Kitsune Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Søstra fortalte noe jeg må ta hensyn til: Hun hadde ikke rukket å spise NOE mellom frokost og middag på sin bryllupsdag. Og utpå ettermiddagen var hun blitt så sulten, sur, irritabel og på gråten av alt. Jeg har det likeens når jeg blir sulten. Plutselig gikk det opp for meg hvorfor man skal ha handveske! I den SKAL jeg ha et rundstykke!!!
Knøttet Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Huff, slik blir jeg også om jeg ikke får mat ofte nok! Dessuten har jeg en tendens til å bli svimmel, kvalm og utrolig slapp også, så jeg kan ikke bli sulten den dagen! Eventuelt får jeg kjøpe meg litt mat (bolle, banan, frukt) og ha i veska eller på kjøkkenet hvor festen holdes, for blir jeg dårlig blir det ikke en morsom dag!
Fakse Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Frisøren min ordnet lunsj til oss, så vi fikk spist der både forloveren og jeg. Du kan jo spørre frisøren om du får ta med en nistekurv dit, så kan dere kose dere litt ekstra?
Branna Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 Tenkte jeg skulle prøve å få presset inn en liten lunsj etter frisørtimen. Skal jo hjemom etter å ha vært hos frisøren for å kle på meg og ordne meg ferdig, så da skal jeg prøve å spise litt samtidig. Det spørs om jeg klarer å spise stort den dagen, da, i hvert fall før vielsen. Kommer nok til å være litt spent.
MayaM Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Det var jammen lurt å tenkle på... Jeg også blir fryktelig å ha med å gjøre om jeg blir for sulten. Må ha noe snacks på lur ja.
Gifteklar:) Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Frisøren min har nevnt det mange ganger at vi starter tidlig, så vi har god tid, for jeg MÅ få spist litt før jeg drar til kirka:) Så har en halvtime++ til overs etter frisering og sminking... Men hva er lurt å spise da? Må ikke gi dårlig ånde, ikke sette seg mellom tennene, ikke gi luft osv, være lett å ordne/få tak i, ikke for grisete... Hm... Forslag?
Malama Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 Det var noe å tenke på ja. Vi har ikke vielse før klokken 15, ikke middag før klokken 17. Fotografering før kikra, og selvsagt vesentlig å ikke spise noe som på noen måte kan grise til kjolen etter at den er kommet på, men innen klokka er fem er det nok 8-9 timer siden frokost... Vi bør definitivt ha tid til noe mat kansje mellom frisør og fotograf, eller etter foto, før kirka...
Mies Skrevet 1. april 2007 #8 Skrevet 1. april 2007 Jeg har blodsukker problemer så jeg må spise jevne ellers så blir jeg dårlig. Jeg har planlagt å gjøre i stand flere mindre retter dagen før, og ha i plastbokser, så spiser jeg til frokost (blir det stress så tar jeg med til frisør), når jeg har vært hos frisøren og før jeg kler på meg, og så planlegger jeg å spise mens fotografen rigger til for bildetaging, eventuelt i bilen på veien til foto. Det trenger ikke ta mer enn fem minutter å spise om maten er ferdig :D Da har jeg en plan som gjør at jeg spiser mange små ganger - noe som er en fordel når jeg er nervøs for da greier jeg ikke å spise så mye om gangen.
Gjest Vampyra Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 Frisøren min har nevnt det mange ganger at vi starter tidlig, så vi har god tid, for jeg MÅ få spist litt før jeg drar til kirka:) Så har en halvtime++ til overs etter frisering og sminking... Men hva er lurt å spise da? Må ikke gi dårlig ånde, ikke sette seg mellom tennene, ikke gi luft osv, være lett å ordne/få tak i, ikke for grisete... Hm... Forslag? ← Må det være noe spesielt da? Hva spiser du til vanlig? Brødskive med ost? banan? Det går faktisk ann å spise en tyggis etter maten hvis du er så redd for mat i tennene og dårlig ånde
Malama Skrevet 2. april 2007 #10 Skrevet 2. april 2007 Brødskrive med ost er greit (dog, ikke dersom smøret kan age fettflekker), banan er ikke aktuelt for meg i alle fall (da kommer jeg til å knekke en, også faller den nedover kjolen og kalger flekker...) Etter at kjolen er kommet på spiser jeg BARE mat som ikke kan lage flekker, frem til middagen da... (og med serviett i fanget ja, jeg mister vel saus i fanget jeg...) Normalt sett griser jeg minimalt med maten, men akkurat når jeg ikke kan gjøre det, da gjør jeg det. Når jeg har en ren genser på meg for jeg skal være fin, så garanterer jeg at den dagen klarer jeg å søle melk mens jeg drikker (sjokomelk på hvit genser...) eller miste syltetøyskiva. Eller slubbe mens jeg pusser tenner. Skiva med ost, der faller osten av, og smøret lager fettflekker. Appelsinen spruter, vannflaska lekker og sjokolade får jeg i alle fall i fanget. Normalt: ikkenoe probem, jeg spiser syltetøy hele uka uten et eneste uhell, men den ene dagen jeg skal noe spesielt, så går det galt. Det er bar typsik meg, så etter at kjolen er kommet på skal jeg tenke meg nøye om hva som er "trygt" å spise. Tyggis for ånden, og en forlover som sier om jeg har noe i tenna er greit, men det løser ikke alle "utfordringene". Jeg er vanskelig, og jeg vet det. Men lite aktuelt å strene opp kirkegulvet med flekker av smøret på brldskiva nedover kjolen...
Gifteklar:) Skrevet 2. april 2007 #11 Skrevet 2. april 2007 Vampyra: Det var litt ment som en spøk da, skulle lagt til noen smileys Men jeg har litt samme problem som Malama, så jeg tror jeg spiser før jeg tar på kjolen Om jeg får til å spise noe er en annen sak... Får litt sommerfugler i magen av å tenke på Dagen jeg
Floja Felíz Skrevet 2. april 2007 #12 Skrevet 2. april 2007 Jeg tenkter også at vi får ta oss et par minutter til å spise en brødskive eller noe før vi begynner å ta bilder. Det tar jo ikke lange stunden å få i seg en matbit i farta.
Gjest Skrevet 5. april 2007 #13 Skrevet 5. april 2007 Yoghurt er jo et bra alternativ på dagen da, så lenge man passer på og ikke søle.
naley Skrevet 5. april 2007 #14 Skrevet 5. april 2007 Jeg har frisør kl halv 8, fotograf 12 og kirka 16. Så må få spist noe. Har en del ledig tid mellom fotograf og kirka så mamma mobber meg med at jeg kommer nok til å ha pølseflekker på kjolen i kirka, hehe! Får vel blir frukt og tør mat jeg spiser
Hedda-78 Skrevet 5. april 2007 #15 Skrevet 5. april 2007 Noen kjeks må vel gå bra? Som er så små at du får hele i munnen på en gang, så slipper du å miste/søle mens du biter av en bit. Forloveren min skal ta med seg noen boller eller noe til frisøren, som vi kan spise mens vi sitter der. Kan sikkert låne frisørkappa etter at kjolen er tatt på, hvis vi må spise like før vi drar.
Mrs B Skrevet 5. april 2007 #17 Skrevet 5. april 2007 Trenger heldigvis ikke så mye mat i løpet av dagen, blir ikke "grinete" av det. Men jeg må unngå følelsen av å være sulten, for det er slitsomt! Skal gifte meg sent på dagen, så får nok i meg mat 2 ganger før vielsen. Men skal iallefall ha en god frokost!!
Knøttet Skrevet 5. april 2007 #18 Skrevet 5. april 2007 Bra det ikke er bare meg som er som Malama ... Jeg kan ikke spise uten å søle om jeg tar på meg noe fint, er helt kronisk! Forloveden og mamma mener jeg må bruke smekke på brullypsdagen ...
rangi Skrevet 6. april 2007 #19 Skrevet 6. april 2007 Huff ja, det var enda noe å tenke på .... Også jeg som er så klumsete at samboeren kaller meg Donald.... Et eple eller en gulrot kan vel ikke lage flekker, eller? Knekkebrød uten pålegg er vel også greit, smuler kan jeg jo bare pusse av kjolen. Men, da kommer jeg vel til å få knekkebrødsmuler mellom brystene... Tenk det da, endelig bryllupsnatt, og knekkebrødsmuler i kløfta . Jeg kommer sikkert til å søle saus over hele kjolen ved middagen også, så smekke hadde nok vært en god ide....
Donpedro Skrevet 6. april 2007 #20 Skrevet 6. april 2007 Hadde med ost og kjeks til frisøren + juicebokser o rundstrykke til fotografen. Var nok ganske lurt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå