Meaty Skrevet 28. mars 2007 #1 Del Skrevet 28. mars 2007 Overskriften sier det meste, jeg trodde det het "further"? Eller blir det noe av det samme som lenger/ lengre-problematikken som jeg har startet en tråd om tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Peppa Skrevet 28. mars 2007 #2 Del Skrevet 28. mars 2007 Det heter vel further... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reven Skrevet 28. mars 2007 #3 Del Skrevet 28. mars 2007 Det er riktig som Nigo-San sier. Begge orda betyr "lenger". "Farther" viser til fysisk avstand, mens "further" har en mer abstrakt betydning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meaty Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 28. mars 2007 Takk skal dere ha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Reven Skrevet 28. mars 2007 #5 Del Skrevet 28. mars 2007 Main Entry: farther Part of Speech: adverb Definition: beyond Synonyms: further, longer, more distant, more remote, remoter, yon, yonder Antonyms: closer, nearer Notes: farther is generally preferred over further when the context is distance in space or time; use farther when talking about physical distance and use further when talking about abstract ideas or extent/degree Source: Roget's New Millennium™ Thesaurus, First Edition (v 1.3.1) Main Entry: further Part of Speech: adjective Definition: additional Synonyms: added, another, else, extra, farther, fresh, in addition, more, new, other, supplementary Notes: farther is generally preferred over further when the context is distance in space or time; use farther when talking about physical distance and use further when talking about abstract ideas or extent/degree Source: Roget's New Millennium™ Thesaurus, First Edition (v 1.3.1) Og så glemte jeg å si at "farther" er et adverb og "further" er et adjektiv med noen flere betydninger enn bare "lenger" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå