Meaty Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Overskriften sier det meste, jeg trodde det het "further"? Eller blir det noe av det samme som lenger/ lengre-problematikken som jeg har startet en tråd om tidligere?
Gjest Reven Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Det er riktig som Nigo-San sier. Begge orda betyr "lenger". "Farther" viser til fysisk avstand, mens "further" har en mer abstrakt betydning.
Gjest Reven Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Main Entry: farther Part of Speech: adverb Definition: beyond Synonyms: further, longer, more distant, more remote, remoter, yon, yonder Antonyms: closer, nearer Notes: farther is generally preferred over further when the context is distance in space or time; use farther when talking about physical distance and use further when talking about abstract ideas or extent/degree Source: Roget's New Millennium™ Thesaurus, First Edition (v 1.3.1) Main Entry: further Part of Speech: adjective Definition: additional Synonyms: added, another, else, extra, farther, fresh, in addition, more, new, other, supplementary Notes: farther is generally preferred over further when the context is distance in space or time; use farther when talking about physical distance and use further when talking about abstract ideas or extent/degree Source: Roget's New Millennium™ Thesaurus, First Edition (v 1.3.1) Og så glemte jeg å si at "farther" er et adverb og "further" er et adjektiv med noen flere betydninger enn bare "lenger"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå