Gå til innhold

noen som har sitti i fengsel??

Anbefalte innlegg

Gjest lise marie
Skrevet

Noen her som har sitti i fengsel??

skal inn 30 dager i sandejord damefengsel,aldri sitti inne.

noen som har vært der?? hvordan er det der? hva gjør man der?

Gruer meg!! :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest Hvitveis
Skrevet

Nei ... men jeg har en mann som jobber med fengselproblematikk (det kalles så :wink: ), og jeg må si at jeg har fått snudd opp og ned på en del fordommer. Han har fortalt blant annet at Sandefjord er et bra fengsel, de har blant annet en systue der. Ikke at du trenger å være interessert i det, men bare det at de tilbyr aktiviteter er positivt. Damefengsler pleier å ha kummerligere forhold enn menn fordi det er færre kvinner som soner :(

Jeg fant denne på nettet om nettopp den systua.

Håper det går bra med deg, jeg tror ikke det er noe å grue seg for. Selv om jeg vet jeg også ville gjort det ...

Skrevet

finnes folk som har sittet i fengsel ja..

Men ikke jeg!!

Nåja, hun vet sikkert at hvorfor hun skal dit. Det har ikke vi noe med.

Deler av innlegget slettet.

Tusenfryd - moderator

Skrevet

Har ikke sitti i fengsel,men det var like før engang! :oops:

Blei tatt i radar,og fikk bot som jeg drøyde LEEENGE med å betale...

3 dager før jeg skulle inn til soning i Sandefjord betalte jeg bota!

Sure penger,men fengselsopphold hadde jeg neppe taklet. :murvegg:

Ismen

Skrevet

Jeg var i jobbsammenheng en gang på et møte i et fengsel......og jeg fikk sitte, så teknisk sett har jeg sittet i fengsel.

Men som sagt........det var i jobbsammenheng........

Milo

Skrevet

Jeg tilbrakte jeg et døgn på glattcelle på Grønland i Oslo, som 17 åring, fordi jeg hadde gått ved siden av togskinnene på vei til byen. Cella var full av narkovrak.. Slapp av. Det skjer ikke deg. Ikke nå.

Har en venn som har sittet inne i Rangoon, Burma i 7 år.

Ta det med i betraktingen så går det sikkert bra med deg.

Gjest lise marie
Skrevet

Ville bare si takk for innleggene, spesielt det fra gjest.

Var godt å lese den siden duhadde finni til meg. Det høres greit ut der,

selv om jeg gruer meg veldig mye!!!

Det er ikke "så" alvorlig ting jeg har gjordt men gud vet at jeg angrer over alt på denne jord! :cry:

Gjest Anonymous
Skrevet

Sandefjord er forskjellig fra andre fengseler på den måten at du ikke låses inn på cella di. Det er et lite koselig fengsel, og du kan gå fritt rundt i huset som du ønsker. Det er bare kvinner der og siden det er såpass lite kan det faktisk bli ganske ok. Jeg har sittet i vanlige fengsler også, og Sandefjord ligner ikke på dem overhodet! Du har ingenting å grue deg til!

Betjentene der var også veldig hyggelige! Og DET er de ikke over alt...

Lykke til!!

Gjest sexysadie
Skrevet

Aldrig sittet inne men har blitt arrestert flere ganger.

Gjest Duchess
Skrevet

Ikke jeg men eksen min snekra paller til den store gullmedalje.

Bare synd han ikke lærte noe av det :o

Skrevet
Aldrig sittet inne men har blitt arrestert flere ganger.

Er dette i forbindelser med aksjoner? Ble nygjerrig, men har har et inntrykk av at du er en svært ideologisk person. :blunke:

Gjest Hvem?
Skrevet

Jeg har en onkel som jobber i Sandefjord Kvinnefengsel. Han er veldig hyggelig og snill .. Han har fortalt meg litt om fengselet og jeg syntes ikke det høres så ille ut der..

Så ditt lille opphold på 30 dager tenker jeg skal gå bra =)

Skal be han passe godt på deg.. :D

Skrevet

Fengsel er avlegs og innbarker til faenskap. Det mest kriminalreduksjonende som finnes er færre fengsler ifølge professor Niels Cristie. Heldigvis har vi gode fengsler i Norge, selv om de ulike kjønn blir behandlet ulikt.

Årsaken til at det er så mange flere menn som må sone og at de får strengere straffer skyldes den urettferdighetene som er i menns disfavør.

En grei regel er å si at lovverket er et bakspeil av bibelen, la meg forklare.... f eks fristerinneri er fullstendig tillatt etter lovboken, men svært forbudt i bibelens, mens voldtekt straffes strengt i det virkelige liv men i bibelen omtrent blir brukt som rituale for et senere giftemål... (som kjent skriver jo moselovene at en mann som voldtar en jomfru straffes med å gifte seg med henne).

Waco

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...