Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

De siste ukene har det skjedd en del ganger at hele maskinen min bare stopper opp mens jeg surfer. Det kan skje på hvilke sider som helst, for eksempel her eller vg.no. Ingenting fungerer og det er bare å skru av hele sulamitten.

Noen som har en idé om hva dette kan skyldes? Er det noe jeg kan gjøre for å fikse det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Maxagaze
Skrevet (endret)

Er du sikker på at det BARE er "internetten" som fryser maskina ? Hva med notering i word dokumenter, avspilling av DVD filmer etc ?

Ta en ctrl+shift+Esc så finner du ut hvilket program som fryser (se under programmer fanen), er den såpass frøsen at hele maskina stopper kan det jo være minnefeil, isåfall:

Memtest86 v3.3 ISO image

Brenn denne ISO fila på en CDr (bruk "burn from image" opsjonen i f.eks Nero), start opp maskina med denne plata i, og la testen kjøre langt og lenge, da har du sjekket at det ikke er minnefeil på PCen ihvertfall..

Endret av Maxagaze
Gjest Vampyra
Skrevet

De enkleste tingene du kan gjøre er å laste ned Adaware se personal fra www.download.com, og ccleaner fra www.cleaner.com.

Kjør adaware først, og se om den finner noe rusk.

I tillegg ville jeg kjørt et antivirusprogram hvis du har? Eller skaffe meg det?

Veldig ofte kan det være enkle ting som ødelegger en maskin, og jeg har masse erfaring med at å slette litt virus og drit fikser det meste! :)

Gjest Vampyra
Skrevet

En annen ting...

Sjekk at du har skrudd på windows update. Det gjør du inne på kontrollpanel og sikkerhetssenter. Det er veldig viktig at du alltid laster ned og innstallerer oppdateringene fra windows, for ellers kan man få slike problemer som du har, da de ofte inneholder sikkerhetsoppdateringer og endringer i programvare. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...