Mrs B Skrevet 27. mars 2007 #21 Skrevet 27. mars 2007 Nei absolutt ikke!! Det holder med den ene som skal drive å "rote rundt" nedi der! Trenger da ikke enda en!!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2007 #22 Skrevet 27. mars 2007 Det har jeg hatt en gang, og det var ikke ideelt for å si det sånn. Men da hadde jeg ikke blitt spurt på forhånd heller - de bare toget inn. ← Har de lov til det? Skrekk o gru.. Husker dere den reklamen som gikk før, med hun som er hos gynekologen og det kommer en hel gjeng studenter inn.. også er det en av dem hun tydeligvis kjenner..haha.. men jeg har glemt hva det var reklame for..
Kayli Skrevet 27. mars 2007 #23 Skrevet 27. mars 2007 Hadde ikke hatt noe problem med det, så lenge det ikke var et helt kobbel av dem.
Chiquita Skrevet 27. mars 2007 #24 Skrevet 27. mars 2007 (endret) Jeg har ikke noe imot studenter hverken på GU eller andre undersøkelser... Endret 1. juni 2007 av Chiquita
Gjest bada Skrevet 27. mars 2007 #25 Skrevet 27. mars 2007 Har de lov til det? Skrekk o gru.. Husker dere den reklamen som gikk før, med hun som er hos gynekologen og det kommer en hel gjeng studenter inn.. også er det en av dem hun tydeligvis kjenner..haha.. men jeg har glemt hva det var reklame for.. ← Jeg tror nok at legen egentlig skal spørre først. Nå var han jeg gikk til på den tiden ikke blant de mest velutrustede når det gjelder sosial intelligens, og det var også en av grunnene til at jeg byttet.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2007 #26 Skrevet 27. mars 2007 Oppevde akkurat det engang, sa ja til at en legestudent kunne være med på GU med fastlegen min, og inn troppet en god venn av mannen min..... Jeg visste jo at han studerte medisin, men ikke at han var i praksis på min fastleges kontor Han hadde ikke lest hva den neste pasienten på lista het, og navnet hans ble selvfølgelig ikke nevnt da legen min spurte meg om det var greitt at han var med... Han lusket seg raskt ut da han så det var meg..... Litt pinlig, ja.....
Gjest -eline- Skrevet 28. mars 2007 #27 Skrevet 28. mars 2007 Så lenge jeg hadde blitt spurt først hadde det vært helt greit (kjenner ingen som studerer medisin uansett ).
Gjest Sansol Skrevet 28. mars 2007 #28 Skrevet 28. mars 2007 For noen år siden var jeg til undersøkelse på Ullevål i forbindelse med en abort.Ikke ble jeg informert at jeg skulle til gynekologisk undersøkelse ( var meget ung og uerfaren., trodde jeg bare skulle ha en samtale med legen) og de spurt meg ikke om det var greit at en student var tilstede før jeg sto face to face med studenten. Jeg sa ja,men synes det var meget ubehagelig. Hadde de spurt på forhånd så hadde jeg iallefall vært forberedt og ikke følt det så galt å si nei. Var kjipt nok med alle tankene rundt aborten, trengte virkelig ikke å føle det ekstra ubehaget.
Gjest *Magica* Skrevet 28. mars 2007 #29 Skrevet 28. mars 2007 Hadde vært helt greit, men jeg tar det som en selvfølge å bli spurt først!
Gjest Frk Åberg Skrevet 28. mars 2007 #30 Skrevet 28. mars 2007 Forrige gang vi diskuterte dette, følte jeg at aksepten for å ha problemer med dette, var mye lavere enn hva den synes å være nå... Jeg ser selvfølgelig at studenter må lære og øve seg, men beklager, jeg føler meg foreløpig ikke moden for å ligge på utstilling. Har vært på GU én gang, og grudde meg veldig. Det gikk overraskende bra, så kanskje jeg kunne godtatt å ha med én student hvis jeg var forberedt på det. Vil gjerne hjelpe, men ville hatt store problemer med at flere skulle vært med. Men kan tenke meg at etter en fødsel eller to, så vil jeg være mye mer avslappet i forhold til dette. Er foreløpig ikke vant til ukjentes oppmerksomhet rundt mitt underliv...
momo Skrevet 29. mars 2007 #31 Skrevet 29. mars 2007 Hadde student på GU en gang da jeg var 18 år, var ikke noe koselig opplevelse, mens han undersøkte meg der nedentil sendte han meg de sleske blikkene og så ut som han storkoste seg, skikkelig ekkelt var det. Så jeg vil nok kanskje takke nei ved en senere annledning.
Eliza Doalot Skrevet 29. mars 2007 #32 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Jeg er prinsipielt for å stille meg til disp for studenter, men jeg hadde nok allikevel sagt nei. Jeg opplevde for noen år siden at sykepleieren som assisterte legen under undersøkelsen, gikk fra med døra på vidt gap rett ut mot legekontorets venterom. Etter det krever jeg å ha full kontroll på alle i rommet, og det er ikke forenelig med en skokk studenter. Endret 29. mars 2007 av Eliza Doalot
Nicky B Skrevet 29. mars 2007 #33 Skrevet 29. mars 2007 Forrige GU jeg var på, ble jeg ikke informert om at det var en student til stede. (dette var ikke hos fastlegen min, jeg hadde fått henvisning til GU på Ullevål. Der vet jeg at det er studenter til stede i mange av tilfellene, men syns infoen jeg fikk var heller dårlig) Legen nevnte i en bisetning når jeg kom ut fra teppet med genseren trukket godt ned på lårene at "forresten, vi har en student her, det går greit det." Og der ser jeg ansiktet til en ung gutt, veldig kjekk. Jeg ble ille berørt, klarte liksom ikke helt å fortelle om plagene mine. Lå der enda mer anspent og følte dette var en bortkastet time. Legen spurte om det var greit at studenten kunne få kjenne, men da sa jeg tvert nei. Og legen sa "jammen han er veldig flink". Og jeg svarte at det tviler jeg ikke på, men han får teste ut sine kunnskaper på noen andre. Ikke meg. Jeg ble så forbanna på hele gubbstruten! Ekkel opplevelse!! Man føler seg ikke så høy i hatten med hele plaskedammen åpen for innsyn...
Eføy Skrevet 29. mars 2007 #34 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Nei jeg kommer ikke til å tillate det mer. Hjelper ikke om de kun skal se på heller, for å si det sånn. Sist jeg hadde GU, fikk jeg en utenlandsk dame som aldri hadde gjort det før. Hva var det hun var? Turnuskandidat eller noe sånt? Hun var skikkelig hardhendt, brukte altfor lite glidemiddel, så det bare røsket til nedi der..og tilslutt måtte hun be om hjelp fra en annen lege.. Jeg tror ikke underlivet mitt er noe mer komplisert enn andres.. Endret 29. mars 2007 av Eføy
Gjest Frances Skrevet 29. mars 2007 #35 Skrevet 29. mars 2007 Sist jeg hadde GU, fikk jeg en utenlandsk dame som aldri hadde gjort det før. Hva var det hun var? Turnuskandidat eller noe sånt? Hun var skikkelig hardhendt, brukte altfor lite glidemiddel, så det bare røsket til nedi der..og tilslutt måtte hun be om hjelp fra en annen lege.. ← Da hadde det vel vært en fordel om hun hadde fått litt veiledet trening tidligere, eller? For meg spiller det ingen rolle. Det er fint dersom disse studentene får erfaring og trening slik at de er godt rustet den dagen de står der og skal gjøre det alene. For det kan iallefall bli traumatisk, både for lege og pasient.
Antoinette Skrevet 29. mars 2007 #36 Skrevet 29. mars 2007 Hvis jeg hadde blitt spurt på forhånd og jeg hadde godtatt kun en, ikke en hel gjeng. Hadde 3 stk. til stede på en GU en gang og det ble for mye, han ene var i tillegg så ekkel med stikkende små øyne så han ba jeg om å gå midt i undersøkelsen. Lurer på om han har praksis et sted nå, i så fall synes jeg synd på pasientene hans.
Eføy Skrevet 29. mars 2007 #37 Skrevet 29. mars 2007 Ja det hadde ikke gjort noe om hun kunne fått veiledning litt tidligere enn når jeg lå i stolen. Hun måtte til og med spørre legen hvilke prøver hun skulle ta. Jeg sa når jeg kom dit at jeg ville ta de vanlige prøvene. Hun visste ikke hvilke det var..
Antoinette Skrevet 29. mars 2007 #38 Skrevet 29. mars 2007 Har de lov til det? Skrekk o gru.. Husker dere den reklamen som gikk før, med hun som er hos gynekologen og det kommer en hel gjeng studenter inn.. også er det en av dem hun tydeligvis kjenner..haha.. men jeg har glemt hva det var reklame for.. ← Det var reklame for Asan Intimvask
Gjest Frances Skrevet 29. mars 2007 #39 Skrevet 29. mars 2007 Rart med det, gitt. Alle forventer en lege som har erfaring, som ikke er hardhendt eller ufølsom. Men det må de faktisk lære et sted ("bare ikke på meg").
Eføy Skrevet 29. mars 2007 #40 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Det er ikke det jeg mener, Frances. Men jeg tenker det blir feil å plassere henne alene hos en pasient, når hun ikke hadde gjort det før..og fikk det heller ikke til. Da burde vel noen i hvertfall være med henne og veilede og hjelpe, frem til hun vet hva hun driver med? Endret 29. mars 2007 av Eføy
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå