Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Er det bare meg, eller?

Jeg er av den bestemte oppfatning at paracetamol (paracet, pinex etc) ikke har NOEN som helst effekt på smerter hos meg. Det være seg mens-smerter, hodepine, muskelsmerter osv. (eller fyllesjuke :forvirret: )Jo, det har effekt på evt feber - men det er også alt. Dette har jeg erfart og testa gjennom mange år.

Jeg kan prøve med paracet - uten effekt - så ibuprofen eller ASA (Ibux, dispril) og får raskt effekt. Ibux har til og med effekt på migrene (av og til). Jeg vet at paracetamol også brukes forebyggende mot postoperative smerter, men betviler effekten..

Jeg mener å ha lest at noen mennesker har et stoff/mangler et stoff som gjør at den smertestillende effekten av paracetamol ikke har effekt på disse.

Noen som har erfart det samme som meg??

Ambi

:smoke:

Endret av Ambi
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paracetamol har null effekt på meg heller... Ibux/Ibuprofen derimot fungerer.

;)

Skrevet
Paracetamol har null effekt på meg heller... Ibux/Ibuprofen derimot fungerer.

;)

Det var da "godt" å høre! Kjenner du til fler? litteratur/forskning på området?

Mvh

Ambi

Gjest Vampyra
Skrevet

Det er nok mange som ikke har noen virkning av paracet. Både jeg og søsteren min kan spise haugevis med paracet uten å få noen smertelindring, så vi sverger til ibux

Gjest Gjest
Skrevet
Det var da "godt" å høre! Kjenner du til fler? litteratur/forskning på området?

Mvh

Ambi

Ikke noe spesielt, les i hvilken som helst grunnleggende farmakologibok. Gjelder alle legemidler.

Skrevet (endret)
Ikke noe spesielt, les i hvilken som helst grunnleggende farmakologibok. Gjelder alle legemidler.

Det er vel det som er "problemet" - forbehold om manglende effekt hos enkelte er hverken beskrevt i preparatomtale, felleskatalogen, legemiddelhånboka eller annen kjent litteratur om farmakologi eller Farmakokinetikk....

Er det noe som holdes tilbake for massene her? :forvirret:

Ambi

Endret av Ambi
Gjest Gjest
Skrevet
Det er vel det som er "problemet" - forbehold om manglende effekt hos enkelte er hverken beskrevt i preparatomtale, felleskatalogen, legemiddelhånboka eller annen kjent litteratur om farmakologi eller Farmakokinetikk....

Er det noe som holdes tilbake for massene her? :forvirret:

Ambi

Da må du lete bedre. Les f.eks. de tre første kapitler i Pharmacology skrevet av bl.a. Rang og Dale.

Skrevet (endret)
Da må du lete bedre. Les f.eks. de tre første kapitler i Pharmacology skrevet av bl.a. Rang og Dale.

Takk for tips :)

Kommer tilbake med forklaring om jeg finner det..

Ambi

Endret av Ambi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...