Gå til innhold

Slim nedentil

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Uff litt ekkelt spørsmål kanskje, men lurer veldig på hva dette er..

Har idag og i går fått rikelig med slim ut nedentil. Det er virkelig slimklumper. Ganske blankt...

Er ikke utflod, men slimklyser... Hehe uff...

Sluttet på p piller etter 8 års bruk for 2 uker siden,.. sammenheng med dette montro??

Takk for svar..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Åå hehe. spennende. Har ikke hatt eggløsning på 8 år så har ikke greie på dette her.. Hehe...

Gjest Gjest
Skrevet

Dette er faktisk "slimproppen". Når man bruker p-piller er en av beskyttelsene utenom hemming av eggløsning, slim som sitter i livmorhalsen på samme måte som man har når man er gravid. Dette slimet er ganske geleaktig og nesten fargeløst. Dette slimet kommer ut når man slutter på pillen. Helt normalt og ufarlig.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet
Dette er faktisk "slimproppen". Når man bruker p-piller er en av beskyttelsene utenom hemming av eggløsning, slim som sitter i livmorhalsen på samme måte som man har når man er gravid. Dette slimet er ganske geleaktig og nesten fargeløst. Dette slimet kommer ut når man slutter på pillen. Helt normalt og ufarlig.

Jeg opplevde også å "miste" slimproppen ved ppille slutt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også det der nå nettopp, omtrent ei uke etter jeg slutta på pillen.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Pussig. Jeg har hele tiden forstått det slik at det er en form for uttørking og endring av ph verdien i skjeden som menes når det står "endringer i cervixslimhinnen" og ikke en form for "slimpropp". (Og det er en tredje virkning på hormonprevensjon, endometriet endres, noe som reduserer sannsynligheten for implantasjon. I klartekst, livmorslimhinnen svekkes slik at et befruktet egg skal ha mindre sjanser til å feste seg)

Gjest Gjest
Skrevet
Pussig. Jeg har hele tiden forstått det slik at det er en form for uttørking og endring av ph verdien i skjeden som menes når det står "endringer i cervixslimhinnen" og ikke en form for "slimpropp". (Og det er en tredje virkning på hormonprevensjon,  endometriet endres, noe som reduserer sannsynligheten for implantasjon. I klartekst, livmorslimhinnen svekkes slik at et befruktet egg skal ha mindre sjanser til å feste seg)

Hmm.. så da tror du det er eggløsning da eller?

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Fikk mensen ganske nøyaktig 14 dager senere. Vil vel si at dette var eggløsningsslim da?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...