Gå til innhold

Biteskinne

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Er det flere her som bruker hard biteskinne på grunn av tanngnissing? Har dere opplevd at tennene alikevel får gjennomgå på tross av skinna?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Slike skinner er bare tull! Sambo måtte alikevel gjennom omfattende tannbehandling fordi tennene ble ødelagt - på tross av at han hadde slik skinne. Skaff deg heller en plopp som settes på fortennene og hindrer deg i å bite sammen slik at tennene ikke kan gnisse mot hverandre.

Gjest Fruktfat
Skrevet

min samboer har brukt både hel skinne og en sånn dings man bare setter på framtennene (den knakk i to), og liker den hele harde skinna best. men han sliter dem jo ned! han gnisser like mye, men slitasjen blir jo på skinna istedet for tenna.

når han gnisser mye kan han bli litt øm i kjeven.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg gnisser også hardt på skinna skal man dømme etter tannmerkene, men jeg er like mørbanka i tennene når jeg våkner med skinne som uten. Har 4 tenner som jeg har gnagd emaljen av, så jeg vil helst slippe å slite dem ytterligere ned.

TS

Gjest Gjest
Skrevet

Min skinne er også kraftig tygd på, og jeg synes heller ikke at jeg kan kjenne så mye forskjell med og uten... Tror ikke at den du setter mellom fortennene virker så mye bedre akkurat. Regner med jeg hadde tygd en sånn i to ganske raskt. Jeg mener dessuten at jeg har lest på nettet at man ikke er ferdig med å prøve ut den skinnen enda... Noen som vet?

Jeg håper nesten at jeg har skjevt bit, for da sa tannlegen at det var mulig det kunne rettes opp med regulering, og at man da ville slutte med tannskjæringen. En grunn til at man gnisser kan nemlig være at man biter dem skjevt sammen..

Vet noen andre om noen mulig behandling? Har noen prøvd fysioterapi eller lignende mot ømheten man får i kjeven når man gnisser tenner?

Åååå jeg er lei av å skjære tenner...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...