Gjest *Gjest* Skrevet 4. april 2007 #1 Skrevet 4. april 2007 Jeg har nå sittet her en stund og surfet gjennom internett for å finne informasjon om hva som kan ha skjedd med meg.. Etter å ha sammenlignet mine symptomer med hva jeg har funnet på internett, er jeg ganske sikker på at det er Bakteriell Vaginose jeg har fått. Jeg har lest endel innlegg her om dette nå, og at det er noen forskjellige svar. I og med at det nå er påske, og alle leger har stengt, vil jeg gjerne få dette problemet (og lukten!) ut av verden fortest mulig. Jeg kunne selvsagt gitt legevakten et besøk, men min erfaring er at de ikke slipper meg inn før jeg nærmest ligger for døden, og ikke bare fordi jeg har plagsom utflod med lukt... Så jeg har sett at det er en del produkter jeg kan få reseptfritt fra apoteket, blant annet noe som kalles EcoVag(?). Jeg har tenkt å prøve dette, men innleggene jeg har lest hvor dette er blitt anbefalt, har (naturlig nok) ikke flere svar etter at dette er blitt anbefalt. Så jeg lurer på, dere som har blitt anbefalt dette, hjalp det? Tok det lang tid, kan jeg like så godt vente til tirsdag og få en legetime? Er ganske sikker på at det er BV jeg har.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2007 #2 Skrevet 5. april 2007 Er apotekene åpen i påsken da? Uansett, min erfaring med ecovag var at det tok vekk lukten i noen dager. Men så kom den bare tilbake igjen. Etter en todagers kur med Flagyl er lukten helt borte Hvis jeg var deg ville jeg ringt legevakten og sagt du er ganske sikker på hva du har og om du kan få flagyl tabletter av dem...
Gjest Mrs Guest Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Joda..du får kjøpt andre produkt enn de som er nevnt ovenfor for BV på apoteket nå.Jeg hadde kontakt med legekontor ang dette,trodde jeg måtte til lege,men fikk vite at slik var det nå. I farten husker jeg ikke produktnavnet,men du finner det på apoteket sammen med canesten og andre melkesyrebakterier...det står at de hjelper mot BV.
Gjest Gjest Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 ^ Åh er det sant?? Det er jo kjempebra for oss som er hyppig plaget med BV. Stress å måtte gå til lege hver gang for noe du vet hva er.
Lotta82 Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Kan det være Multi-gyn dere tenker på? Jeg har nettopp kjøpt dette for å prøve å behandle BV og andre plager i underlivet. Blir spennende å se om det har noen virkning...
Amanlis Skrevet 22. april 2007 #6 Skrevet 22. april 2007 Kan det være Multi-gyn dere tenker på? Jeg har nettopp kjøpt dette for å prøve å behandle BV og andre plager i underlivet. Blir spennende å se om det har noen virkning... ← Jeg bruker Multi-gyn før mens for å forebygge sopp, det virker på meg
iss Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 Jeg har nylig brukt Dalacin, som er reseptbelagt, og følte ikke at BV forsvant. Kan ikke ta Flagyl pga jeg er gravid. Da jeg snakket med jordmor, anbefalte hun meg å ta en kur med ViVag vaginalkapsler, som er melkesyrebakterier. For meg funket det Lukten er borte og jeg føler meg symptomfri..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå