Gjest Marillia Skrevet 28. mars 2007 #1 Skrevet 28. mars 2007 Er det noen som har gode råd for å fjerne (minske) oljeflekker fra asfalt?
Karoline Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 (endret) Legge flekken i bløt i olje (matolje) - det løser opp flekken, så vaske med zalo. Leste kanskje litt fort (og feil... ) Nei jeg vet ikke hvordan man fjerner oljeflekker fra asfalt. Man kanskje det hjelper å legge på papir eller sagflis, det suger jo til seg olje. Endret 28. mars 2007 av Karoline
Gjest vimse Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Smøre inn flekken med sunlightsepe(sånne såpestykker) la ligge noen minutter og inn i vaskemaskin på vanlig vaskeprogram.
Rubina D Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Sånn jeg forsto startinnlegget var det fjerning av olje fra asfalt. Og så vidt jeg vet tror jeg ikke at asfalt er lurt å putte i vaskemaskinen. Ellers kan jeg ikke hjelpe mer enn å anbefale flis, og det har allerede noen gjort.
Gjest Frances Skrevet 28. mars 2007 #5 Skrevet 28. mars 2007 Jeg vet ikke helt om jeg forstår det som å fjerne oljeflekker fra selve asfalten eller oljeflekker på klær som har vært i kontakt med (nylagt) asfalt?
Gjest Marillia Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Det er nok olje på selve asfalten. Dessverre så er det ikke rent lite olje som har rent ut over heller. Har lagt på sagflis, men det blir jo likevel store, stygge flekker etter oljen.
Gjest Tessmira Skrevet 29. mars 2007 #7 Skrevet 29. mars 2007 Prøv med felgrens, det tok oljen vi hadde sølt i garasjen hvertfall
TheHairyToothfairy Skrevet 29. mars 2007 #9 Skrevet 29. mars 2007 Bensin, sett fyr på det. MODERATE MENGDER, for all del!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå