Transe Skrevet 28. februar 2003 #1 Skrevet 28. februar 2003 Blir vi noen gang godtatt. Er vi mindreverdig fordi vi liker å klæ oss feminimt. Jeg bruker så mye kjole og skjørt som jeg kan, og det blir mest ute.
Gjest Hege Skrevet 28. februar 2003 #2 Skrevet 28. februar 2003 Det kommer nok an på hvordan du oppfører deg selv. Er du trygg opå det du gjør, og ikke kler deg slik at du skiller deg mye ut fra vanlige jenter/damer, så går det bra. Er du nervøs merkes det, og du blir lagt merke til. Dessuten vet ikke folk her hvordan de skal forholde seg når de ser at du er nervøs selv.
jordbær Skrevet 28. februar 2003 #3 Skrevet 28. februar 2003 Hos meg blir dem iallefall godtatt:) :D (Misunner menns evne til å ha en perfekt kvinnekropp )
Gjest care Skrevet 28. februar 2003 #4 Skrevet 28. februar 2003 Jeg tror nok transene må gjennomgå det alle andre (homofile, lesbiske, utlendinger, osv.) opplever. Intoleranse og mangel på kunnskap er no dritt.....
Gjest Starya Skrevet 28. februar 2003 #5 Skrevet 28. februar 2003 Jeg kan ikke snakke for andre, men personlig har jeg ingen problemer med folk så lenge de oppfører seg, uavhengig om de er transer, muslimer, svensker, bussjåfører, tenåringer eller politikere. Vel, jeg vet nå ikke helt med det siste da.. :-?
Tusenfryd Skrevet 28. februar 2003 #6 Skrevet 28. februar 2003 Hos meg er alle velkommen. Som Starya sier- og som Hege er inne på, tror mye kommer an på deg selv og din egen oppførsel. Drittsekker vil vi uansett ikke ha noe med å gjøre...
Milo Minderbinder Skrevet 28. februar 2003 #7 Skrevet 28. februar 2003 Jeg godtar det nå ihvertfall, og synes det er helt ok. Dog er det jo slik at man først blir litt overrasket når man treffer en transe. I så måte har jeg et spørsmål til deg;.....er det i orden at man setter ord på overraskelsen (i vennlige former) eller foretrekker du at man på en måte later som ingenting? Å sette ord på overraskelsen vil jo være en ærlighet overfor deg, men uansett hvor vennligsinnet ordene som kommer er, så er dette en overraskelse som du ser ganske mye, og kanskje du er litt lei av den? Ut i fra den kunnskap jeg har om de fleste mennesker jeg kjenner, har jeg et slags inntrykk av at de aller fleste godtar det, men at de synes det er uvant og blir litt i tvil på hvordan de skal oppføre seg. Så.....med hånden på hjertet: Jeg godtar transer. Det er dog på en måte synd at jeg skal også være nødt til å si at jeg beundrer motet til de transer som tør å leve seg selv helt ut, fordi dette gjenspeiler det faktum at samfunnet er lite inkluderende for mennesker som er annerledes. Fint å treffe deg, Milo
Bimbo Skrevet 28. februar 2003 #8 Skrevet 28. februar 2003 Dere blir nok aldri godtatt. Ikke fordi dere kler dere feminint, men fordi dere rpøver å være jenter. Dere er ikke menn i kjoler, dere tror dere er kvinner, kjære Lise
Crazee Skrevet 1. mars 2003 #9 Skrevet 1. mars 2003 Dere blir nok aldri godtatt. Ikke fordi dere kler dere feminint, men fordi dere rpøver å være jenter. Dere er ikke menn i kjoler, dere tror dere er kvinner, kjære Lise Det der er ei sanning med store modifikasjonar. Du kan finna alt i frå dei som vil vera "perfekte" kvinner, til dei som berre vil kle seg i kleda. Ikkje noko lauspupper eller parykk, ingen sminke - og kanskje du møter dei med fullskjegg. Du har nok rett i at det er nokre som aldri vil godta noko utanfor normalen, men fleire og fleire godtek transvestittar på lik linje med alle andre. Og ein del er fascinerte og vil ha kontakt. Dei fleste bryr seg nok ikkje, før dei evt. blir forelska i ein eller finn ut dei er i familie med ein. Då må dei nok tenkja litt meir gjennom ting... ;-) Lise: Korleis er det når du går ute? Reagerer folk, eller ikkje? Føler du deg nervøs eller sjølvsikker? Håpar det siste, i alle fall :-)
Tusenfryd Skrevet 1. mars 2003 #10 Skrevet 1. mars 2003 Dere blir nok aldri godtatt. Ikke fordi dere kler dere feminint' date=' men fordi dere rpøver å være jenter. Dere er ikke menn i kjoler, dere tror dere er kvinner, kjære Lise[/quote'] Uvitenhet kan også være en grunn...
Bimbo Skrevet 1. mars 2003 #11 Skrevet 1. mars 2003 Menn må bare være ikle seg kjoler for det jeg bryr meg om, men å gi seg selv et jentenavn, prøve å snakke som ei jente, gå som en jente, referere til seg selv som kvinne, det er ikke bare noe utenfor normalen - det må jo være noe som er litt forstyrret oppi hodet da? Har aldri sagt det gjelder alle transer, bare de som f.eks kaller seg Lise. For all del, folk må være som de vil, men jeg kan ikke bli venner med en mann som tror han er kvinne. Uvitenhet? Tja, bestevenninnen min fra barneårene har en onkel som har lånt sminke fra oss siden vi var fjorten. Ved en slik overdreven fokusering på å skulle fremstå som kvinne, kommer viktigere ting. som personlighet, i bakgrunnen
Klips Skrevet 1. mars 2003 #12 Skrevet 1. mars 2003 Synes Milo M skrev mye fornuftig her. Og hvordan skal man reagere egentlig? Når det gjelder de som ikke aksepterer det som er annerledes finnes det nok mange grupper, for eksempel de som virkelig har noe i mot det, som synes det ikke burde finnes, blir sinte i diskusjoner om det osv. Og så er det alle de som egentlig ikke bryr seg så veldig, men som synes det er lettvint å le litt av alt som er annerledes, ikke nødvendigvis fordi de er så svake og må rakke ned på andre for å føle seg bedre, men fordi de kanskje har et svakt øyeblikk akkurat der og da, og synes det er deilig å få ut litt damp på andres bekostning. Og sikkert mange andre grupper og grunner til å ikke godta. Dessverre er vel alle de som ikke godtar noe mye mer synlig enn de som godtar det Det jeg synes er litt artig å observere, er hvordan selvironien vokser med selvsikkerheten. De gruppene som blir dødelig fornærmet hvis de blir ledd av er ofte de som er kommet kortest i godtatt-av-samfunnet-prosessen. Nå vet ikke jeg hvor godtatte homofile for eksempel egentlig er, men jeg synes at det at det nå ikke er sååå politisk ukorrekt å drive litt gjøn med homofile er det beste tegnet på at større deler av samfunnet faktisk ikke ser på homofili som noe merkelig lenger. Mener ikke å oppfordre til å le av transer, altså, det var bare noe jeg satt her og funderte på akkurat nå.
Tiqa Skrevet 1. mars 2003 #13 Skrevet 1. mars 2003 Bimbo. Poenget her er jo at disse menneskene føler seg annerledes enn det vi ser. En mann som virkelig føler seg som kvinne - bortsett fra at han er født som mann - det er vel ikke så rart at denne siden er like virkelig for ham, som hans "ytre" side? Det virker som om du tror en transe ikke er klar over at han er mann... Eh, sannsynligvis har han fullt utviklet sanseapparat han også, som oss andre, så det har han nok fått med seg. Det han også er klar over, er at han, som person, ikke er som en mann. Hvorfor er det feil? Du fordømmer personer som lever ut hvordan de faktisk føler seg. Det du sier, er at vi alle bør være som forventet - for du kan ikke bruke denne teorien kun når det gjelder transer. ... Barn som er forventet å ta høyere utdannelse, skal ikke bli barnehage-assistent. ... Kvinner som er forventet å bruke burka, skal ikke protestere...
waco Skrevet 1. mars 2003 #14 Skrevet 1. mars 2003 Kommer selvfølglig an på situasjonen og i hvilken sammenheng, f eks ville jeg sperret øynene opp dersom kapteinen på sjørøverskuta gikk dressa i tights og push-up bh dersom han var mann, men for andre kan det være helt normalt.
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 1. mars 2003 #16 Skrevet 1. mars 2003 Kommer selvfølglig an på situasjonen og i hvilken sammenheng' date=' f eks ville jeg sperret øynene opp dersom kapteinen på sjørøverskuta gikk dressa i tights og push-up bh dersom han var mann, men for andre kan det være helt normalt.[/quote'] Hva er det med deg og skipsterminologi waco, først var det afro-amerikanske homofile marinegaster og nå er det sjørøverkapteiner? Milla
Gjest Hege Skrevet 1. mars 2003 #17 Skrevet 1. mars 2003 Det finnes også de som virkelig føler at de er kvinner. Som lever som kvinne til daglig. Men da heter det ikke transvestitt, men transseksuell De må da ha lov til å kle seg som kvinne, og bruke et kvinnenavn
Crazee Skrevet 1. mars 2003 #18 Skrevet 1. mars 2003 Uansett så er det nok sånn at det er hjernen og ikkje kroppen som fortel oss kva me skal føla, alle saman. Så det er fullt mulig å vera hankjønn og dame (eller omvendt.) Nokre damer er nøgde med mannskroppen sin, andre vil fiksa litt på han (for å sleppa lauspupper), og andre vil bytta han heilt ut... Kjønn opererer ikkje med faste 'hopp' mellom kategoriar, men med glidande overgangar. Derfor finn me menn som er ultra-maskuline, "normale", androgyne, feminine, ultra-feminine - og kvinner på same måten. Det finst eit mangfald av kjønn, sjølv om flesteparten hamnar i ein av to hovudkategoriar (menn og kvinner.)
waco Skrevet 1. mars 2003 #19 Skrevet 1. mars 2003 Jeg tror det må være svært forvirrende det å ikke innrette seg etter naturens reaksjonsmønster i forhold til seksuell legning. For et slit å måtte forklare seg selv hele tiden, sånn ork til å skille meg ut har heldigvis ikke jeg. Bare tøffe folk kler seg som de vil. W Følger mengden.
Gjest Hilde K S Skrevet 1. mars 2003 #20 Skrevet 1. mars 2003 Jeg tenker på transvesittisme som en seksuell legning og i så måte en privatsak. Tror nok vi alle kjenner swingere, homofile og smere uten at vi vet det. ( og godtar de også ! ) Synes ikke legning, farge, religion eller yrke har så mye å si, det er personligheten som teller. En prest kan være en drittsekk og en transe kan være verdens beste !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå