Gå til innhold

Reality-TV


Livets datter

Hvilken reality-serie er best?  

  1. 1. Hvilken reality-serie er best?

    • Robinson
      2
    • Farmen
      0
    • Big Brother
      5
    • Ungkaren
      0
    • Popstars
      2
    • Baren
      0
    • 71 *Nord
      4
    • Muldvarpen
      4
    • Idol
      0
    • Camp Molloy
      0
    • Temptation Island
      0


Anbefalte innlegg

Personlig begynner jeg å bli litt lei av denne nye formen for tv-underholdning. Kan bli litt mye av det "gode" også. Men igår ble jeg og noen venner sittende og diskutere de forskjellige konseptene, hva som var best, hvilket program vi kunne ha blitt med på og hvorfor.

Kunne dere tenke dere å ha vært med på ett eller flere av programmene? Isåfall hvorfor, og hva tror du at du ville sittet igjen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Muldvarpen er helt klart min favoritt og jeg må innrømme at jeg også sendte inn en søknad der en gang. Grunnen til at jeg liker Muldvarpen er det at det ikke er noen typisk reality, det er mer en slags konkurranse. Jeg synes det at det alltid er så mye konspirasjon ute og går i alle reality-serier, men dette er iallfall en produksjon det er umulig i. Da blir man ofte lurt trill rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig i at det er FOR mye konspirasjon i veldig mange av disse seriene. Når det gjelder Robinson, er det jo de dummeste, svakeste som har gjort MINST som sitter igjen til sist, fordi de faktisk ikke har gjort noe, og derfor ikke blitt lagt merke til. Men de som virkelig står på og er en typisk "Robinson" blir stemt ut fortere enn jeg kan si BØ, fordi de blir sett på som en trussel. Merkelig konsept!

Jeg tror 71*Nord får min "stemme". Dette er, såvidt jeg har forstått, en fair konkurranse hvor man faktisk blir belønnet for sin innsats, ikke stemt ut på grunn av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne absolutt tenkt meg å være med på popstars eller idol. min store frustrasjon og eneste grunn til at jeg ikke møter på audition er den pokkers dansinga!!

hvorfor må alle kunne danse?

og hvorfor må dommerne i idol være så slemme? se på den irske versjonen av popstars som går om dagen.

dommerne der er jo herlige, de bryr seg og har forståelse for at de som er der er der nettopp fordi de elsker å synge. de kommentarene de slenger fra seg i idol er knusende og hjerteskjærende. aldersgrensa burde vært satt til 18!! det er nå min mening, basert på egne erfaringer med kritikk av min største lidenskap i livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min favoritt har alltid vært 71 grader nord. Her er det jo også konspirasjon da, men det er fysisk krevende, og de som er flinke, sterke, men også omtenksomme og behjelpelige kommer lengst. Jeg stortrives hver sesong! Og har faktisk alltid heiet på vinneren...

Men jeg må også innrømme at jeg likte veldig godt Astronautene. Her var det jo kun fysiske, mentale og kunnskapsegenskaper som talte. Og her var det jo faktisk et dommerpanel som valgte ut den som var best egnet, mens det samtidig var 'prøver' og 'eksamener' hele tiden! Savner det jeg!

Magnhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må også innrømme at jeg likte veldig godt Astronautene. Her var det jo kun fysiske, mentale og kunnskapsegenskaper som talte. Og her var det jo faktisk et dommerpanel som valgte ut den som var best egnet, mens det samtidig var 'prøver' og 'eksamener' hele tiden! Savner det jeg!

Veldig enig i dette. Astronautene var en morsom produksjon som det var umulig å konspirere i. Synes også den kombinasjonen av fagfolk som vurderte deltakerene sammen med prøven var god og ikke minst spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du ikke med Eldrebølgen?

Der sier du noe, Sandman! Hvordan kunne jeg glemme Eldrebølgen. Det er faktisk litt artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Robinson

Alt for mange diverse krypdyr, dårlig hygiene og for for lite mat til meg...

Farmen

Aldri hatt helt sansen for livet på en bondegår jeg...

Big Brother

Gidder ikke å drite meg ut på TV... Utlevere meg selv og alle mine dårlige sider

Ungkaren

Uff....

Popstars

Her kunne jeg funnet på å meldt meg på tror jeg, men er redd for at stemmen ikke er helt god nok.

Baren

Er alt for dum i fylla og har aldri stått bak en bar....

71 *Nord

For slitsomt (og kaldt)....

Muldvarpen

Dette har jeg aldri sett, så det dropper jeg...

Idol

Se Popstars...

Camp Molloy

Hva f**n er det?...

Temptation Island

Kanskje, hvis jeg ble lei av typen :sjarmor:

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har stemt på Big Brother, men synes konseptet var best den første gangen, sånn er det egentlig med alle sånne serier. Du venner deg til personene, og så blir det rart når nye komme inn. Synes Big Brother er det som er den egentlige realityserien, siden de blir fulgt absolutt HELE tiden. Synes ikke Idol og Popstars går under sjangeren reality, men jeg liker i alle fall disse programmene. Ellers så er det vel Robinson som kommer som nestemann, men synes at det har tapt seg litt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg lurer på om det er noen andre her som ALDRI har sett på Big Brother, jeg??? Har ikke gjort det, og kommer aldri til å gjøre det heller...Blir for drøyt for meg.Har ikke helt sansen for Reality, men Muldvarpen er skikkelig bra, og Farmen og 71'nord er ikke dårlig det heller! Litt mer konkurranseprega lissom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...