Gå til innhold

Fødselsforberedende


Kummin

Anbefalte innlegg

Går dere til noe slags fødselsforberedende kurs av noe slag?

Her hos oss er det noe kalt foreldreaftener. Det er tre foredrag om graviditet, barselstid og fødsel.. Og det er stort sett det. Ellers anbefalte de faktisk å sjekke ut yoga - for pusteteknikker, rett og slett.

Er ikke sikker på om jeg skal ta dem på ordet eller ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har meldt oss på kurs, men ikke fått startdato enda. (De venter til det er flere påmeldte)

Det blir vel en del snakk om fødsel, tips og råd, valgmuligheter ved fødsel osv. Kurset inneholder også omvisning på de forskjellige avdelingene på sykehuset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke meldt oss på noe ennå, men kommer til å melde oss på et lørdagskurs på sykehuset. Der blir det litt om det meste og omvisning på avdelingene.

De anbefalte det en gang etter uke 32. Men bør vel melde oss på snart, siden det er sommerferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skrev mail til ullevål sykehus og har fått 3 juli tror jeg det var.Da er det omvisning,og informasjon om smertlindring.

kjekt og få med seg tenkte vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født før, så jeg er ikke i målgruppen, tror jeg. Men det var veldig bra å ha vært med på sist gang. Det beste av alt var at det gikk opp for meg at fødselen ikke var noe som bare skulle skje med meg, men noe jeg selv skulle GJØRE. Da følte jeg at jeg fikk litt kontroll over det hele og begynte å glede meg. Så om dere har tilgang til gode kurs, kan det anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusteteknikker sa de for øvrig er helt ut. Det som er viktig under fødselen er å vite hva du kan gjøre for å påvirke forløpet. Pustingen kommer av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...