Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil ha noen synspunkter på Diane. :)

Jeg gikk på dette i et par år, sluttet for 2 år siden for å prøve Cerazette som skal være mye mere "skånsom" for kroppen (med tanke på horomoninnhold). Men sammen med den tilbakevennende mensen kom også kvisene. Jeg var plaget av ganske fet og uren hud før jeg begynte på Diane, og denne kom altså tilbake så fort jeg sluttet. Mens jeg gikk på Diane hadde jeg helt super hud! Og dette savner jeg, så jeg vurderer å begyne igjen.

Men ... det er vel slik at de inneholder ganske store mengder horomoner? Lurer bare på om det er noen reell sjanse for å få hjerteproblemer hvis man begyner på Diane, når man er en ung, sunn, ikke-røykende person?

(Jeg er bare ute etter litt tanker/synspunkter/erfaringer, kommer selvsagt til å la legen og meg selv få det siste ordet uansett.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på Diane i snart ett år, og jeg er veldig fornøyd. Har ikke merket noen bivirkninger...bare positive, nemlig mindre hårvekst og kviser :)

Skrevet

Det er greit nok at Diane inneholder litt ekstra hormoner, men hadde de vært direkte skadelige hadde nok ikke legen forskrevet dem til deg. Alle p-piller innebærer jo en viss risiko for blodpropp og brystkreft osv. Har selv gått på Diane i snart 3 år, og er kjempefornøyd. Har også tenkt i samme baner som deg, men er så fornøyd at jeg tør rett og slett ikke slutte. Har ingen bivirkninger, så da velger jeg heller den lille risikoen!

Gjest Gjest
Skrevet
Lurer bare på om det er noen reell sjanse for å få hjerteproblemer hvis man begyner på Diane, når man er en ung, sunn, ikke-røykende person?

Dette er det faktisk bare legen din som kan svare deg pa!!!

Skrevet

Som sagt gjest, her er jeg bare ute etter erfaringer og synspunkter, ikke legeuttalelser.

Takk for svar. :) Da skal jeg ringe legen og snakke med henne om ny resept så fort de åpner igjen, håper Diane er like fin for huden min som den var forrige gang! :hoppe:

Skrevet

Jeg har også tatt Diane i 3 år og merker ingen bivirkninger. Det holder også kvisene i sjakk.

Jeg byttet over til Trionetta for vel et år siden, men da kom kvisene tilbake med en gang. Derfor sluttet jeg og byttet over til Diane igjen.

Bare positive erfaringer med Diane fra min side, i hvertfall :)

Skrevet

Blodtrykket mitt fløy i været da jeg brukte Diane... Men jeg ble ganske kvisefri, så det var jo en positiv ting :)

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg har brukt Diane i ca. 8 år, jeg måtte begynne på de som 14 åring pga. PCO (som bl.a. førte til mye hårvekst), kviser og veldig sterke menssmerter, og mer mens enn normalt. Det hjelper som bare det! Nå har jeg ikke kviser, og jeg har mindre menssmerter og hårvekst. Har ikke merket noen bivirkninger.

Gjest Gjest
Skrevet
Som sagt gjest, her er jeg bare ute etter erfaringer og synspunkter, ikke legeuttalelser.

Sporsmalet ditt om hjerteproblemer er et lege sporsmal, ikke allemenn synsing!

Skrevet

Jeg spurte om andres erfaringer og synspunkter om Diane, ikke om andres meninger om min helsetilstand. :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg spurte om andres erfaringer og synspunkter om Diane, ikke om andres meninger om min helsetilstand.  :)

?????

Dette handler vel ikke om erfaringer??

Men ... det er vel slik at de inneholder ganske store mengder horomoner? Lurer bare på om det er noen reell sjanse for å få hjerteproblemer hvis man begyner på Diane, når man er en ung, sunn, ikke-røykende person?
Skrevet

jeg har gått på det tidliger og ble kvitt kvisene i mange år selv om jeg sluttet. Etter graviditet kom de tilbake og vurderer nå å begynne igjen. Men jeg vet om ei som fikk blodpropp og er helt ødelagt i dag..vet ikke om jeg tør å begynne på de..men kvisene plager meg voldsomt..er vel 3 mnd en må stå på de for å ha effekt på kviser? tenkt å prøv det kanskje også slutt. etter 30 skal jeg iallefall ikke stå på de,det syns jeg risikoen er for stor til. at legene skriver de ut er ikke det samme som at de ikke er farlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...