Gå til innhold

Er det greit for deg å ha medisinstudenter

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei alle sammen :)

Hvordan stiller du deg til å ha medisinstudenter tilstede under f.eks GU? Er det uproblematisk eller vil du bare ha legen der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg hatt en gang, og det var ikke ideelt for å si det sånn. Men da hadde jeg ikke blitt spurt på forhånd heller - de bare toget inn. :overrasket:

Hvis jeg blir spurt om det er greit neste gang jeg skal på GU, tror jeg at jeg kommer til å si ja. Hva gjør man ikke for vitenskapen.

Skrevet

Ja, jeg har ingen problemer med det. Forutsetter at jeg blir spurt på forhånd, det er jo en frivillig sak, og har full forståelse for de som ikke ønsker det.

Gjest Honkytonk woman
Skrevet

Ja det er helt i orden for meg. Bra de har noen å øve seg på :)

Skrevet

Nei, jeg vil ikke ha studenter til stede ved GU. Jeg har hatt studenter til stede ved andre mer "ufarlige" undersøkelser, men dette blir noe annet. Jeg skjønner at de må ha noen å øve seg på, men det blir ikke meg.

Skrevet

Jeg har hatt studenter til stede ved en undersøkelse, men det var ikke GU. Gikk greit, men han ene var utrolig nervøs, mistet instrumenter på golvet og stammet og svettet. Ved GU er jeg så nervøs at jeg tror jeg ville takket pent nei dersom jeg fikk spørsmål om å ha noen tilstede da.

Gjest =tentacle=
Skrevet

Ja, så lenge det er kun èn og jeg blir spurt på en grei måte.

Skrevet

Nei. Aldri i verden. Ved andre undersøkelser kan de få se på, og måle trykk og sånt, det er ikke noe problem. Men GU er ekkelt som bare det. Kanskje om det hadde vært en jordmorstudent, kvinnelig sådan, men under sterk tvil. Ingen får stikke meg i det hele tatt, blodprøver og slikt er et helvete for meg. Da blir alt mye verre med en fersking som bommer og slikt...

Gjest Veronica Mars
Skrevet

Jeg hadde ikke taklet å ha flere tilstede enn absolutt nødvendig under en GU, så det hadde ikke vært greit for meg nei. Men ved andre undersøkelser er det vel helt greit.

Gjest Vampyra
Skrevet

Nei jeg har så angst for GU, at å ha mer enn en person der er uaktuelt!

Skrevet

Om jeg blir spurt på forhånd og det er snakk om bare en student, ikke et helt andefølge som skal stå og glo, så er det greit. Men er det en kjempenervøs student som skjelver på hendene og knapt klarer å puste selv får han/hun ikke stikke /undersøke meg.

Gjest Gjest_vihi_*
Skrevet

Bomstikk så mye du vil på min arm, men hold deg langt unna mitt underliv uten tillatelse... ;)

Skrevet

Det har jeg hatt allerede, ble ikke informert på forhånd.

Men fikk spørsmål om jeg syntes det var greit når jeg var kommet inn, og da føler man seg litt pressa til å si ja.

En utenlandsk student prøvde seg for første gang også, var faktisk litt vondt.. fordi hun hadde jo ikke helt feelingen på hvordan instrumentene fungerte osv.

Men selv om det er småpinlig og litt vondt, så tror jeg det er viktig at man stiller opp. De må jo lære seg det!

Skrevet

Kanskje, under tvil. Men ikke en hel gjeng, det måtte blitt en.

Skrevet
Nei. Aldri i verden. Ved andre undersøkelser kan de få se på, og måle trykk og sånt, det er ikke noe problem. Men GU er ekkelt som bare det. Kanskje om det hadde vært en jordmorstudent, kvinnelig sådan, men under sterk tvil. Ingen får stikke meg i det hele tatt, blodprøver og slikt er et helvete for meg. Da blir alt mye verre med en fersking som bommer og slikt...

De som var hos meg gjorde ingen ting, de bare så på. Men jeg må si at det føltes litt merkelig å ha 4-5 ukjente som sto og glodde på det legen gjorde! :ler: Det var ingen fornøyelse, for å si det sånn!

Gjest Emera
Skrevet

Nå nei, ingen studenter til stede når jeg tar GU. Aldri i verden. Siden legestudenter trenger den typen undervisning, så er jeg glad for at det er noen som synes det er greit at de er der. Men det gjør altså ikke jeg.

Gjest Mrs. Potter
Skrevet (endret)

Hadde en student(mann) tilstede sist jeg var på GU. Syntes det var litt ubehagelig og hadde aldri i livet hatt flere der.

Endret av Mrs. Potter
Skrevet

Det hadde overhodet ikke vært greit for meg og hadde noen studenter (eller andre personer) bare kommet inn mens legen hadde holdt på hadde jeg blitt fly forbannet og sagt nøyaktig hva jeg hadde ment om den saken.

Gjest vimse
Skrevet (endret)

Det hadde ikke vært noe problem for min del, så sant jeg hadde fått spørsmål om det i forkant av undersøkelsen.

Endret av vimse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...