Gå til innhold

MÅ vi sende inn bidragsendringspapirene?


Shania

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om vi MÅ sende inn bidragspapirene innen 21. mars? Far til min eldste sønn må betale mer i bidrag, men jeg har ikke noe ønske om å ruinere ham, så jeg ønsker ingen endring. Sønnen min har ikke blitt dyrere etter de nye reglene vil jeg påstå.

Dersom vi må sende inn papirene, betyr det at vi GODTAR endringen og må vi da betale 700 kroner hver i gebyr?

Frem til sommeren mottar jeg overgangsstønad, og inntekten min vil øke betraktelig fra juni da jeg går ut i full jobb. Det vil jo være mer fornuftig for oss å endre bidraget DA, men privat. Så lenge jeg mottar overgangsstønad, så får vi nok ikke avtale privat, men når de nye bidragsreglene gjelder, så mottar jeg ikke overgangsstønad lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom hverken bidragsmottaker eller den bidragspliktige sender inn papirene vil, etter det jeg har forstått, bidraget forbli uendret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er veldig uklart i de papirene som har blitt sendt ut, synes jeg. Men det står jo ganske klart at dersom man ikke svarer innen fristen vil bidraget bli stoppet fra 1. oktober 2001, så jeg ville ikke tatt sjansen på å ikke svare.

Kanskje dere må skrive en privat avtale dersom dere ikke vil ha bidraget omregnet? Det kan nesten se sånn ut. Hvis dere er enige om å fortsette med det bidraget dere har i dag er det vel mulig å lage en privat avtale på det skjemaet du har fått. Du kan be om at betalingen går gjennom innkrevingssentralen selv om dere har privat avtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare bidragsFORSKUDDET som blir stanset om man ikke sender inn innen fristen? (Altså en liten del av bidraget man får utbetalt selv om bidragspliktige ikke betaler.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man skal ikke sende inn papirer/opplysninger om man ikke vil ha noen endringer i den eksisterende bidragsavtalen. Ønsker man bidragsforskott må man sende inn de nødvendige papier.

Slik har ihvertfall jeg forstått det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Martin

Det er synd at folk svarer på ting de ikke kan, som Labella. Om du ikke svarer løper bidraget som før - ingenting blir endret. Man trenger altså ikke gjøre noe om man vil at bidraget skal forbli slik det er i dag.

MEN: Dersom man ikke svarer, mister man retten til å få forskuddsbetaling fra TI etter 1/10 dersom BB slutter å betale bidrag. TI vil da sette i gang tvangsinndriving som før, men det vil altså ta tid før man får pengene man har krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er synd at folk svarer på ting de ikke kan, som Labella. Om du ikke svarer løper bidraget som før - ingenting blir endret. Man trenger altså ikke gjøre noe om man vil at bidraget skal forbli slik det er i dag.

MEN: Dersom man ikke svarer, mister man retten til å få forskuddsbetaling fra TI etter 1/10 dersom BB slutter å betale bidrag. TI vil da sette i gang tvangsinndriving som før, men det vil altså ta tid før man får pengene man har krav på.

Jeg beklager at du forstår det sånn at jeg har gitt noe bombastisk svar på noe jeg ikke kan noe om. Jeg beklager også at jeg skrev bidraget i stedet for bidragsforskuddet. For de som har BP som betaler punktlig vil selvfølgelig ikke det være av stor betydning, men for de av oss som ikke har det sånn vil det være en stor fordel å fortsette å få forskudd utbetalt av TI.

Jeg ser ingen steder i bunken med papirer fra TI at det står hva som skjer hvis man ikke svarer, og vil ikke ta sjansen på å ikke sende inn papirene.

Jeg opplever ikke at jeg har gitt noe feilaktig svar, jeg har sagt noe om det som står i brevet jeg har mottatt, og hvordan jeg tolker det. Jeg har dessverre gjort den feilen å skrive bidrag i stedet for bidragsforskudd, og dette beklager jeg dypt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det står i papierene at de opplysningene du sender inn vil bli brukt som vurderingsgrunnlag dersom den andre parten ber om endring. ltså sender du inn oppl. selv om du ikke ber om endring. Da blir de liggende ubrukt, eller som korrekt grunnlag v en evt. søknad fra den andre parten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...