Hermula Skrevet 31. mars 2007 #1 Skrevet 31. mars 2007 Vurderer å kjøpe denne b ilstolen til babyen som snart kommer ut. Noen som har erfaringer med denne? Ser praktisk ut på mange måter, men ... Vet noen om babystolen kan brukes alene uten "basen"?
Cr@sh Skrevet 31. mars 2007 #2 Skrevet 31. mars 2007 Er det ikke denne som er tilbakekalt? :klø: Se egen tråd lenger ned på siden...
Cathie Skrevet 31. mars 2007 #3 Skrevet 31. mars 2007 Er det ikke denne som er tilbakekalt? :klø: Se egen tråd lenger ned på siden... ← Har ikke let den andre tråden, men den er ikke tilbakekallt, men det er noen stoler (innenfor et visst produksjonsnr) hvor de vil sjekke bærehåndtakene hos forhandleren... Vi har hvertfall denne stolen, og er superfornøyd! Du kan ikke bruke babystolen alene, det er noen slags fester som ser ut som skal brukes til det formålet, men det er ikke godkjent (enda??) hvertfall. Vi hadde HTS Izisleep først, men ble så dritt lei den at jeg bytta når mini var 4mnd'er!! Duologic kan man ha lenge, så du slipper utgiften på en stol.
Hermula Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 31. mars 2007 Har ikke let den andre tråden, men den er ikke tilbakekallt, men det er noen stoler (innenfor et visst produksjonsnr) hvor de vil sjekke bærehåndtakene hos forhandleren... Vi har hvertfall denne stolen, og er superfornøyd! Du kan ikke bruke babystolen alene, det er noen slags fester som ser ut som skal brukes til det formålet, men det er ikke godkjent (enda??) hvertfall. Vi hadde HTS Izisleep først, men ble så dritt lei den at jeg bytta når mini var 4mnd'er!! Duologic kan man ha lenge, så du slipper utgiften på en stol. ← Kan jeg spørre om hva du synes er bra med Duologic og hva du ble lei av ved HTS Izisleep?
Hermula Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2007 Er det ikke denne som er tilbakekalt? :klø: Se egen tråd lenger ned på siden... ← Jeg kjenner til at den er tilbakekalt, men nå er nye stoler på vei ut i butikkene. Det var støpefeil på ett parti av stolene, og dermed tilbakekalte de vistnok alle.
Cathie Skrevet 1. april 2007 #6 Skrevet 1. april 2007 Kan jeg spørre om hva du synes er bra med Duologic og hva du ble lei av ved HTS Izisleep? ← Ta Izisleep'en først da... Den er jo designet med lengre rygg for at den skal brukes lenge, det hjelper lite når ryggen er så smal at baby'en ikke kan ha på seg mer enn en tynn ulldress og alikevel sitter med skuldrene trykt sammen. Nå er han 6mnd'er og plassen er veeeldig trang. De selene som er i setet er veldig "plastik" og vonde både å stramme, de blir lett skjevt strammet, og å få på. Måten du fester setet i bilen på gjør at du får bilens belte akkurat der du skal sette inn babyen, så du må lirke baby over selen og ned i setet, når han er så stor som han er nå er det vanskelig å ikke skalle han i taket... Litt leit forklart men se på monteringen på det så skjønner du. Og måten du strammer selene på med å dytte ned bærehåndtaket er også litt lei, vanskelig å trykke inn de "knappene" som skal løse bøylen. Og det sitter veldig vinglete og ikke ordentlig fast syns jeg. Setet har jo den funksjonen at man skal legge ned ryggen når man kommer inn osv. problemet er at setet er så tungt at man gidder ikke ta det med inn siden det veier jo utrolig mye, hvertfall med baby i! Duologic God metall spenne på selene som klikker ordentlig og lett inn. Enkel justering og stramming av selene. Setet står støtt og fast, og du kan klikke babydelen ut og inn av base enkelt og det veier ikke mye, bare ikke fest den øverste hodestøtten før baby er litt større, da er det enda lettere å klikke ut og inn (står om det i bruksanvisningen)! Babyen sitter også mye bedre i Duologic, siden du har de 3 justerings hakkene. Hvis du har ISOFIX i bilen (jeg har ikke det) så er duologic helt perfekt, men den er enkel å montere uten! Både med 2 og 3-punktsele. Var det jeg kom på nå i farten på vei ut...
Hermula Skrevet 1. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. april 2007 Var det jeg kom på nå i farten på vei ut... ← Tusen takk for utfyllende forklaringer! Godt å høre erfaringer fra noen som vet hvor skoen trykker og ikke. ... spørs om vi ikke går for en Duologic
IsaCathrine Skrevet 2. april 2007 #8 Skrevet 2. april 2007 Har hørt mange mammaer som er veldig fornøyd med DuoLodgic.. Både til små og store barn! Skulle jeg ha kjøpt bilstol nå hadde jeg gått for denne, uten tvil. Vet også at både mammaer og butikkansatte sier at dette er den eneste stolen som virkelig egner seg for små babyer.. Kan finne en fin link til deg om stolen og bakovervendt etterpå.. (har den på andre datan).
IsaCathrine Skrevet 2. april 2007 #9 Skrevet 2. april 2007 http://www.stera.no/pdf/brosjyre_duologic.pdf
Hermula Skrevet 3. april 2007 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2007 Tusen takk for fine innspill Vi har bestilt Duologic-setet, og håper vi blir like fornøyd som dere md det.
Cathie Skrevet 3. april 2007 #11 Skrevet 3. april 2007 (endret) Håper også du blir fornøyd!!! I de fleste butikkene er de utrolig dårlige på å montere dette setet, så noen tips: *Støttebenet kan være veldig hardt å klikke ned første gangen! Men det skal alså klikkes på plass sånn at det står fast nedover sånn st du ikke kan vippe det lett opp igjen (ingen butikker jeg har vært i enda har visst om det, og du skulle sett de butikkansatte svetta fælt når mannen min dreiv å pressa på det benet for å få det på plass, men tåler det ikke det så kan det jo ikke tåle en kræsj) *Ikke monter på den øverste hodestøtten før babyens hode nærmer seg kanten av babydelen, bare sett på den ene puta som følger med. Da er det mye lettere å klikke setet av og på basen mens h*n enda er liten. *Hvis du fester basen med belter (og ikke isofix) kan beltet være litt i veien for de grønne tappene som indikerer om setet er riktig festet eller ikke (du skjønner hva jeg mener når du ser det) sånn at du må dytte bort belte sånn at de grønne tappene får trekt seg inn på plass. Jeg pleier å dytte setet litt forbi hakk 1, også tilbake igjen for å kjenne at det klikker ordentlig inn (men det er ikke nødvendig assa) Setet er helt supert og baby sitter utrolig godt i det! Sønnen til venninden min på 2 sitter også bra med god plass til bena sine (i 2 hakket, så det er enda mye å gå på), treffer ikke seteryggen en gang! Endret 3. april 2007 av Cathie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå