onyx Skrevet 1. april 2007 #1 Del Skrevet 1. april 2007 Ja, jeg lurer for her på kg er det sjelden noen faktisk bruker ordet, men heller ord som svigerbror eller "min manns bror" etc. Svigerinne, svigermor og svigerfra derimot, lever i beste velgående! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest niomi Skrevet 1. april 2007 #2 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg har to svogere. Kunne aldri falle meg inn å kalle dem "svigerbror", blir omtrent like teit som å bruke "bakdel" i stedetfor "ulempe" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 1. april 2007 #3 Del Skrevet 1. april 2007 Enig. Akkurat det lurte jeg på tidligere i dag. Finnes forresten ordet "svigerbror" i det norske språk? Jeg skjønner hva som menes med det, men tror ikke jeg har sett det andre steder enn her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 1. april 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 1. april 2007 Bra det ikke er bare meg som stusser hver gang "svigerbror" dukker opp. Men det stemmer nok at det er kun på KG at jeg har sett ordet, kjenner ingen som sier eller skriver det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frysepulver Skrevet 1. april 2007 #5 Del Skrevet 1. april 2007 Svoger og svigerinne blir brukt i min familie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trampe Skrevet 1. april 2007 #6 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg tilstår, jeg bruker svigerbror. Svoger eksisterer ikke i mitt språk.... og jeg synes svigerbror er helt greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 1. april 2007 #7 Del Skrevet 1. april 2007 Jeg har to svogere, ingen svigerbrødre.. hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 1. april 2007 #8 Del Skrevet 1. april 2007 Ja, jeg lurer for her på kg er det sjelden noen faktisk bruker ordet, men heller ord som svigerbror eller "min manns bror" etc. Svigerinne, svigermor og svigerfra derimot, lever i beste velgående! ← Hihi, det har slått meg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tabby Skrevet 4. april 2007 #9 Del Skrevet 4. april 2007 Jeg sier i hvert fall svoger. Kun her inne jeg har lest/hørt "svigerbror". Synes ikke det klinger så godt heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 5. april 2007 #10 Del Skrevet 5. april 2007 Svoger, er det bare min manns bror, eller er det også min søsters mann? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amanlis Skrevet 5. april 2007 #11 Del Skrevet 5. april 2007 Svoger, er det bare min manns bror, eller er det også min søsters mann? ← Begge to er svogerne dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 5. april 2007 #12 Del Skrevet 5. april 2007 Er ikke svigerbror og svigersøster vanlig å si nordpå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 5. april 2007 #13 Del Skrevet 5. april 2007 Ja, jeg lurer for her på kg er det sjelden noen faktisk bruker ordet, men heller ord som svigerbror eller "min manns bror" etc. Svigerinne, svigermor og svigerfra derimot, lever i beste velgående! ← Jeg sier svoger eller broren til mannen min. Svigerbror høres bare forvirrende ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 5. april 2007 #14 Del Skrevet 5. april 2007 Er ikke svigerbror og svigersøster vanlig å si nordpå? ← Tror det. Det er her jeg har hørt det i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 5. april 2007 #15 Del Skrevet 5. april 2007 Begge to er svogerne dine←Takk for svar, det var i grunn det jeg trodde, ble litt forvirra her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 5. april 2007 #16 Del Skrevet 5. april 2007 Takk for svar, det var i grunn det jeg trodde, ble litt forvirra her. ← Jeg har også lurt lenge på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. april 2007 #17 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg bruker hverken svoger eller svigerinne, jeg sier "broren til samboeren min". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 5. april 2007 #18 Del Skrevet 5. april 2007 Jeg bruker hverken svoger eller svigerinne, jeg sier "broren til samboeren min". ← Det er fordi du ikke er gift, så du har jo ingen svoger. Bare vent til etter bryllupet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 5. april 2007 #19 Del Skrevet 5. april 2007 Det er fordi du ikke er gift, så du har jo ingen svoger. Bare vent til etter bryllupet! ← Vel, jeg har alltid sagt svigermor og svigerfar da. Og barna til min samboers bror kaller meg tante. Det er ikke papirene som avgjør hva jeg kaller folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 5. april 2007 #20 Del Skrevet 5. april 2007 Vel, jeg har alltid sagt svigermor og svigerfar da. Og barna til min samboers bror kaller meg tante. Det er ikke papirene som avgjør hva jeg kaller folk. ← Skal du gå fra å kalle ham "broren til samboeren min" til "broren til mannen min" når dere gifter dere, i stedet for svoger/svigerbror? Er ikke det litt tungt og langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå