Gå til innhold

Å lage lasagne


Gjest beekeeper

Anbefalte innlegg

Gjest beekeeper

Er det noen her som har gjort det?

Hvordan smaker det sånn i forhold til toros lasagne?

Vurderer kanskje å lage fra bunnen av, og oppskriftene jeg har funnet har vært med kjøttsaus (kjøttdeig, grønnskaer, tomater på boks) og ostesaus lagvis..

Det er jo greit det, men jeg lurer bare på hvordan det smaker i forhold til toro sin? Vil helst lage det som smaker aller best! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes lasagne fra bunnen av er absolutt best. Man får mer tekstur i maten, og man vet hva man spiser :)

Men nå er jeg en av dem som stort sett synes mat laget fra grunn er best, så jeg synes ikke valget er vanskelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget lasagne er uten tvil best men ikke pøs på med ostesaus slik mange gjør, det er uapetittelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget hjemmelaget flere ganger, men kutter ut ostesausen. Det er jo sånn Toroen sin er. Kan anbefale deg å prøve, men er enig i at lasagne fra pose faktisk er en blant den besten "posematen" som finnes. Da jeg bodde i utlandet var dette en av tingene besøkende fra Norge måtte ta med til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beekeeper

Var på butikken istad, feiget ut og tok toro! :ler:

Jeg skal ha folk på middag, så tror jeg tar noe jeg vet hvordan er.. Men en annen gang skal jeg absolutt prøve å lage den selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ostesaus?

Jeg lager mye lasagne, men har aldri brukt ostesaus. Litt bechamel (melk, mel, muskat), men aldri ostesaus. Har lært å lage lasagne av en italiener.

Kanskje ostesaus hører med på "fornorsket" lasagne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostesaus?

Jeg lager mye lasagne, men har aldri brukt ostesaus. Litt bechamel (melk, mel, muskat), men aldri ostesaus. Har lært å lage lasagne av en italiener.

Kanskje ostesaus hører med på "fornorsket" lasagne?

Det er ikke uvanlig å tilsette ost i bechamelsaus i Italia, dermed får du ostesaus. Problemet med nordmenn er at de bruker for mye saus, så mye at det blir kvalmende. De fleste vet heller ikke at en god tomatsaus/marinara skal koke i noen timer for å få skikkelig smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostesaus?

Jeg lager mye lasagne, men har aldri brukt ostesaus. Litt bechamel (melk, mel, muskat), men aldri ostesaus. Har lært å lage lasagne av en italiener.

Kanskje ostesaus hører med på "fornorsket" lasagne?

Den ostesausen som brukes er vanligvis béchamel med litt revet ost. I Italia har jeg fått lasagne bestående av pastaplater, parmesan og bolognesesaus lagt lagvis, så jeg tror ikke det er helt uitaliensk å bruke ost i lasagne i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager "hjemmelaget" men bruker Dolmio som tomatsaus, og har bechamelsaus med eller uten ost. Syns det blir veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ostesaus?

Jeg lager mye lasagne, men har aldri brukt ostesaus. Litt bechamel (melk, mel, muskat), men aldri ostesaus. Har lært å lage lasagne av en italiener.

Kanskje ostesaus hører med på "fornorsket" lasagne?

jeg lager også bechamel saus, man har jo på revet ost på toppen av lasagnen.. blir litt vel mye med både ostesaus og smeltet ost på synes jeg....

Hjemmelaget lasagne er jo bare best! man kan ha i akkurat det man liker selv.. sopp, løk, paprika i mange farger, bacon, kjøttdeig +++++

med et litt :vin: blir kvelden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd Toro-varianten én gang. Det ble med den gangen.

Endret av Druscilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...