Gå til innhold

Tyrkia


jente30

Anbefalte innlegg

Hei!

Tenkte oss til Tyrkia i mai. Er det noen som har vært der? Fin ferieplass? anbefaler du Tyrkia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i Tyrkia 2 ganger, en gang i Alanya og en gang i Inecum.

Hadde det kjempefint på begge turene og kan virkelig anbefalle Tyrkia.

Alanya er en stor turistby, der var jeg på tur når jeg ikke hadde barn og var ung, det var helt perfekt.

I Inecum var jeg med mann og barn i fjor, det er en liten by, men passa oss perfekt. Vi bodde på stort 5 stjerners all inclusive hotell og der hadde de alt en barnefamilie kan drømme om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der flere ganger og kan anbefale det på det sterkeste.

Hvor i tyrkia er det du skal?

Selv har jeg vært i Alanya.

Det er flott tempratur der nede, maten er veldig god, mye å gjøre (et tips er å bruke de lokale byråene til å bli med på båtturer/utflukter.. billigere og bedre enn hva de norske turoppratørene har og tilby). Selgerne kan være litt innpåslitene, men det er bare og overse det, evt si at du er fra island for da kan de verken noe om landet eller språket og lar deg være i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nalle-maja

Har vært i Kemer, en halvtimes tid utenfor Alanya. Koselig liten plass. Hovedgaten preget av folk som ville haie deg inn og selge deg falsk og utvannet parfyme, pluss klær selvsagt. Men fant òg noen ekte klær, billig :) Fin strand, kokvarmt i vannet, men det var altforvarmt da vi var der, i juli. I luften altså. Kommer ikke til å reise tilbake med det første... :) Kjempebillig og god mat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Marmaris/Icmeler 7 ganger og 1 gang i Alanya.

Syns landet er flott,

men var så mye mer mas i Alanya enn i Marmaris.

Da tenker jeg på restauranter og lignende som ikke tar et nei for et nei.

Ellers så er maten nydelig,

og det er relativt billig der nede.

I mai er det også behagelige temperaturer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde på Pascha Bay (Blue village anlegg) mellom Alanya og Konakli. Nydelig sted, herlige mennesker! jeg ble virkelig frelst og vil bare tilbake! Men vi trivdes ikke så godt inne i Alalnya, og ville aldri bodd der inne. heller litt utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Tenkte oss til Tyrkia i mai. Er det noen som har vært der? Fin ferieplass? anbefaler du Tyrkia?

Anbefaler alanya på det sterkeste.Er der nå jeg,har leilighet her,og er her hver måned.Så kom deg nedover til alanya :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Marmaris, Ichmeler. Denzili, Alanya. Antalya og Side.

Syntes Side var den beste og roligste plassen. Fin strand, morsomt marked i nabobyen Manvagat, kult disko (lighthouse), vi bodde på et fem stjerners hotell fra Ving - Arum- kjempe romantisk.

Maten er god du kan spise alt fra norsk mat til tyrkisk mat.

Endret av Miracl3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...