Gå til innhold

Hva nå?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Er en jente på 28 som trener ganske mye.Er ganske atletisk bygget, får raskt muskler og er sterk og utholdende. Nå trener jeg body combat + styke hver mandag, ridning hver tirsdag m sykling 1 mil hver vei til stallen,spinning og bodystep onsdag, jogging og styrke hver torsdag,spinning+ ridning fredag og helgene rir/løper/ går jeg på fjellet. Jeg sykler hver dag til jobb - 6 km hver vei.Men den siste måneden har jeg følt at dette ikke er nok - blir sliten, men ikke utslitt, svetter, men ikke mye -føler rett og slett at treningen blir for tam,at jeg trenger mer. Hvordan kan jeg endre timeplanen for å få mer ut av treningen?vil ikke trene mer styrke, har ganske markerte muskler og vil ikke se ut som en bodybuilder. Kan det være en ide å jogge/sykle mer? svømme kanskje? komme meg litt vekk fra helsestudio og trene mer utholdenhet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Når ikke treningen gir deg mer, må du enten øke hyppighet, eller intensitet - eventuelt begge deler.

Virker som om du har mer enn nok å gjøre, så jeg vil foreslå å øke intensiteten.

Siden du ikke ønsker å trene tyngre vekter, foreslår jeg at du legger mer innsats inn i løpetreningen din.

Sats på å bedre kondisjonen, rett og slett. Løp fortere.

Du kan også bytte ut noen av styrketimene, og erstatte med noe annet - for så å gå tilbake til styrke litt senere igjen - det er nemlig også en mulighet for at musklene er "ut-trent", om du har trent veldig monotont.

Avveksling, og høyere intensitet er med andre ord mitt tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...