Søster Skrevet 30. mars 2007 #21 Del Skrevet 30. mars 2007 Jeg gikk dessverre glipp av siste episode Kan noen bare gi meg et kort innblikk i hva serien sluttet med?? Please! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. april 2007 #22 Del Skrevet 3. april 2007 Jeg opplevde det heller ikke slik at Nate ble noen drittsekk. Men tror ikke han fant seg selv gjennom forholdet til Maggie, eller at han hadde blitt lykkelig og harmonisk med henne og med seg selv dersom han hadde fått leve. Viste det seg ikke etterhvert at Maggie dypest sett var en like ubalansert nevrotiker som Brenda (og Mayas mor (hva het nå hun igjen?), OG Ruth... ), om enn på en noe annen måte, og av andre årsaker (jf konfrontasjonen mellom Maggie og hennes ikke helt friske far i siste episode). Forholdet tegnet nok ikke til å bli så harmonisk som Nate så for seg, akkurat. Og forholdet mellom Nate og Brenda hadde jo det paradoksale ved seg at det aldri kunne vare - men heller aldri ta slutt. Nettopp det gjorde det så besnærende og altoppslukende, tror jeg, både for de to involverte og for oss som seere. Jeg synes det var en ganske klar systematikk i at Nate søkte mot kvinner han ikke kunne bli lykkelig med (der Brenda sto i en særstilling), og tror han aldri ville funnet ro hos noen kvinne eller i seg selv. Derfor kunne han tragisk nok bare bli lykkelig ved å dø i en av de korte periodene der han var i lykken. Forferdelig vond, men "passende" slutt med tanke på seriens hovedtematikk - kretsingen omkring døden. Og når det gjelder den mer og mer galgenhumoristiske bilscenen helt tilslutt, så opplever jeg den som seriens selvironiske blikk på seg selv. Den slutter liksom skikkelig ved å systematisk "bygge ned" og oppløse hele universet og stemningen den har bygget opp episode for episode, gjennom en parodisk framstilling av sitt eget innhold og sin egen form. Og ja - jeg likte også serien, hvis noen lurte. ← Interessant analyse, der. Er enig i noe av det. Det som irriterte meg var at det viret som han trodde at han nå endelig hadde funnet lykken. Jeg tenker at han var litt lite realistisk der, at lykken ikke nødvendigvis kommer av seg selv, men at det er perioder med nedturer også. Og jeg syns han og Brenda hadde hatt en så fin utvikling fra seriens begynnelse, at jeg ble helt knust over at han kunne velge henne bort på slutten. I tillegg var Brenda min favorittkarakter, så er nok ikke helt nøytral... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Andrè Skrevet 3. april 2007 #23 Del Skrevet 3. april 2007 Kul serie. Jeg digget Claire jeg da, syns hun hadde den kuleste ansiktsmimikken jeg har sett på tv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 3. april 2007 #24 Del Skrevet 3. april 2007 Kul serie. Jeg digget Claire jeg da, syns hun hadde den kuleste ansiktsmimikken jeg har sett på tv. ← Enig, fantastisk dame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 15. april 2007 #25 Del Skrevet 15. april 2007 Drar opp denne igjen, for de siste minuttene av serien ligger selvfølgelig ute på youtube! Sangen er så fin, og det er så trist og fint :cry: http://www.youtube.com/watch?v=D1eFsJ1u4aY Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 16. april 2007 #26 Del Skrevet 16. april 2007 (åh, dere må se "dexter"! superbra serie, hvor han som spiller den homofile broren i six feet under er seriemorder og faktisk småkjekk!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 16. april 2007 #27 Del Skrevet 16. april 2007 Serien var kjempefin!!!! - men jeg irriterte meg over sminkingen i siste episode. Alle så ut som de var 120 år og så ut som de var dekket med et tynt lag mel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 16. april 2007 #28 Del Skrevet 16. april 2007 (endret) Serien var kjempefin!!!! - men jeg irriterte meg over sminkingen i siste episode. Alle så ut som de var 120 år og så ut som de var dekket med et tynt lag mel. ← Jeg tror nettopp det var meningen at man skulle irritere seg over den - eller ikke ta den på alvor, ihvertfall: hele sluttscenen ble jo en bevisst parodi. Endret 16. april 2007 av piaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pjusk Skrevet 16. april 2007 #29 Del Skrevet 16. april 2007 Jeg tror nettopp det var meningen at man skulle irritere seg over den - eller ikke ta den på alvor, ihvertfall: hele sluttscenen ble jo en bevisst parodi. ← Ja, det har du sikkert rett i, for det var helt rart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå