Cornille Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Hei! Trenger litt akutt hjelp da jeg opererte ut galleblæren for bare et par dager siden, og jeg har sånn problemer med å spise.. Jeg blir kvalm lett og får problemer med avføringen.... Jeg spiser ikke noe fet mat i det hele tatt, men spiser ristet loff med syltetøy og kornflakes med skummet melk. Jeg får ikke i meg noe næring av dette, men er redd for å spise noe jeg ikke kan! Jeg fikk vite av legene at jeg måtte forvente litt løs mage de første dagene (første uken), så dette er jeg klar over. Spesielt middagsmåltider står jeg litt clueless på.. Og frukt, kan jeg spise det, hva bør jeg unngå? Håper noen kan hjelpe meg litt..... Klem Cornille
Chiquita Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Spis det du har lyst på. Så merker du raskt hva du reagerer på, og hva du ikker reagerer på... Kanskje unngå smeltet smør osv de første dagene nå, men ellers skal det ikke være noen problemer. Jeg fikk beskjed fra legen om å spise akkurat hva jeg ønsket etter min galle-operasjon. Jeg ble operert for 2 år siden
Cornille Skrevet 1. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. april 2007 Ja, med tiden kan man spise hva som helst (de aller fleste hvertfall), men jeg har vært innlagt i fire uker, hvorav den første uken var uten mat - kun drypp, de to neste var med mat via slange, og den siste har vært en forsiktig forsøksuke, kombinert med slangen.. Så magen min tåler ytterst lite nå, og jeg blir fort kvalm. Det må jeg kanskje regne med? Men, for å få i meg nok næring liksom, jeg trenger noen tips.... (Min medfølelse til deg, det her må være noe av det værste jeg tror jeg kan noensinne ha gått gjennom, med anfallene og alt...!)
Chiquita Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 (Min medfølelse til deg, det her må være noe av det værste jeg tror jeg kan noensinne ha gått gjennom, med anfallene og alt...!) ← takk det samme, forresten Jeg var "bare" innlagt i 7 dager før operasjonen jeg da. Heldigvis. Hvor de 4 første dagene var uten mat (- kun drypp, som hos deg) Etter dette fikk jeg spise hva jeg ville... Måtte prøve meg frem... Det som fungerte hos meg var supper i mange former og fasonger; tomatsuppe, blomkålsuppe, osv... Buljong til drikke fungerte også... dette i noen dager, og så får en bare prøve med "alt mulig" etterpå... Rart legen din ikke ga deg noen tips om hva du kan og ikke kan spise, dersom magen din har vært utsatt for så mye... Ring sykehuset og spør....?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå