Gjest *Magica* Skrevet 3. april 2007 #1 Skrevet 3. april 2007 Har du fått trafikkbøter? Mange? For hva? Jeg har fått en parkeringsbot for noen år siden. Og en fartsbot, men den fikk jeg tilbakebetalt. Viste seg at målingen var feil.
Henna Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 En liten bunke med parkeringsbøter opp gjennom årene, forårsaket av at jeg er vimsete og distre og utstyrt med litt skylapper, altså til tider litt blind for trafikkskilt. Og litt Albert Aberg "jeg skal bare...".
Gjest Silmarill Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 (endret) Har fått altfor mange parkeringsbøter men aldri fartsbot eller andre bøter Jeg også er litt sånn.....skal bare en liten tur inn her.... Lærer aldri Har blitt tauet bort 2 ganger også foresten Endret 3. april 2007 av Silmarill
Vihi Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Fikk en parkeringsbot for noen år siden, men hadde lov til å stå der, så den leverte jeg pent til sjefen min sammen med timelista Før jeg fikk parkeringsoblat.
Amalie_85 Skrevet 3. april 2007 #6 Skrevet 3. april 2007 Fått parkeringsbot en gang. Kom noen få minutter for sent da jeg kjøpe meg noen fine og billige sko. De var ikke så billige lengre da
Helen Skrevet 3. april 2007 #7 Skrevet 3. april 2007 Jeg fikk ei fartsbot en gang for mange år siden (11 år faktisk) da kjørte jeg i 57 km i 50 sonen, det ble 700,- i bot. Fikk ei parkeringsbot en gang fordi jeg ikke tenkte på at det kostet å parkere på parkeringsplassen på kjøpesenteret, jeg er vant med fra her jeg bor så er det bestandig gratis å parkere på kjøpesentrene. Slik er det når man kommer til et fremmet sted, blir litt "bønner i byen" da.
Metis Skrevet 3. april 2007 #8 Skrevet 3. april 2007 Jeg har også vært å handlet billige sko, MEN med påfølgende parkeringsbot.... Har foreløpig bare denne ene boten, men har bare hatt sertifikatet i ett og et halvt år da....Her i huset er det Mannen som "ordner opp" med bøter sånn jevnt og trutt.
TheHairyToothfairy Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 Fått en del parkeringsbøter, men jeg kan stolt banke meg på brystet og si at jeg har sluppet unna å betale en god del av dem. To fartsbøter, to prikker. Anmeldt for en fartsovertredelse til, hvor jeg ble frikjent for hele greien. To for kjøring uten bilbelte. Og så fikk jeg en bot eller gebyr eller hva vi skal kalle det da jeg ble stoppet i rullende kontroll, og Statens Vegvesen ikke var helt enig med meg i den motoren som stod i bilen.
hjertesukka Skrevet 3. april 2007 #10 Skrevet 3. april 2007 To fartsbøter og flere parkeringsbøter. Den siste parkboten var utenfor kjøpesenteret, der det "plutselig" var blitt betaling siden sist! Hvordan kan man legge merke til de nye ØRSMÅ skiltene når man er i farta?
Sin Skrevet 3. april 2007 #11 Skrevet 3. april 2007 En parkeringsbot og en borttauing på grunn av vårrengjøring. Surt!
Gjest Gitte Skrevet 3. april 2007 #12 Skrevet 3. april 2007 Jeg ble tatt i fotoboksen i vålerengatunnelen noen dager før jul. Lå bittelitt over 60 og det blinka, men har fortsatt ikke sett noe til boten. Så før den eventuelt kommer: nei
skrue Skrevet 3. april 2007 #13 Skrevet 3. april 2007 (endret) To forelegg for feil parkering (man får ikke bøter for slik) i Trondheim. Håpløs by noen ganger. Ellers et forlegg for å ha glemt å skru på forntlyset midt på natten på E6 i Oslo. Endel år siden nå. Gammel bil som ikke skrudde på lysene automatisk og det er som kjent ganske god belysning på E6 her. Politimannen trodde jeg fyllekjørte. Det var vist vanlig at slike glemte å skru på lyset. Private parkeringsfirmaer kan vel ikke engang skrive ut et forelegg. Det heter kontrollavgift eller noe slikt tror jeg. Kommunale vakter kan skrive ut forelegg tror jeg. Endret 3. april 2007 av skrue
Gjest Silmarill Skrevet 3. april 2007 #14 Skrevet 3. april 2007 (endret) En parkeringsbot og en borttauing på grunn av vårrengjøring. Surt! ← Den ene grunnen til min borttauing var faktisk vårrengjøring, men jeg fikset det sånn at jeg slapp å betale denn ene! Var på en annen kant av landet da dette skjedde(brukte fly i forbindelse med en begravelse)og da jeg kom hjem var bilen borte! Selvsagt mye skriving frem og tilbake, men rett skal være rett og jeg mener parkeringsselskapene av og til bør bruke skjønn, som i mitt ene tilfelle! Jeg var jo ikke engang hjemme da vi fikk beskjeden om "kosting" Endret 3. april 2007 av Silmarill
Gjest Gitte Skrevet 3. april 2007 #15 Skrevet 3. april 2007 Hvis de hadde tatt folk som lå "bittelitt" over 60 i den tunnellen, så hadde jeg fått noen hundre bøter, gitt... og jeg har aldri sett noe blink heller. Du er nok fortsatt botløs ← hehe ja, jeg begynner å tro at den bota ikke kommer *bank i bordet*
Lenemor Skrevet 3. april 2007 #16 Skrevet 3. april 2007 Har fått et forelegg fordi jeg kjørte for fort! Dritkjipt men kan da ikke skylde på noen andre enn meg selv.
Meaty Skrevet 3. april 2007 #19 Skrevet 3. april 2007 Jeg har fått parkeringsbot en gang da jeg ikke så strekene på parkeringsplassen pga snø og is. Jeg parkerte et sted jeg trodde det var en plass, men det var det visst ikke. Hjalp ikke å klage, nei.
shatika Skrevet 3. april 2007 #20 Skrevet 3. april 2007 3 Parkeringsbøter i løpet av siste året.. ingen før den tid og ingen andre bøter.. Tror det kan ha en sammenheng med at jeg har taxilappen og kjørte ganske mye en stund og da blir det litt til at man parkerer der man vil og når man vil og det henger nok litt i enda
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå