Gå til innhold

Tapas som begravelsesmat


Antoinette

Anbefalte innlegg

Bør det være snitter/karbonadesmørbrød og kaffe i et gravøl, eller kan det funke like godt med en flott tapasbuffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kitten

Det kan funke like godt det, men gamle folk er ikke særlig interessert i tapas som regel. Det pleier og komme en del gamle i minnestunder. Etter min erfaring.

Men det går fint an å kombinere tapasbuffeen med standard koldtbord -mat. Det skal vi gjøre i bryllupet vårt hvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan funke like godt det, men gamle folk er ikke særlig interessert i tapas som regel. Det pleier og komme en del gamle i minnestunder. Etter min erfaring.

Men det går fint an å kombinere tapasbuffeen med standard koldtbord -mat. Det skal vi gjøre i bryllupet vårt hvertfall..

Enig! Jeg ville satt mye større pris på en tapasbuffet enn på et mer tradisjonelt koldtbord. Men allikevel, det viktigste når man skal lage mat til andre er å lage mat de liker og setter pris på. Og gamle folk er ofte litt tradisjonelle i matveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kitten
Og gamle folk er ofte litt tradisjonelle i matveien.

Jeg må bare legge til at jeg har jobbet på spisested hvor vi serverte spansk mat/ tapas. Der måtte vi innføre rundstykker med ost og vafler.... Så de eldre skulle bli fornøyde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tapas er for lite trist til å severes i en begravelse. Gravlaks, eller noe annet gravet, blir riktigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde syntes det hadde vært litt rart å få servert tapas i en begravelse. Spesielt dersom det hadde vært et eldre mennekse som hadde død. (da kommer det jo gjerne mange eldere til begravelsen). I mitt hode er det mer riktig med snitter, men hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes tapas er for lite trist til å severes i en begravelse. Gravlaks, eller noe annet gravet, blir riktigere.

:ler:

Hvis det først skal være skikkelig trist mat, synes jeg heller at det passer med polsk suppe med ihjelkokt kål og poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest =tentacle=
Bør det være snitter/karbonadesmørbrød og kaffe i et gravøl, eller kan det funke like godt med en flott tapasbuffet?

Flotte buffeter med spennende mat passer ikke i begravelse. Maten skal selvsagt smake godt, men for de nærmeste er det uansett umulig å nyte maten i særlig grad, og det er sårende hvis all praten dreier seg om marinaden på de grillede scampiene. Ellers er tapas glimrende til mer festlige anledninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellsippa

Jeg synes heller ikke at tapas passer som begravelsesmat. Spar det til festlige anledninger.

Snitter eller rundstykker med godt pålegg synes jeg passer best. Hvis man vil servere noe varmt er det jo helt greit med karbonadesmørbrød. Og så kan man jo servere en kake eller to. Kanskje fyrstekake og/eller eplekake. Noe som er ganske nøytralt.

Det er kanskje ikke i alle sammenhenger at det er nødvendig med fornyelse.

Endret av Fjellsippa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eldre i min familie spiser gladelig den "eksotiske" (i alle fall eksotisk for dem) maten jeg serverer, så ikke alle eldre er like konservative i matveien. Derfor synes jeg tapas er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Men tapas kan jo være mye rart da.

Man kan jo faktisk lage mye tapas som ikke består av skumle eller festlige ting.

Både potetbåter, spanske kjøttboller og fylte egg vil jo passe fint på en buffet i en begravelse. Tapas er jo i bunn og grunn veldig enkel mat. Og det passer fint å kombinere med vanlige koldtbord-retter.

Snitter er vel og bra, men i noen begravelser reiser folk langt, og man har lyst til å servere noe som er mer "middag", men uten at det er en "bordsetning". Da er jo koldtbord/tapas perfekt. En annen løsning er å servere en god kjøttsuppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...