ok måte, for det burde være den eneste måten man gjorde det på. Å mobbe noen som kanskje er langt nede allerede, er noe av det verste som finnes. Det burde aldri være ok å mobbe, uansett hvordan den andre er. Nå snakker ikke jeg om tulleprofiler, men generelt sett her inne. Vi har en lavere terskel for mobbing her inne enn ute i rl, og det skremmer meg med tanke på mine egen barn som er på chattesteder og andre forum. Så lenge personene er med på leken er det helt greit å svare fjernt tilbake, men det er aldri ok om personen tar seg nær av kommentarene. Uansett om det er et troll eller ikke, for det kan man aldri vite med 100% sikkerhet. Det er mange måter man kan svare trollene på, uten at det blir direkte mobbing.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå