Gå til innhold

Forrett til lammelår


Trillrund

Anbefalte innlegg

Lammelåret et forberedt etter eksperttips, og ligger til godgjøring i kjøleskapet.

Har invitert mine foreldre, på eget ansvar, til å smake mitt første lammelår. Så inviterte jeg bror og svigerinne også...

Føler nå at jeg kanskje må gjøre litt mer ut av det og servere en liten forrett... Har masse fisk i frysern (Ørret og laks).... Kan jeg lage en liten teryaki marinert laks på ristet loff med vårløk, eller blir dette helt kræsj med lammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes i utgangspunktet dette høres greit ut, men det kommer litt an på hva du har krydret lammet med og hva du har tenkt å ha som tilbehør er min tanke. Helt kræsj blir det nok uansett ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres utmerket ut, selv om det forsåvidt blir et "stilkræsj" mellom forrett og hovedrett. Jeg vil gjerne komme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt prestasjonsangst når jeg plutselig skal ha 3 kokker til bords i mitt første forsøk med lammelår....

Låret er stappet med hvitløk, salt og pepper. Har tenkt å steke løk, gulrot og små mandelpoteter i ovnen sammen med låret. Og så har jeg kjøpt rødvin, både til saus og drikke.

Da blir det teryakimarinert laks til forett. Skal legge på noen strimler med rå gulrot sammen med vårløken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt prestasjonsangst når jeg plutselig skal ha 3 kokker til bords i mitt første forsøk med lammelår....

Låret er stappet med hvitløk, salt og pepper. Har tenkt å steke løk, gulrot og små mandelpoteter i ovnen sammen med låret. Og så har jeg kjøpt rødvin, både til saus og drikke.

Da blir det teryakimarinert laks til forett. Skal legge på noen strimler med rå gulrot sammen med vårløken.

Hehe, det høres litt fryktinngytende ut, ja. For øvrig tror jeg ikke kokker er spesielt vanskelige gjester. De synes sikkert det bare er deilig at andre skal lage maten. Og menyen høres jo kjempebra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...