skrue Skrevet 3. april 2007 #2 Skrevet 3. april 2007 Oppskriften jeg bruker når jeg en sjelden gang lager dette (kjøper aldri i butikk) 500 g kjøttdeig 1.5 ts salt 0.25 ts pepper (ofte litt mer) 0.25 ts malt muskatnøtt 0.25 ts malt ingefær 2.5 ss potetmel 2 dl melk smør til steking Arbeid kjøttdeig og salt godt sammen. Rør inn potetmel og krydder. Spe på med melk. Så er det å forme kjøttboller og steke dem. Bruk to våte skjeer til å forme bollene. Ferdigstekte kaker skal gjerne ligge litt i brun varm saus før de spises.
Gjest silkesvarten Skrevet 3. april 2007 #3 Skrevet 3. april 2007 tusen takk for det.... denne skal prøves neste gang... men har du ikke løk i ?
skrue Skrevet 3. april 2007 #4 Skrevet 3. april 2007 Nei, jeg har ikke hatt løk i før. Har det normalt i sausen. Det er selvfølgelig lov å endre litt på oppskriften.
Arkana Skrevet 3. april 2007 #5 Skrevet 3. april 2007 Jeg har ikke særlig krydder i kjøttkaker, men derimot er løk helt nødvendig. Jeg bruker vanligvis kjøttdeig, salt, pepper, finhakket løk, potetmel, egg, knust kavring og melk. Det blir gode kjøttkaker!
Gjest silkesvarten Skrevet 4. april 2007 #6 Skrevet 4. april 2007 nam nam ,. tror jeg må teste ut begge oppskriftene jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå