Gå til innhold

Ordinær ultralyd


Havfrua

Anbefalte innlegg

Noen som har fått time enda eller?

Jeg skal etter påske, tirsdag 10. april kl 1330.

Gleder meg veldig til å se den lille babyen altså. Nå tror jeg at jeg har fått overtalt mannen til å IKKE vite kjønnet også. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal på UL mandag 16.april. gleder oss:) vi er overbeviste om at det er ei jente, så vi håper å få det bekreftet på Ul:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal nå på Fredag. Jeg vil vite kjønnet, men det er for tidlig.

Er bare 12-13 uker da..

Jeg føler på meg at det er gutt .. men vi får se..

Må nok vente til neste gang for å få svar på det. :)

(Vi får derimot vite hvor stor sjansen i prosent er for at den kan ha Downs Syndrom o.l. denne gangen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Vi har fått time i uke 19, den 16.mai for å være nøyaktig!

Men nå har vi hatt endel UL allerede, så jeg har fått smugkikket masse!! :sjarmor::ler:

Vi har ikke lyst til å vite kjønnet, har en viss fornemmelse av hva det blir, men vil ikke vite det før fødselen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har fått innkalling til ultralyd i uke 19, den 22. mai :) Gleder meg så masse til å se det lille nurket, og håper vi også får se om det bli ei lita :babyjente: eller en liten :babygutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt treg med å oppdatere her, men vi har altså vært på ultralyd og alt stod bra til med den lille inni magen min.

Det var helt utrolig fantastisk flott å få se babyen inni magen. Det var stor aktivitet inni der og den vinket til og med til oss også. :legrine:

Fikk beholde min egen termin.

Kjønnet ville vi ikke vite, så det er en godt bevart hemmelighet.

Hvordan har det gått med dere andre?

Endret av Havfrua
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så spennende! Jeg har time i uke 18, den 11.mai, og gleder meg veldig! Det er vår første, og jeg gleder meg til å se fjeset til sambo når han ser nurket. Vi har ikke bestemt oss for om vi vil vite kjønnet ennå. Det eneste vi vet er at enten må begge vite eller ikke vite, ellers blir det vanskelig å holde seg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi også vært til ul og alt ser helt topp ut! :)

Og "kjønnstegn" som kvalme og rask hjerterytme kan jeg bekrefte at man bare kan se bort i fra, for vi venter en liten pjokk :D

Legen på første ul hadde helt rett; "termin kommer ikke til å bli flyttet", og det viste seg å stemme.

Har ikke hatt den minste trang til å kjøpe små, søte plagg inntil nå, men nå som jeg kan si han istedenfor "hun-eller-han", knøttet, junior, smurfen og knerten (vel, jeg kommer nok ikke til å SLUTTE med kjælenavnene ;) ), kjenner jeg at lysten kommer snikende...

Dere som ikke vil vite, dere må være supertålmodige! Ikke en av mine sterke sider, dessverre... :sjenert: Er det fordi dere har vært gjennom dette før?

Føler at det er nok spenning for meg allerede, som førstis... :forvirret:

Ikke minst; vi har ikke PEILING på navn, så det er greit å snevre ned letingen med 50%... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Madden

Jeg har ikke vært igjennom det før..det er vårt første barn! Men vi vil bare ikke vite kjønnet..synes det er helt greit at vi får vite det når barnet er født! Hvis vi tilfeldigvis ser det selv når vi er på ultralyd, ja så får vi jo vite det, men jeg kunne ikke drømme om å spørre legen...eller ta ultralyd kun for å finne ut av det! Det er bare min mening da! ;) Tar forresten sånn kjønnsbestemmelse med en klype salt uansett...for selv om legene sier at det er ditt eller datt...så er det ingen av dem som har rett hver eneste gang! ;) Litt kjipt å ha malt barnerommet eller kjøpt inn en hel garderobe i rosa, og så kommer det en liten gutt!! :ler: Har hørt mange eksempel på akkurat det...og i noen av tilfellene var legen/jordmor SKRÅSIKKER...men så tok de feil allikevel!

Som du sier så er det greit å få snevret inn letingen av navn da...for det er ikke enkelt!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg har nå vært på UL, og jeg fikk forskjøvet termin med 13 dager... :forvirret: Siden det var så stor forskjell, ville JM at jeg skulle komme igjen om 3 uker for en ekstra UL. (jeg var jo bare 16 uker når jeg var på UL) Hun sa ingen ting om at noe kunne være galt, men etterpå har jeg begynt å tenke på at det kanskje kan være noe feil med barnet. Hva tror dere? Er det vanlig å få forskjøvet termin så mye.. I så fall vil det si at jeg testet positivt allerede i uke 3+2, og det er vel ganske tidlig, eller..? Er ikke så god på dette egentlig.

Alicante :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en annen som også fikk så stort sprik mellom terminene men der står alt bra til med mor og barn, så jeg ville ikke bekymret meg for mye hadde jeg vært deg. Det kan være vanskelig å få tatt korrekte mål hvis du "bare" var 16 uker på vei.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en annen som også fikk så stort sprik mellom terminene men der står alt bra til med mor og barn, så jeg ville ikke bekymret meg for mye hadde jeg vært deg. Det kan være vanskelig å få tatt korrekte mål hvis du "bare" var 16 uker på vei.

:kose:

Takk for trøst, Havfrua :) Jeg merker at jeg blir litt ekstra på vakt for alle mulige (og umulige) farer nå om dagen. Men nå vet jeg i alle fall at magen vokser, og jeg tror at jeg kanskje har kjent bevegelser der, så jeg er litt beroliget.

Alicante :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg også vært på ultralyd, og alt sto bra til med den lille :) I følge jordmor kunne det se ut til at det ble en liten gutt denne gangen, men turte ikke love noe ;) Ny termin ble 21.oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...