Gå til innhold

Lykkepiller

Fremhevede innlegg

Gjest deppa
Skrevet

Noen som har prøvd lykkepiller her? Jeg er veldig deprimert, er så ille at det ikke er til å holde ut. Har også lyst å gå ned i vekt for jeg har så stor mage. Klarer ikke la vær å spise karbos og godis heller og blir enda meme deppa av det. Jeg har det rett og slett grusomt jævlig og gråter masse hver dag. Vanskelig i kjærligheten også. Livet er noe dritt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

:klem::klem::klem:

Har ikke prøvd lykkepiller noen gang, så vet ikke noe om de kan hjelpe deg. Du høres så trist og lei ut og jeg vil bare sende deg noen trøsteklemmer.

Livet har sine bølgedaler, men også sine oppturer, husk på det! Selv om alt føles så tungt og leit ut nå, så vil du nok med tiden se at ting ordner seg, og at alt som skjer med deg nå nok var til det beste for deg. Det meste bruker å ordne seg bare man tar tiden til hjelp og jobber seg igjennom problemene.

Det er bare i motbakke at man går oppover, vet du.

Men hvis du allikevel ikke får til å holde ut, så synes jeg at du skal ta en tur til legen og fortelle om livet ditt. Der kan du både få hjelp og råd om lykkepiller, og videre henvisning til psykolog hvis du vil det.

Lykke til, det ordner seg nok!

Skrevet

Jeg bruker dem nå. Etter å ha visnet vekk i et år og med økende depresjonssymptomer og begynnende småangst, er jeg blitt helt normal igjen på et par måneder med Cipralex. Herlig:) De første par ukene var jeg mye trett og litt småkvalm innimellom, men nå har jeg ikke bivirkninger lenger. Jeg har vært deprimert en gang tidligere for flere år siden, så jeg vet at depresjon kan gå over av seg selv. Livet er for verdifullt til å gå rundt og bli dårligere mens man venter på at det skjer. Anbefaler at du bestiller legetime og får hjelp :klem:

Skrevet (endret)

.

Endret av Miros
Skrevet

Ta motet til deg og gå til legen. Det gjorde jeg. Fikk henvisning til DPS og resept på lykkepiller. Føler meg bedre nå :) Lykke til. Ordner seg nok for deg også ;)

Gjest beekeeper
Skrevet

MEDISINER er ikke svaret på å få det bedre! kanskje mer stabilt, men det er ikke en langsiktig løsning!

Jeg foreslår at du besøker legen din og ber om henvisning til psykolog. Så kan du og psykologen vurdere sammen om du vil begynne på medisiner. Det er ikke noe man skal ta lett på.

Skrevet

Joda, medisiner kan løse problemet for mange. Det er ikke vanskeligheter i livet som har gjort meg deprimert, men en arvelig tendens til depresjon som kommer uprovosert, altså selv om livet mitt ytre sett er bra. Selvsagt har ingen et 100% problemfritt liv, heller ikke jeg, men det er ingen ting som plager meg til hverdags som jeg trenger å bearbeide via samtaler. Tablettene retter opp den kjemiske ubalansen.

Skrevet (endret)
Jeg har det rett og slett grusomt jævlig og gråter masse hver dag. Vanskelig i kjærligheten også. Livet er noe dritt.

Hvis du er så nede som det høres ut som, vil det være uansvarlig av deg å ikke prate med fastlegen og følge hans råd.

Jeg går på en kraftig anti-depressiva for tiden og har omtrent ingen bivirkninger. Om det virker? Tja, vanskelig å si, sikkert littegrann.

Endret av Cognizance
Skrevet

Jeg bruker zoloft, og har brukt det siden 2 januar, fungerer bra for meg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...