Gå til innhold

Brownies i gave


Kvist

Anbefalte innlegg

Skal i 81 årsdag til bestefaren min, og som alderen tilsier ønsker han seg ikke flere ting. Tenkte derfor at jeg skulle bake stor porsjon brownies, dele i ruter og gi bort. Tanken var at brownies ikke er typen kake bestemor baker, og at det er lettvindt å ta opp fra fryseren et stykke til hver til formiddagskaffen, da tiner det jo mens kaffen lages. Godtemonser er de begge to :)

Men hvordan pakker jeg de pent, deilkat og praktisk inn? Sånn at det er lett å ta opp stykker uten at de klistrer seg sammen.

Har tenkt på metallkakeboks som jeg dekorerer på utsiden (har enda ikke sett pene, helårs kakebokser), også stabler jeg stykkene oppi. Mellomleggsplast mellom kanskje? Sånne plastbiter er jo ikke særlig lekkert da. Og må jeg kanskje ha plast helt rundt for å unngå uttørking i fryseren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan også pakke det inn i aluminiumsfolie som du pynter med fint bånd.

To og to stykker da eller? For en stor pakke vil vel bli mest rot, jeg får i hvertfall ikke til å åpne og lukke aluminiumsfolie pent og uten å rive i stykker...

Kanskje aluminiumsfoliesmåpakker oppi boksen hadde vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo kjøpe noen fargerike servietter og pakke de inni cellofan? da ser du farger gjennom og det blir fint med bånd på. besteforeldre har som regel mange bokser, så de setter sikkert pris på det selv om de må spise det opp før de tørker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra
du kan jo kjøpe noen fargerike servietter og pakke de inni cellofan? da ser du farger gjennom og det blir fint med bånd på. besteforeldre har som regel mange bokser, så de setter sikkert pris på det selv om de må spise det opp før de tørker.

Hvis du gjør dette må du huske å ha cellofan både over og under serviettene så de ikke klistrer seg fast i kakene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...