Gå til innhold

Småtråkk!

Gjest Neria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tenk nå nærmer du deg 30uker, mye liv i magen om dagen!?

God helg :klemmer:

Her er det masse liv :) Bortsett fra hver gang noen skal kjenne på magen da... Hun er en liten luring. For et par dager var jeg sammen med søsteren min og hun hadde lyst til å kjenne på magen. Og inni magen kjente jeg at det hoppet rundt, så jeg ba henne leggge hånda si på magen min. Da ble det heeeeelt stille der inne. Og selvom jeg dyttet på magen og drakk kald saft og prøvde alle andre triks i boka så var det ikke mulig å få den lille tussa i magen til å sparke. Hun er en liten snik :fnise:

Mannen min står opp tidligere enn meg stort sett og hun har fortalt at når han våkner pleier han å legge hånda på magen min. Tussa vår er visst kjempeaktiv på den tiden av døgnet, mens jeg sover.

I dag har forresten mannen malt taket og to strøk på veggene på gjesterommet, og lakket listene som skal inn dit. Og i morgen kommer svigerfar på besøk og da skal de legge laminat på gulvet der inne. Det blir så fint når de blir ferdige :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei hei:)

så morsomt med oppussing da, men blir du ikke dårlig av all den lukten dette avgir?

30 uker, ja tida går fort. Jeg er selv nå over halvveis - idag 21+2.

Og det er snart jul :tree:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei her var det stille gitt, det kan vi ikke ha noe av. Lager litt liv :danser:

Så bra at noen danser her inne. Er SLITEN om dagen selv. Men sjefen min prøver å være grei. I dag fikk jeg sitte stille og jobbe helt alene i en time. Det er skjelden kost. Stort sett multitasker jeg hele dagen, kontollerer de andre, svarer på spørsmål, tar telefonen, betjener kunder, osv. Merker at jeg blir mye mer sliten i hodet og mye raskere satt ut enn vanlig for tiden.

Hei hei:)

så morsomt med oppussing da, men blir du ikke dårlig av all den lukten dette avgir?

30 uker, ja tida går fort. Jeg er selv nå over halvveis - idag 21+2.

Og det er snart jul :tree:

Lukta var ikke no problem syns jeg. Vannbasert maling lukter omtrent ikke, hvertfall ikke den vi brukte. Den het Harmoni. Dessuten sto mannen og malte bak en lukket dør, jeg bare fortalte ham hvor flink han var, jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden går så fort. Du er over 30 uker allerede. Jøss.

Veldig greit å la mannfolk ta seg av malingen. Det måtte min gjøre også. :fnise:

Ellers så merker jeg også at jeg blir mye lettere sliten. Tror det er vanlig jo lenger man kommer i svangerskapet. Jeg kan forstå at det kan være vanskelig å ta det med ro, har problemer med det selv.

Men hvis du har en så snill sjef, så lar han deg sikkert jobbe litt alene flere ganger.

Ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kjøpte vi barnevogn. En fin kombivogn med hardbag, fire hjul og aluminiumsunderstell. Og så trillet vi den fra bilen og inn i slapseføre og det gikk helt fint. Første test på om vogna holder mål ;)

I dag har jeg hengt opp stjerna i vinduet og funnet fram adventsstaken. Litt julestemning i heimen :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken vogn da? :sjenert:

Fortsatt god søndag!

En sånn vogn. Bildet ser helt teit ut da, men den er veldig fin syns vi. Og veldig tradisjonell, men det var det vi lette etter. Trenger en vogn jeg kan ta med på skogsveiene rundt her.

I dag var vi nok folk på jobb for første gang på laaaaaang tid! Kjempedeilig, jeg fikk endelig gjordt unna litt papirarbeid og sånn i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sånne klassiske vogner. De er helt nydelige. Og praktiske. De virker mer praktiske enn disse moderne 3 hjulinger, syns jeg.

Vi har kjøpt en kombivogn. Med 4 hjul. Som du sier, så er de greiere å trille en 4 hjuling på skogsveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh. I dag er det liv og røre i magen! De bare lo av meg på jobb, for når jeg satte meg ned starta tussa å sparke og hoppe rundt der inne. Og hun har en favorittplass å sparke på, litt i sia mi,og det ble litt slitsomt etterhvert så jeg satt og dyttet på magen for å prøve å få henne til å sparke et annet sted. Må ha sett ganske teit ut når jeg satt og dytta meg selv i magen :fnise:

Men det er jo koselig at hun sparker, det er jo et tegn på at hun trives hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemums
Puh. I dag er det liv og røre i magen! De bare lo av meg på jobb, for når jeg satte meg ned starta tussa å sparke og hoppe rundt der inne. Og hun har en favorittplass å sparke på, litt i sia mi,og det ble litt slitsomt etterhvert så jeg satt og dyttet på magen for å prøve å få henne til å sparke et annet sted. Må ha sett ganske teit ut når jeg satt og dytta meg selv i magen :fnise:

Men det er jo koselig at hun sparker, det er jo et tegn på at hun trives hvertfall :)

Så koselig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med så aktiv baby.

Selv om det kan være litt plagsom er det alltid moro med spark. Som du sier, så er det en tegn på at hun trives. Ikke noe som er bedre enn det.

Ha en fin helg. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er jeg sliten! Har vært på jobb i dag også, og 6 dager med jobb i løpet av en uke er i meste laget for tiden merker jeg. Skulle egentlig vært på julebord med jobben til mannen i dag, men han fikk gå alene for det orket jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bamsemums
I dag er jeg sliten! Har vært på jobb i dag også, og 6 dager med jobb i løpet av en uke er i meste laget for tiden merker jeg. Skulle egentlig vært på julebord med jobben til mannen i dag, men han fikk gå alene for det orket jeg ikke.

Passe på deg selv og den lille i magen vet du...... trenger energien når den lille kommer :jepp:

Ha en fin lørdagskveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe på deg selv og den lille i magen vet du...... trenger energien når den lille kommer :jepp:

Ha en fin lørdagskveld!

Nå passer jeg på meg selv i hvertfall :) Ligger på sofaen og surfer på nettet. Og skal hoppe til køys snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en travel uke så langt. Vært på jobb hver dag og fullt program på kvelden, så det har ikke blirr mye KG-tid. Skal bli bra med en fridag i morgen til å fikse litt julegaver og sånn. Også har jeg to legetimer! Først skal jeg til fastlegen og så skal jeg på sykehuset til UL. Syns det er ganske teit at det er samme dag begge deler, men det måtte bli den dagen for å få samme lege på sykehuset som jeg var hos sist.

Har vært på svangerskapskurs på sykehuset i går og i dag. Det anbefales absolutt!! Jordmoren som holdt kurset for oss var helt fantstisk. Hun var så ærlig og flink til å formidle hvordan alt kom til å bli. Var masse av det hun sa som jeg ikke får bruk for ettersom det blir keisersnitt her, men hun snakket endel om amming og tiden på barsel etter fødsel også og det er jo likt uansett.

Hun fortalte også at ved et planlagt keisersnitt får mor barnet på brystet nesten med en gang mens hun blir sydd. Og en jordmor blir med på observasjonsposten etterpå sånn at mor og far og barn kan være sammen i mange timer, helt til mor er klar til å trilles til barsel. Og på barsel er man jo sammen med barnet hele tiden. jeg ble så glad da jeg hørte dette. Så for meg at det kom til å ta lang tid fra barnet kom ut til jeg fikk holde det, og det syntes jeg hørtes stusselig ut.

Det er sikkert delte meninger om dette, men jeg er veldig glad for å skulle føde på et sykehus hvor det er fokus på ammehjelp. Vi fikk beskjed om at i starten skal man ringe på hjelp når man skal amme for at noen skal se at man gjør det riktig fra starten av og evt komme med tips. I tillegg gir de ikke smokk eller noe form for tillegg så lenge ikke barnet trenger det av medisinske grunner. Og det er også bra. For jeg VIL amme og det er vanskligere å komme i gang med amming etter keisersnitt, da er ikke kroppen klar helt når barnet kommer. Og hvis da barnet har fått flaske vil det kanskje ikke suge fordi det er mye lettere å få melk ut av flaska.

Puh. Mange tanker på en gang. Nå tror jeg det er leggetid her.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...