Gå til innhold

Roma - om sommeren eller høsten?


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Vi skal en tur til Roma i år men er usikre på om sommerferien er best eller om det er bedre å vente til høstferien? Er det VELDIG varmt i slutten av juni-juli? Hvordan er det i høstferie-uken i forhold?

Noen som kan anbefale det ene eller det andre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest _Leela_

Tror jeg ville gått for høsten jeg, da er det litt mindre folksomt og været kan fremdeles være veldig bra, behageligere temperaturer. Kan bli veldig varmt i juni-juli og i Roma blir det jo ikke typisk strandliv, men fort mye gåing og titting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Talula

Har vært i Roma i juli og det føltes som en bakerovn, og masse turister. Jeg ville definitivt dratt på høsten eller våren hvis jeg skulle dratt dit igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i Roma både i juli og i september. I september var det deilig varmt, tidvis hett. I juli var det stekende hett. På septemberturen labba vi rundt og så mye av denne deilige byen over alle byer. Tur nr 2 var i juli og det 'eneste vi klarte' var å sitte i skyggen på piazzaer og drikke hvitvin. Begge turene var meget vellykket med andre ord ;) Men ønsker du å se byen så er høst (eller vår) absolutt å anbefale. God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i januar, og det var herlig. Om sommeren er det ofte bare turister igjen i byen, mange romere drar på ferie for å slippe unna varmen i byen. Da vi dro var det ikke mange turister, og vi koste oss skikkelig. Det var 12 - 13 grader, høstvær med andre ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var der i juli i fjor og det var bakerovn. Og turister og turister og turister og køer. Ville aldri dratt tilbake på den tiden igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger - det ser ut som det ble enstemmig vedtatt at høst (eller vår) er best og ikke sommer. Da spørs det om ikke det blir til høsten. :)

Endret av Mrs. B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktober i Roma var nydelig!

Rundt 20 grader om dagen og sol, perfekt for å gå rundt og se på alt det vakre!

Har aldri i mitt liv tidligere vært noe sted som har gjort sånn inntrykk. Kan ikke beskrives med ord egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg var i Roma sammen med kona i juli 2005 og jeg har lagt ut reisebrev med bilder, kart og linker i dette reisebrevet: http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Når det gjelder været kan du sjekke dette på denne siden.

Ja, det var varmt i Roma i juli men jeg synes ikke det var ubehagelig...men nå liker jeg godt varmt vær :ler: Det var mange turister men det ødela ikke så mye av opplevelsen. Jeg var også i Roma på en kort tur i oktober ifjor og da var det selvsagt ikke så varmt men det var fremdeles ganske mange turister....og det er vel slik en må regne med når man skal besøke en av verdens mest populære turist destinasjoner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Jeg har vært i Roma to ganger på sommeren, og da var det enormt varmt og veldig folksomt!

Alt har sin sjarm, men jeg ville nok satset på høsten eller våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg har vært i Roma mange ganger etter hvert, i januar, april, juni, juli, september og desember. Og jeg syns april og september var best, og juli verst. I april og september var det jevnt godt vær, ikke altfor mye folk over alt.

Roma er en by hvor det er mange tilreisende året rundt, så uansett er det godt med folk, men juli var ekstra slitsomt.

August er visstnok ikke å anbefale, da det er feriemåneden i Italia, så en del restauranter, butikker o.l. stenger i (deler av) august, og det er veldig varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høsten er fin. unngå August, da er mye stengt for italienerene har ferie. September er topp, fint og varmt..hvis du skal være der noen dager er det jo mulighet for å dra til kysten for å bade litt og=)

For overnatting i Roma sjekk ut pensione Panda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg anbefaler våren altså. Det er en nydelig tid i Roma på alle mulige måter, samtidig som det er godt og varmt. Men høsten er sikkert også flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...