Gjest frika Skrevet 1. april 2007 #1 Skrevet 1. april 2007 Noen som har noen gode kjerringråd mot urinveisinfeksjon? Har ikke anledning komme meg til legen i dag, så hadde vært kjekt med noe som virker
Trampe Skrevet 1. april 2007 #2 Skrevet 1. april 2007 Jeg har en gammel tråd om dette, kan lete den opp for deg. Ellers finner du mange tråder om du søker litt.
Gjest Gjesten Skrevet 1. april 2007 #3 Skrevet 1. april 2007 Har du tranebærkapslar? I så fall så er det kjekt å ha, bruk dei som dosert. Og om du ikkje har, så kjøp i mårra. Tranebærjuice, har du det? Ellers så hadde eg ein periode over nokre år UVI kvar 4. veke, og fekk ikkje antibiotika. Eg kurerte meg sjølv med å drikke så mykje vatn at det føltest som om eg skulle sprengast på så kort tid som mogleg. Hugs at du kan bli forgifta av for mykje vatn, så max 5- 7 liter, på helst under 5 timar. Drikk så te eller noko tilsvarande jevnlig, slik at du får det ut igjen så fort som mulig også. I løpet av 12 timar bør du vere bra. Berre hugs å drikke rundt 4 liter dei neste dagane også. Eg bytta mellom appelsinjuice og vatn mest for forandringa si skuld, det er kjedeleg å drikke sånne mengder vatn. God bedring!
Trampe Skrevet 1. april 2007 #4 Skrevet 1. april 2007 her Jeg har vært plaget med det svineriet der utallige ganger, i den tråden finner du mange gode tips! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2007 #5 Skrevet 1. april 2007 Siden det er søndag, så begrenser det seg litt hva du normalt får tak i. Men appelsinjus, får du tak i 3-5 liter, og drikker, drikker, og naturlig nok tisser, så vil det i det minste begrense det. Kjerringrokk-te er også brukbart om du har det i hus. Husk også å holde deg varm på føtter og underliv. Gjerne sett deg på en varmeflaske.
Gjest frika Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Takk for mange og gode tips jenter Huff Trampe du har vært myyyye plaga Har tatt tranebærkapsler ja, har tatt det jevnlig siden siste UVI, men det har tydeligvis ikke noe si Vært i dusjen og prøvd dusje godt med varmt vann. Nå sitter jeg og drikker vann med rompa på varmeflaska
Trampe Skrevet 1. april 2007 #7 Skrevet 1. april 2007 Ja, urinveisinfeksjon er noe skikkelig dritt! Men jeg har ikke hatt det på flere måneder nå, jeg gikk til legen og fikk Hiprex. Det ble en ny verden for meg! Det høres ut som om du gjør det du kan, jeg synes jeg ser deg der du sitter Bare pemp i deg så mye væske du kan, og få det ut igjen. Det går over, selv om det er grusomt når det står på!
honey21 Skrevet 1. april 2007 #8 Skrevet 1. april 2007 Å! Hva er Hiprex? Har slitt med uvier i to år nå... det kommer og går hele tiden. Jeg har prøvd alt mellom himmel og jord. Fikk uvi sist i januar og jeg kjenner at den er borte først nå (selv med antibiotikakurer og alt annet).
Gjest baby-E Skrevet 1. april 2007 #9 Skrevet 1. april 2007 Å! Hva er Hiprex? Har slitt med uvier i to år nå... det kommer og går hele tiden. Jeg har prøvd alt mellom himmel og jord. Fikk uvi sist i januar og jeg kjenner at den er borte først nå (selv med antibiotikakurer og alt annet). ← Det er et reseptbelagt medikament som forebygger uvi.
iss Skrevet 1. april 2007 #10 Skrevet 1. april 2007 Før man får utskrevet hiprex, bør man undersøkes grundig. Jeg slet masse med UVI, og var til røntgen og ultralyd for å sjekke at det ikke var noe galt med nyrer/urinveier. Hiprex er tabletter som blir brukt ved urinveissykdom, og som forhindrer UVI. For mitt vedkommende minket problemet drastisk med å tisse etter sex. Dette fordi UVI skyldes e-coli bakterier som kommer i urinveiene, og ved å tisse så fjerner man dem før de får "krypt" oppover. Ellers kan det være farlig å behandle UVI'er på egenhånd uten å bli undersøkt. Dette fordi det kan føre til nyrebekkenbetennelse som er farlig! Hvis man er ille plaget, bør man dra på legevakten og få antibiotika der, for UVI er fryktelig vondt.. Hvis man føler at UVI'en går over, vil jeg anbefale at man ALLTID tar med en urinprøve til legen i etterkant for å forsikre seg at bakteriene er borte, ikke bare symptomene.
Gjest frika Skrevet 1. april 2007 #11 Skrevet 1. april 2007 Varmeflaska hjalp utrolig bra Er mye bedre allerede, så takk for tipset
Trampe Skrevet 1. april 2007 #12 Skrevet 1. april 2007 Jeg vil bare si meg helt enig med iss. Man må ta uvi på alvor, og får man det tilbake igjen og igjen er man nødt til å gå til lege. For meg, som fulgte alle regler og prøvde alle råd uten hell, funker hiprex veldig bra.
Adonia Skrevet 1. april 2007 #13 Skrevet 1. april 2007 håper du er bedre. jeg fikk urinveisinfeksjon på torsdag, og smertene ble så ille utover kvelden at jeg bare måtte komme meg til legevakta selv om jeg egentlig ikke hadde tid. hadde aldri hatt det før, og jeg hadde ingen anelse om at det kunne være så vondt. synes synd på dere som har det ofte!
Gjest Gjest_Bibbi_* Skrevet 6. april 2007 #14 Skrevet 6. april 2007 Eg har hatt det fleire ganger dei siste 4 åra (etter eg fekk type, og debuterte seksuelt). Det siste halvåret har eg hatt 3-4 kurer, men det kjem heile tida igjen. Eg tar tranebærkapslar, drikk juice kvar dag og tar C-vitamin. Eg tissar og kvar gang etter sex og vaskar meg med ein varm klut. varmeflaske har eg endå ikkje prøvd, men det skal eg. Tok forrige kur for omtrent 2-3 veker sidan, men fekk symtomer igjen i går. Fy kor ont! det er ont heile tida, kjennes ut som magen skal sprenges, og det er frykteleg å tisse! Eg er nødt å ta smertestillende ellers veit eg ikkje kvar eg skal gjere av meg... det bruker å hjelpe med eit par Paracet. Det som er rart er at det som oftest berre er symtom annakvar dag.... Kan det ha med at virkinga av Paraceten enda heng igjen???? Ved sist kur var det så vidt eg klarte å gå, smertene var heilt ubeskriveleg (dykk kjenner vel dykk igjen), men dei fann ikkje noko utslag på urinprøva!!! Kvifor???? (sopp er det forøvrig ikkje...) Men eg fekk kur.... No lurar eg på kvifor det kjem att heile tida. meinar no sjøl at eg "gjer alt rett".
Gjest Frk Åberg Skrevet 6. april 2007 #15 Skrevet 6. april 2007 Huff, hadde dette et par ganger i fjor. Og det var veldig vondt! Hadde begge gangene latt være å tisse etter sex (regelen er vel at man skal gjøre det innen 15 min etterpå, gjerne i tillegg til å vaske seg). Begge gangene syns jeg også det tok en god stund før jeg følte meg helt normal (selv om prøvene visstnok var fine). Vil også presisere at det er viktig å komme seg til lege om man har uvi. Jeg merket en gang at det murret litt i underlivet, og følte en uvi på vei. Drakk da masse vann og tyllet i meg tranebær og c-vitaminer. Da forsvant det faktisk. Men hvis man har fått det ordentlig, sier man at man bør få legebehandling. Hvis man går lenge ubehandlet, kan et utvikle seg til nyrebekkenbetennelse, som skal være enda verre.
Gjest Bodillen Skrevet 6. april 2007 #16 Skrevet 6. april 2007 Jeg har alltid et lager med 1000 mg's c-vitaminer (kjøper i Sverige). Så fort jeg merker symptomer på Urinveisinfeksjon dytter jeg innpå med minst 6000 mg i løpet av dagen. Sånn fortsetter jeg i flere dager, til et par dage etter at det har gitt seg. Jeg har vært mye plaget med urinveisinfeksjoner, helt siden jeg var liten. Etter at jeg oppdaget c-vitaminets virkning har jeg ikke hatt en eneste antibiotikakur!
Grendel Skrevet 6. april 2007 #17 Skrevet 6. april 2007 Jeg har hatt mye av den dritten der, og hverken cvitaminer eller tranebær i noen slags form har noengang hjulpet meg. Det jeg har lært meg, er så fort jeg kjenner symptomer, så drikker jeg vann. Masse vann, ikke drikk noe annet. Dette gjør i alle fall alltid meg bra den senere tiden, jeg vet ikke hvorfor men har en ide om at man får skylt ut systemet ordentlig.
Gjest Gjest_Bibbi_* Skrevet 7. april 2007 #18 Skrevet 7. april 2007 Det er utruleg viktig å drikke ja! Eg bruker å dikke appelsinjuice, for då får eg både c-vitamin og væske gjennom systemet. Grunnen til at væske er viktig er for å skylle bakteriene ut! men det er lurt å ikkje drikke berre juice, for ein kan bli rimeleg dårleg i magen av all c-vitaminen. Derfor tar eg ikkje c-vitamintabletter lenger, for då blir eg så grueleg dårleg i magen
iss Skrevet 7. april 2007 #19 Skrevet 7. april 2007 Å drikke appelsinjuice går mer på at urinen blir så sur at e-coli bakteriene ikke har optimal grobunn....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå