Gå til innhold

Hvilket klokkeslett spiser dere middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mange timer det er vanlig å ha i mellom..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal ha vielse og festen på samme sted, og vi skal ha fotografering før vielsen. Så vi har invitert alle gjestene til kl 15.00, regner med at vielsen er ferdig ca 15.30. Da blir det servering av mussende vin, litt mingling og litt fotoseanser, og så går vi til bords 16.30.

Skrevet (endret)

Lenge til jeg skal gifte meg, så mulig kjøreplanen blir annerledes etterhvert.

Men foreløpig ser den sånn ut:

14.00-14.30: Vielse

14.30-15.00: Fotografering utenfor kirken / komme seg til foto location/festlokale

15.00-17.00: Fotografering (for brudepar, forlovere, foreldre og søsken/brudepiker). Servering av et eller annet på hotellet til gjestene som venter (velkomstdrink, sjampanje el.l)

17.00-20.00 Middag

Har beregnet veldig god tid, men jeg tror det er lurt. Skal ha fest dagen i forveien også, så forhåpentligvis har gjestene noe å snakke om mens de venter på middagen.

Endret av Tez
Skrevet

kl 17.30 regner jeg med at vi kan gå til bords..

Skrevet

Vi skal ha vielse kl 13.00-13.30.. Deretter fotografering. Gjestene er invitert til festlokalet kl 16.00, regner med middagen blir servert ca 16.30..

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Vielsen er 13.30, regner med den er ferdig ca 14.00. Så går det vel med en halvime til gratulasjoner og champagnedrikking. Deretter har vi beregnet to timer til fotografering, og er altså ferdig med den 16.30. Så blir det velkomstdrink og mingling en halvtime, og middagen begynner 17.00.

Skrevet
Vi skal ha vielse og festen på samme sted, og vi skal ha fotografering før vielsen. Så vi har invitert alle gjestene til kl 15.00, regner med at vielsen er ferdig ca 15.30. Da blir det servering av mussende vin, litt mingling og litt fotoseanser, og så går vi til bords 16.30.

Samme her :)

Skrevet

Vi skal vies kl. 14.30, regner med å gå til bords ca. kl. 18 :)

Skrevet

vi har 1 1/2 - 2 timer mellom vielse og middag.

Vi skal ta bilder, og drikke velkomstdrink, mens gjestene skal mingle, skrive i gjestebok osv. Vi har vielse og middag på samme sted, så derfor trenger vi ikke beregne tid på at vi og gjestene skal forflytte oss

Skrevet

17.00-17.15 Vielse

17.15-18.15 Fotografering

18.15-19.00 Champagne og kakekutting (spiste den ikke bare skar forfotografen)

19.00-23.00 Middag m drinker og fyrverkeri

Gjest lillelou
Skrevet (endret)

Vielsen er 14.30, og jeg regner med at vi er ferdig med champagneskåling og lignende i 15.00-tida. Så serveres velkomstdrink og jordbær fra kl.16.00 og jeg regner med at vi går til bords +/- 17.00. Vi skal ha tapas, så vi er ikke så slavisk avhengige av klokkeslett.

Endret av lillelou
Skrevet

Vi har vielse klokken 15, og oppgitt middag kl 17 i innbydelsene.

Vi har fotofrafering før vielsen, så selv om de må kjøre et lite stykke fra krika til lokalet, så regner jeg med at vi skal komme oss fra kirka ikke så lenge etter 16, og følgelig rekke en middag ca klokken 17. (ok, litt senere selve spisingen, men at vi setter oss til bords da.) Sånn ca i alle fall.

Skrevet

Vi har vielse kl. 13 så daregner jeg med at vi forlater kirken mellom 13:45 og 14:00 etter vielse og noen bilder foran kirken. Så regner jeg med et par timer til fotografering (inkl. kjøring), slik at vi ankommer festlokalet ca. kl. 16. Etter litt forfriskninger og mingling satser vi på middag kl 17. Det er imidlertid en stund til bryllupet så det kan bli noen forandringer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...