Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har de siste månedene ved menstruasjon hatt en veldig liten, men øm kul i brystet . Denne ømheten blusser opp hver måned og føles ubehagelig. Er litt usikker på om jeg bør få det undersøkt. Synes også det er ubehagelig å ta opp med legen siden jeg har silikoninnlegg og brystet jeg er plaget med, har kapslet seg etter det siste svangerskapet.

Trenger noen gode råd evt høre om der er andre med lignende erfaring...

Videoannonse
Annonse
Gjest Frances
Skrevet

Det eneste jeg er helt sikker på, er at jeg ville tatt det opp med lege. Kan godt hende det vil føles litt ubehagelig å snakke om det, men da finner du iallefall ut om det er noe alvorlig.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg får alltid ømme bryst en uke før mensen.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Alle kuler i brystet bør ses på av en lege, selv om det er sjelden at en kul representerer alvorlig sykdom. Klart det kan være ubehagelig å måtte eksponere seg, og spesielt hvis man ikke er komfortabel med kroppen sin, men muligheten til å bli frisk ved tidlig diagnose hvis det skulle være en ondartet kul, er verdt å ha det uggent noen minutter mens legen gjør sitt for. Bestill deg en time og planlegg en bra belønning for deg selv til når du er ferdig :) Det er noe i nærheten av 100000 kvinner med silikoninnlegg i Norge, så legen har sannsynligvis erfaring med det fra tidligere.

De aller fleste kuler hos unge er ufarlige, men det er for dumt å ikke sjekke den ut likevel. Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Det er sikkert ikke noe farlig, men det er alltid lurt å sjekke med lege. Og silikoninnlegg har legen helt sikkert sett før?! Dette går så bra så, det er sikkert bare en øm lymfekjertel eller noe....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har også en liten kul i brystet. Den ble diagnostisert som "fibrøs knute". Helt ufarlig. Men ble grundig undersøkt, med både mammografi, ultralyd og biopsi.

• 2 uker senere...
Skrevet
Det eneste jeg er helt sikker på, er at jeg ville tatt det opp med lege. Kan godt hende det vil føles litt ubehagelig å snakke om det, men da finner du iallefall ut om det er noe alvorlig.

Skal til legen i morgen og har tenkt å ta det opp da :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...