lille sørland Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Hei Skriver dere på invitasjonen når bryllupsmiddagen starter(kl 16.30), eller litt før siden vi skal ha aperitiff først? Eller tar folk dette som en selvfølge og kommer tidligere enn halv fem?
Sunbird Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Vi skriver når middagen starter regner med at gjesten kommer litt før uansett.
090607 Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Vi har faktisk skrevet fra tidspunktet aperitifen serveres, men på hjemmesiden står det at middagen starter en time senere. Det blir ikke noe særlig tid mellom kirke og fest, så vi vil at folk skal komme seg til festlokalene i rimelig tid.
Gjest Vampyra Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Tror jeg ville skrevet den tiden dere vil at gjestene skal være der
Gummi Tarzan Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 I våre invitasjoner skrev vi at vielsen er kl 1500 og at middagen starter kl 1800. I tillegg skrev vi at det vil bli servert lett fingermat og drikke mellom vielse og middag... På den måten regner vi med at alle skjønner at det er meningen at man skal dra rett fra vielsen til restauranten :-)
MayaM Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Et veldig godt spørsmål. Det mest vanlige er jo at gjestene reiser rett bort til stedet selskapet skal være etter vielsen. Men jeg vet ikke. Håper noen forteller hva dem gjør, for dette lurer jammen jeg også på...
Frey Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 På selve invitasjonene har vi kun skrevet klokkeslettet for vielsen. På hjemme siden har vi skrevet at middagen serveres kl 18 og at det blir forfriskninger mellom vielse og middag for de som kommer til lokalet da.
Gjest niomi Skrevet 1. april 2007 #8 Skrevet 1. april 2007 Vi pleier ikke å møte opp i kirka, og derfor syns vi det er veldig greit med tidspunkt for når det ofrventes at vi kommer til selskapsstedet. Alltid noen som er for sent ute, vettu, og du risikerer at noen kommer 2 min før bordsetting. Og det blir stress.
lille sørland Skrevet 1. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2007 I våre invitasjoner skrev vi at vielsen er kl 1500 og at middagen starter kl 1800. I tillegg skrev vi at det vil bli servert lett fingermat og drikke mellom vielse og middag... På den måten regner vi med at alle skjønner at det er meningen at man skal dra rett fra vielsen til restauranten :-) ← Dette hørtes jo veldig greit ut! Takk =)
Malama Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 Vi skrev når middagen serveres, men skrev i følgebrevet at det er velkomstdrink før middagen, og vi ber folk dra rett fra kirka til lokalet. Vi har fotografering før vielsen, så vi skal bare vente "bak et tre" til alle er kommet til lokalet før vi ankommer, så det er en fordel om ingen tar omveier, for da må vi bare vente...
Frey Skrevet 1. april 2007 #11 Skrevet 1. april 2007 (endret) Vi pleier ikke å møte opp i kirka, og derfor syns vi det er veldig greit med tidspunkt for når det ofrventes at vi kommer til selskapsstedet. Alltid noen som er for sent ute, vettu, og du risikerer at noen kommer 2 min før bordsetting. Og det blir stress. ← Ikke så redd for det siden 70 % av selskapet er tilreisende gjester som ikke har noe sted og gjøre av seg i mellomtiden og kommer til å dra rett til restauranten. De som bor her i byen er stort sett min familie og de er så langt ifra kjente for å komme sent - heller tvert imot Edit: forøvrig så forventer jeg at gjestene forholder seg til informasjonen som er gitt, selv om den ikke er skrevet på invitasjonen men på hjemmesiden. Endret 1. april 2007 av Frey
Karianne78 Skrevet 1. april 2007 #12 Skrevet 1. april 2007 Vi skrev ingenting, kun klokkeslett for vielsen. det er jammen den største delen av bryllupet - så de som ikke ville dit - kunne like gjerne droppe hele greia for vår del
Pinki Skrevet 1. april 2007 #13 Skrevet 1. april 2007 Vi skrev noe sånt som "du er velkommen på middag og bryllupsfest fra klokken 17.00" - mener da at de skal komme kl 17 men maten serveres ikke før senere.
mowgli Skrevet 2. april 2007 #14 Skrevet 2. april 2007 Vi pleier ikke å møte opp i kirka, og derfor syns vi det er veldig greit med tidspunkt for når det ofrventes at vi kommer til selskapsstedet. Alltid noen som er for sent ute, vettu, og du risikerer at noen kommer 2 min før bordsetting. Og det blir stress. ← Ble nysgjerrig jeg... hvorfor møter dere ikke opp i kirken?
Gjest niomi Skrevet 2. april 2007 #15 Skrevet 2. april 2007 Ble nysgjerrig jeg... hvorfor møter dere ikke opp i kirken? ← Vi møter opp i kirken dersom det er tvingende nødvendig - dvs nær familie, men ellers går vi ikke i kirken, da vi ikke tror på budskapet som formidles innenfor de veggene og vi gidder ikke sitte der å hykle. Noe våre venner har forståelse for, heldigvis.
Gifteklar:) Skrevet 2. april 2007 #16 Skrevet 2. april 2007 Vi skrev middag kl 16 på invitasjonene... Men satser på å servere den nærmere kl 16.30... Vil at alle skal være der i god tid. For de som kommer tidlig har serverer vi musserende vin, oppskåret frukt og sjokolade, så de har noe å bite i før middagen.
Karianne78 Skrevet 2. april 2007 #17 Skrevet 2. april 2007 Vi møter opp i kirken dersom det er tvingende nødvendig - dvs nær familie, men ellers går vi ikke i kirken, da vi ikke tror på budskapet som formidles innenfor de veggene og vi gidder ikke sitte der å hykle. Noe våre venner har forståelse for, heldigvis. ← Men da tror dere jo ikke på bryllupet de holder - i sin helhet - så hvorfor komme på festen? Det er like hyklersk det.. i mine øyne. Kan du argumentere påhvorfor det er greit å feire noe dere ikke tror på? De har da vitterlig ikke inngått ekteskapet i rådhuset eller i HEF.
Gjest niomi Skrevet 2. april 2007 #18 Skrevet 2. april 2007 (endret) Men da tror dere jo ikke på bryllupet de holder - i sin helhet - så hvorfor komme på festen? Det er like hyklersk det.. i mine øyne. Kan du argumentere påhvorfor det er greit å feire noe dere ikke tror på? De har da vitterlig ikke inngått ekteskapet i rådhuset eller i HEF. ← Vi feirer den juridiske biten av ekteskapet. Den "Tar du ... ... ... Erklærer dere som rette ektefolk". Og når vi bes i bryllupet, vet de at vi ikke møter i kirken, akkurat som flere av våre venner ikke gjør. Vi har hyklet oss igjennom vår andel barndåper og bryllup, og det blir faktisk mindre oppstandelse av at vi ikke møter i kirken enn av vi blir sittende ved alle seansene hvor presten ber menigheten reise seg i bønn i kirken (vi er ikke del av noen menighet), og ikke synger under salmesangen. Som sagt så møter vi der det er strengt nødvendig. Men i venners bryllup, kjenner vennene våre oss så godt at de vet at de ber oss til festen, ikke kirken. I fjor fikk faktisk deler av vennegjengen invitasjon til bryllupsmiddag, hvor kirketidspunktet ikke var satt opp en gang. Endret 2. april 2007 av niomi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå