klatremus Skrevet 29. mars 2007 #1 Skrevet 29. mars 2007 Mannen min har fått jobb i Oslo, og nå skal vi flytte. Vi har vel ikke tenkt til å flytte inn i Oslo by siden vi har barn, så det er vel snakk om litt utenfor Oslo. Jeg har begynt å grue meg skikkelig, og prøver å ikke vise han det. Han har jo fått drømmejobben. Har en del bekjente i østlandsområdet, så det er ikke det som er problemet, men jeg gruer meg til å finne frem til et nytt sted, Hvordan få flere bekjente? Hele flytteprossessen er et mas synes jeg. Jeg blir revet vekk fra fritidsinteressene mine. Hva med jobb til meg, kommer jeg noen gang til å få det?? Jeg er nok litt usikker og redd av natur, og er veldig glad i ting slik som de er. Er redd for å prøve noe nytt. Vi har diskutert dette lenge, så jeg støtter han fult ut, det er ikke det. Men jeg er fremdeles redd. Kan noen komme med noen oppmuntrende ord til meg?
Gjest _Leela_ Skrevet 29. mars 2007 #2 Skrevet 29. mars 2007 Ta det som en utfordring. Og man kan alltids snu hvis det blir for ille, men bedre og ha prøvd enn å angre i ettertid. Kjenner til det du sier, har flytta litt på meg i det siste og startet opp på nytt igjen. Her jeg bor nå har jeg ennå ikke etablert noe stort nettverk, men har en jobb jeg trives med og venner og familie i passe avstand for helgebesøk, så jeg tar der med ro og nyter våren. Du er jo heldig som har mann og barn så du vil jo alltid ha noen rundt deg. Sett i gang med noen aktiviteter på fritiden, ikke stress, men la ting ta litt tid, man blir alltids kjent med folk. Og jobb ordner seg nok, er et godt marked for arbeidssøkende nå.
Laban75 Skrevet 29. mars 2007 #3 Skrevet 29. mars 2007 Det kommer til å gå helt fint. Du blir sikkert kjent med noen gjennom barna dine. Så er det viktig å hive seg med på fritidsaktiviteter - om du har tid til det. Jobb det får du nok - bare du er ivrig nok som søker. Arbeidsmarkedet skal jå være bra nå - og når du kommer nær Oslo byr det seg sikkert muligheter for en spennende jobb til deg. Som Leela sier: du er heldig som har mannen din og barna. Nettverk kommer etterhvert. Lykke til!
Arkana Skrevet 29. mars 2007 #4 Skrevet 29. mars 2007 Det er alltid både litt skummelt og spennende å flytte, enten det er "frivillig" eller ikke. Du kommer til å få en jobb, og du blir kjent med nye kollegaer og naboer. Ta kontakt med dine bekjente, så kanskje de blir mer enn bare det? Og det er helt sikkert nok av fritidstilbud i området du skal flytte til. Det kommer til å gå fint!
skrue Skrevet 29. mars 2007 #5 Skrevet 29. mars 2007 Nå er flytting jo en stor sak, men jeg vet med meg selv at jeg i ettertid alltid har vært glad for at jeg har gjort eller vært med på ting. Saker som jeg kanskje var usikker på om jeg ville før det skjedde.
Varda Skrevet 30. mars 2007 #6 Skrevet 30. mars 2007 Kan forstå hvordan du har det, flyttet fra Vest til Øst for nesten 1,5 år siden. Men det gikk kjempebra, ble fortere kjent i lokalmiljøet og omegnet rundt en det jeg hadde regnet med, folk er kjempehyggelige og jeg angrer ikke en dag på at jeg flyttet. Guttungen fant seg til rette med det samme, så alt har gått som smurt. Lykke til, det kommer nok til å gå kjempebra.
LaraCroft Skrevet 30. mars 2007 #7 Skrevet 30. mars 2007 Hei ja:) Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Er i akkurat sammen situasjon som deg, eller kanskje hakket verre, kommer an på øyet som ser... Jeg bor i Trondheim nå og skal flytte til Bardufoss, et lite sted laaaangt i nord... Dette også på grunn av jobben til min mann. Men har vært på en liten tur til stedet og kan si det hjalp meg veldig:) Men jeg tenker akkurat som deg, hva med jobb for meg og det å stifte bekjentskap der? Jeg har allerede startet litt rundspørring jeg da når det gjelder arbeid der, og de jeg har pratet med virker veldig behjelpelig med dette. Stifte bekjentskap - da vil jeg gå turer rundt i nabolaget, dra på treningssentere i nærheten, bruke de tilbud som finnes i nærheten rundt meg. Men det som har hjulpet meg til å få orden på tankene er at jeg har sagt hva jeg føler ang flyttingen til min mann, og også presisert at jeg støtter det valget vi har tatt om å flytte dit. Men bare det at han er klar over hva jeg føler og tenker, så hjelper vi hverandre gjennom det. Det viktigste er at vi som par har det godt sammen. Lykke til - dette kommer til å ordne seg vet du:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå