090607 Skrevet 30. mars 2007 #21 Skrevet 30. mars 2007 Vi har sein middag (kl 18), men satser likevel på pølseservering i 2-tida. Nå har vi prøvesmakt middagen, og jeg tror folk blir mette, men foreldra min var i et bryllup i fjor hvor de fikk skikkelig lite mat (det så lekkert ut, men var lite - slik det ofte er på "gourmet-steder"), og da stod det masse folk i pølsekø!
Mies Skrevet 30. mars 2007 #22 Skrevet 30. mars 2007 Det er klart man ikke MÅ ha nattmat, men det er veldig hyggelig å få nattmat sånn mot slutten av festen, om ikke annet så fordi man da slipper å kjøre innom en bensistasjon på veien hjem eller smøre seg brødskiver når man har kommet hjem. Det er jo dessuten slik at ikke alle slutter festen halv to,,, Men for all del, det er da lurt å tenke igjennom om man trenger nattmat eller ei
Lillebrud Skrevet 30. mars 2007 #23 Skrevet 30. mars 2007 vi tenker på å ha farmor sin ertesuppe, jeg er vanligvis ikke så glad i ertesuppe, men farmor sin er mer enn salt kjøttsuppe med masse grønnsaker og med flatbrød til smaker den veldig godt! vi tenker at vi varmer det opp på slutten av kvelden, så får de som ønsker spise litt. Jeg synes det er viktig at maten som serveres er salt, da det er så mye søtt ellers som ble nevnt i et tidligere innlegg.
Glitnir Skrevet 30. mars 2007 #24 Skrevet 30. mars 2007 Tror ikke jeg ville brydd meg så mye om hva som ble servert til nattmat, men hadde satt pris på at det var noe og at det var salt. Det gjør godt med litt saltmat utpå natta samme hvor mett man var etter middag og dessert. Så blomkålsuppe hadde vært OK, men min personlige bryllupsnattmatfavoritt er nok spekemat.
puls Skrevet 30. mars 2007 #25 Skrevet 30. mars 2007 Eg giftar meg med ein trønder, men bryllaupet står i Bergen. Då hadde han sterke ønske om sodd til nattmat for å få inn eit "trønderinnslag". Og det er greit for meg, godt med noko salt etter alle kakene og alkoholen. I følge min tilkommende er det veldig viktig at det bli servert sodd for seg sjølv, med poteter og gulrøter ved sidan av. Det er synd og skam (i følge han) å blanda på førehand. Og så skal det vera flatbrød med ein spesiell lake på, såkalla skjenning, ved sidan av. Hehe, rett skal det visst vera...
~Minni~ Skrevet 30. mars 2007 #26 Skrevet 30. mars 2007 Vi vurderer å ikke har nattmat. Middag sannsynligvis kl. 17. Kaker da sånn i 22-tiden kanskje? Festen avsluttes halv to. Trenger man nattmat da? Vi kommer sannsynligvis til å ha et digert kakebord, men det er jo selvfølgelig ikke alle som kan leve på kake i mange timer slik min kjære og jeg er flinke til. Hvis det blir nattmat så tar nok vi heller et kakestykke til hver uansett
Hedda-78 Skrevet 1. april 2007 #27 Skrevet 1. april 2007 Vi skal heller ikke ha nattmatt. Vi skal ha middag kl 16.30. Det er klart at der er forskjell på bryllup man har i et lokale hvor man kan holde på så lenge man vil, og et lokale der baren stenger kl 01.30 og alle må gå hjem da. Er forresten helt enig med mannen til Puls, det er synd og skam å ha grønnsakene oppi sodden på forhånd! Eg vanlig flatbrød blir slett ikke det samme som med skjenning, nei. Og potetene må være skrelte men hele, mens gulrøttene må være kuttet opp i biter.... og så må det være opphakket persille til å drysse over...
Gifteklar:) Skrevet 1. april 2007 #28 Skrevet 1. april 2007 Vi server middag kl 16/16.30, og satser på å servere nattmat i 1-2-tida. Da går vi for pølser med brød. Enkelt å tilberede, så og si alle liker det (og det er salt), og det blir ingen fat/bestikk som må vaskes Vi har et lokale hvor vi kan være så lenge vi vil da... Men regner med festen slutter av i 3-tida, i hvert fall for flesteparten.
Floja Felíz Skrevet 2. april 2007 #29 Skrevet 2. april 2007 Henger meg på pølsegjengen. Vi har lokalet bare til kl. 02.00, men skal ha noen pølser til de som vil ha.
Malama Skrevet 2. april 2007 #30 Skrevet 2. april 2007 Jeg hadde sikkert kommet til å gå for pølser også, om da altså ikke lokalet hadde stilt med denne suppen som en del av "pakken". (skal undersøke litt mer når vi er på lokalet neste uke, angående hva det vr slags suppe, og om det er mulig å få til alternativer... (jeg synes nemlig pølser kanskje hørtes mer "meg" ut enn suppe... men som tidligere nevnt, kanskje jeg ordner pølser til meg likevel.... vi får se)
Lilletrollet Skrevet 2. april 2007 #31 Skrevet 2. april 2007 Jeg trodde egentlig sodd bare bestod av kjøttboller,kjøtt,poteter og gulerøtter jeg...det er iallefall ekte innherresd sodd består av!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå