Ambi Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 (endret) Er det bare meg, eller? Jeg er av den bestemte oppfatning at paracetamol (paracet, pinex etc) ikke har NOEN som helst effekt på smerter hos meg. Det være seg mens-smerter, hodepine, muskelsmerter osv. (eller fyllesjuke )Jo, det har effekt på evt feber - men det er også alt. Dette har jeg erfart og testa gjennom mange år. Jeg kan prøve med paracet - uten effekt - så ibuprofen eller ASA (Ibux, dispril) og får raskt effekt. Ibux har til og med effekt på migrene (av og til). Jeg vet at paracetamol også brukes forebyggende mot postoperative smerter, men betviler effekten.. Jeg mener å ha lest at noen mennesker har et stoff/mangler et stoff som gjør at den smertestillende effekten av paracetamol ikke har effekt på disse. Noen som har erfart det samme som meg?? Ambi Endret 1. april 2007 av Ambi
Cornille Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Paracetamol har null effekt på meg heller... Ibux/Ibuprofen derimot fungerer.
Ambi Skrevet 2. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2007 Paracetamol har null effekt på meg heller... Ibux/Ibuprofen derimot fungerer. ← Det var da "godt" å høre! Kjenner du til fler? litteratur/forskning på området? Mvh Ambi
Gjest Vampyra Skrevet 2. april 2007 #4 Skrevet 2. april 2007 Det er nok mange som ikke har noen virkning av paracet. Både jeg og søsteren min kan spise haugevis med paracet uten å få noen smertelindring, så vi sverger til ibux
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2007 #5 Skrevet 2. april 2007 Det var da "godt" å høre! Kjenner du til fler? litteratur/forskning på området? Mvh Ambi ← Ikke noe spesielt, les i hvilken som helst grunnleggende farmakologibok. Gjelder alle legemidler.
Ambi Skrevet 2. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. april 2007 (endret) Ikke noe spesielt, les i hvilken som helst grunnleggende farmakologibok. Gjelder alle legemidler. ← Det er vel det som er "problemet" - forbehold om manglende effekt hos enkelte er hverken beskrevt i preparatomtale, felleskatalogen, legemiddelhånboka eller annen kjent litteratur om farmakologi eller Farmakokinetikk.... Er det noe som holdes tilbake for massene her? Ambi Endret 2. april 2007 av Ambi
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2007 #7 Skrevet 2. april 2007 Det er vel det som er "problemet" - forbehold om manglende effekt hos enkelte er hverken beskrevt i preparatomtale, felleskatalogen, legemiddelhånboka eller annen kjent litteratur om farmakologi eller Farmakokinetikk.... Er det noe som holdes tilbake for massene her? Ambi ← Da må du lete bedre. Les f.eks. de tre første kapitler i Pharmacology skrevet av bl.a. Rang og Dale.
Ambi Skrevet 2. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 2. april 2007 (endret) Da må du lete bedre. Les f.eks. de tre første kapitler i Pharmacology skrevet av bl.a. Rang og Dale. ← Takk for tips Kommer tilbake med forklaring om jeg finner det.. Ambi Endret 2. april 2007 av Ambi
Gjest Gjest Skrevet 3. april 2007 #9 Skrevet 3. april 2007 Det var da "godt" å høre! Kjenner du til fler? litteratur/forskning på området? Mvh Ambi ← Her er en artikkel fra Tidsskriftet som jeg fant i farten: Ikke-opioide analgetika ved akutte smerter
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå