Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkelt og greit, bruker du hjelm når du sykler/hvis du sykler?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gitte
Skrevet

Alltid. Hadde en fæl velt hvor jeg gikk i bakken med tinningen dundrende i asfalten. Mamma hadde tvunget meg til å bruke hjelm den dagen siden jeg hadde med bikkja i springer på sykkelen. Siden det har jeg alltid brukt hjelm.

Skrevet

Ja, for det meste - men jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor. Det må være massesuggesjon, tror jeg.

Selvsagt vet jeg at hjelmen er der for å beskytte hodet, men jeg vet også at jeg som barn var verdensmester i å velte med sykkel og med ett unntak så slo jeg meg aldri i hodet. Albuer, hender, underarmer og knær derimot.... Den ene gangen jeg slo hodet før jeg rett over styret og landa med ansiktet i asfalten så da slo jeg i grunnen alt annet enn det som ville vært dekket av en hjelm.

Så jeg skjønner teorien, men er litt i tvil om praksisen her.

Gjest Gitte
Skrevet
Ja, for det meste - men jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor. Det må være massesuggesjon, tror jeg.

Selvsagt vet jeg at hjelmen er der for å beskytte hodet, men jeg vet også at jeg som barn var verdensmester i å velte med sykkel og med ett unntak så slo jeg meg aldri i hodet. Albuer, hender, underarmer og knær derimot.... Den ene gangen jeg slo hodet før jeg rett over styret og landa med ansiktet i asfalten så da slo jeg i grunnen alt annet enn det som ville vært dekket av en hjelm.

Så jeg skjønner teorien, men er litt i tvil om praksisen her.

sånn tenkte jeg før også. Men etter det fallet jeg skrev om over, så jeg at det var hjelmen som gjorde at jeg faktisk ikke slo meg, annet enn rimelig blødende hender. Måtte en vekker til før jeg skjønte poenget med hjelm også.

Gjest niomi
Skrevet

Jeg har også gått skikkelig på huet. Over styret på sykkelen, hodet rett i en sten. Sykkelhjelmen sprakk... :forvirret: Som regel når jeg tryner på sykkel, slår jeg jo som tidligere nevnt alt annet enn hodet. Men det er litt større konsekvenser å slå hodet enn å f.eks. brekke armen...

Skrevet

Har ikke syklet noe særlig på noen år nå, men om/når jeg begynner med det igjen senere i livet har jeg planer om å bruke hjelm.

Håper at sykkelhjelm snart er like "akseptabelt" og normalt å bruke som motorsykkelhjelm snart.

Gjest Elfrida
Skrevet

Ja, alltid. Var ute for en velt der armen brakk og hjelmen sprakk. Hodet var like helt og jeg slapp unna med et lite skrubbsår på nesa. Da var jeg glad for hjelmen.

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Nei, har ingen. Sist gang jeg datt på sykkel var jeg 8 år, og det eneste som ble skadet da var armen og knærne. Burde vel skaffe meg en hjelm, men tror liksom ikke at det skal skje noe... Sykler veldig forsiktig da, for jeg blir redd når det går for fort. ;)

Skrevet

Alltid når jeg sykler for å trene.. Ikke alltid om jeg bare skal fra A til B..

Skrevet

Ja, det bruker jeg alltid. Det koster så lite å ta den på og den er kjekk å ha om man skulle være så uheldig å velte eller f.eks. bli påkjørt av en bil.

Skrevet

Alltid. Jeg sykler mye og i all salgs vær og har hatt endel ublide møter med asfalten.Hjelm er billig og enkelt beskyttelse som gjør stor forskjell når uhellet først er ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...