Cata Skrevet 28. mars 2007 #21 Skrevet 28. mars 2007 Jeg leste det som stod om cold reading. Hvordan kan man da forklare at den synske som snakker med den han eller hun spår, kan beskrive huset som han eller hun bor i, kan fortelle hvordan vedkommendes utseende er, osv. når de bare snakker pr. tlf.? ← Vel, jeg kan tenke meg hvordan noe av det kan foregå i allfall. Sett nå at du for eksempel snakker sørlandsdialekt. Med tanke på klisjeen "små hvite sørlandshus" så vil sjansen for at du bor i et hvitt hus være ganske stor. Se nå for deg at den som spår kommer med noe slikt som: "Jeg kan se et hvitt hus i tilværelsen din...." Sjansen for at du svarer noe slikt som "ja, det stemmer/å - det må være mine foreldres hus/javisst - besteforeldrene mine bodde i et slikt hus" er ganske stor. Dermed har spåeren fått en del faktiske opplysninger om deg som han eller hun kan spinne videre på. Noe av det samme kan brukes på dette met utseende.... Han eller hun spør som oftest når du er født.... Vel, hvis du er over 35 så vil f.eks. sjansen være stor for at beskrivelsen brunt, kort hår kan passe på deg. De fleste nordiske hårfarger er jo en eller annen nyanse av brunt og ofte er det slik at man klipper seg kort(ere) når man begynner å bli voksen. Det er ikke dermed sagt at de som spår bevisst benytter seg av slike teknikker, men jeg tror nok at et menneske med litt psykologisk sans og erfaring i å snakke med medmennesker ganske lett kan hente en del opplysninger fra deg selv, uten at verken du eller h*n tenker over det.
mr. louis Skrevet 28. mars 2007 #22 Skrevet 28. mars 2007 Litt snålt at de fleste av de som mener seg "synske" eller innehar andre "overnaturlige" evner gjerne bor i USA. Ufoer ser også ut til å velga USA eller UK som landingssted.
Krøsamaja Skrevet 28. mars 2007 #23 Skrevet 28. mars 2007 Å, det er mange her til lands med sterke evner, og det er et ganske stort miljø. Men i USA er man mye mer åpen om slikt, dermed synes det bedre også.
Gjest Corto Maltese Skrevet 28. mars 2007 #24 Skrevet 28. mars 2007 Litt snålt at de fleste av de som mener seg "synske" eller innehar andre "overnaturlige" evner gjerne bor i USA. Ufoer ser også ut til å velga USA eller UK som landingssted. ← Det er nok feil....det er blitt gjort mange UFO opservasjoner i Norge spesielt ved finn skogen. Også i Sibir er det gjort mange opservasjoner. Dette er ikke noe som er spesielt for USA eller UK. Det er bare det at det virker slik men faktum er at det ikke er noe mer opservasjoner i USA en det f.eks er i Frankrike Og opservasjoner har det tross alt vært lenge lenge før Roswell for og sidet slik, ikke at dette har noe med saken og gjøre, Men det finnes dokumenter som viser at det ble opsevert flere ufoer i Sør-Frankrike på 1790 tallet, Og at de som har overnaturlige evner bare bor i USA dette er også rett og slett feil. Det er like mange som kan ha overnaturlige evner eller som sier de har det i Europa eller i India eller Kina eller Russland. men jeg tror Amerikanerene nok er mer fram på så derfor virker det slik at det er i USA det skjer.
Hard Candy Skrevet 29. mars 2007 #25 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har vært hos en meget kjent synsk mann (som ikke tar betalt). Tok med min mann som er skeptisk til slike ting. Han ble sjokkert over hva den mannen fortalte oss, ikke sjans at han kunne visst noe på forhånd. Ikke kunne han gjette seg til noe heller da jeg ikke hadde sagt ett ord om noe av det han sa. Jeg var der for en konkret ting, men mannen fortalte mye om min fortid og han ville snakke med min mann også. Helt skremmende var det, alt stemte. Min mann er overbevist om at den hyggelige flotte karen er synsk, noe annet stemmer ikke. Jeg er så glad jeg fikk møte den fantastiske mannen. Min mening er at såkalte "synske" folk som registrerer seg på et teletorg er kun folk som vil tjene penger lettvint. Er man virkelig synsk så har man evnene, og de føler det blir et (påtvunget) kall som det er ikke er så lett å komme unna, det følger de livet ut. Vi kan alle trene oss i å bli mer åpen og øke vår bevissthet for andre, men å være synsk, dvs å se inn i andre mennesker er en sjelden gave. Nå er det populært å gå på slike reading kurs, det er en flott ting, det gjør at man får bedre kontakt med sitt indre "jeg". Jeg kan også si at jeg selv har sett ting, som viser seg å stemme. Det er kun på grunn av at jeg er en person som føler mye. De sosiale antenne står på for fullt
Bvlgari Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #26 Skrevet 29. mars 2007 Vel, jeg kan tenke meg hvordan noe av det kan foregå i allfall. Sett nå at du for eksempel snakker sørlandsdialekt. Med tanke på klisjeen "små hvite sørlandshus" så vil sjansen for at du bor i et hvitt hus være ganske stor. Se nå for deg at den som spår kommer med noe slikt som: "Jeg kan se et hvitt hus i tilværelsen din...." Sjansen for at du svarer noe slikt som "ja, det stemmer/å - det må være mine foreldres hus/javisst - besteforeldrene mine bodde i et slikt hus" er ganske stor. Dermed har spåeren fått en del faktiske opplysninger om deg som han eller hun kan spinne videre på. Noe av det samme kan brukes på dette met utseende.... Han eller hun spør som oftest når du er født.... Vel, hvis du er over 35 så vil f.eks. sjansen være stor for at beskrivelsen brunt, kort hår kan passe på deg. De fleste nordiske hårfarger er jo en eller annen nyanse av brunt og ofte er det slik at man klipper seg kort(ere) når man begynner å bli voksen. Det er ikke dermed sagt at de som spår bevisst benytter seg av slike teknikker, men jeg tror nok at et menneske med litt psykologisk sans og erfaring i å snakke med medmennesker ganske lett kan hente en del opplysninger fra deg selv, uten at verken du eller h*n tenker over det. ← Nå mente jeg mer beskrivelser som hvordan rommet vedkommende sitter i er detaljert, f.eks. kan fortelle hvor møblene er plasser, farger på dem, hva vedkommende har liggende på bordet foran seg osv. Ingen kan gjette seg til slikt. En annen ting er når den synske kan beskrive utseende på folk med detaljer. F.eks. at vedkommende har vondt i et øre, at vedkommende har en føflekk på venstre kinn, osv.
Gjest Chrizzy Skrevet 29. mars 2007 #27 Skrevet 29. mars 2007 Det er vitenskpelig bekreftet at det finnes synske mennesker. Men selfølgelig 99% av de som sier de er synesk lyver...Men det er de som spår folk og ikke tar penger for de og faktisk får rett....Hva er de luftkriske ? ← Hvor har du dette fra? Link?
mr. louis Skrevet 29. mars 2007 #28 Skrevet 29. mars 2007 Å, det er mange her til lands med sterke evner, og det er et ganske stort miljø. ← Mange her til lands som virkelig kan "spå"? Tror du virkelig at folk som kunne dette greiene som ingen kan ikke hadde utnyttet det? Det hadde vært en sensasjon på linje med at det ble oppdaget intelligent liv utenfor jorden. KG bør skamme seg langt ned i tærne fordi de promoterer stjeling av penger fra naive sjeler, fysj.
Gjest Chrizzy Skrevet 29. mars 2007 #29 Skrevet 29. mars 2007 (endret) Mange her til lands som virkelig kan "spå"? Tror du virkelig at folk som kunne dette greiene som ingen kan ikke hadde utnyttet det? Det hadde vært en sensasjon på linje med at det ble oppdaget intelligent liv utenfor jorden. KG bør skamme seg langt ned i tærne fordi de promoterer stjeling av penger fra naive sjeler, fysj. ← Jeg tror at alle mennesker kan ha evner utenom det "vanlige". Du skriver at du mener at alt har en naturlig forklaring, det tror jeg også, jeg tror det finnes en naturlig forklaring på alt, slike ting også. Jeg tror ikke det er så mystisk som det kan virke i dag. Jeg tror også at i fremtiden vil dette få sin naturlige plass i verden, da er det kanskje ikke så lett for noen å utnytte det heller. Jeg har selv drømt ting som har hendt, jeg legger kort av og til. Jeg har også opplevd helt utrolige tilfeldigheter, telepati osv. De drømmene jeg har hatt som har vært sannne, jeg tror ikke at jeg har noen overnaturlige evner, jeg tror at jeg fanger opp signaler, kroppsspråk osv. ubevisst, jeg tolker ikke de inntrykkene på dagen, men det kommer frem om natten når jeg sover. Det mener jeg at er den naturlige forklaringen hos meg. Nå utarter jo dette seg forskjellig... Når det gjelder å legge kort, så ser jeg på det som noe kreativt, jeg tror at de kan brukes på en kreativ måte, at de kan åpne opp for nye muligheter og måter å tenke på... Rett og slett litt gøy som man kan legge med venner og slikt. 829- nummer sier vel nesten seg selv at er et eldorado for utnyttelse... Endret 29. mars 2007 av Chrizzy
Gjest Corto Maltese Skrevet 29. mars 2007 #31 Skrevet 29. mars 2007 Hvor har du dette fra? Link? ← jeg så det på Discovery..
Gjest Chrizzy Skrevet 29. mars 2007 #32 Skrevet 29. mars 2007 Interessant Chrizzy ← Du har en fryktleig søt avatar
Cata Skrevet 29. mars 2007 #33 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har vært inne på de samme tankene som deg chrizzy. Jeg tror mye av det vi anser som overnaturlig egentlig har en veldig naturlig forklaring. Intuisjon betrakter jeg for eksempel som et resultat av ørsmå signaler (som du sier: kroppsspråk, tonefall, nyheter osv.) som man har fanget opp, men som man kanskje ikke er seg helt bevisst før de begynner å danne et mønster. Jeg legger også kort av og til. Faktisk begynte jeg med det etter å ha blitt spådd selv, rett og slett fordi jeg ble så nysgjerrig på hva dette var for noe. Jeg har etterhvert oppdaget at kortene slett ikke er dumme, men jeg tror ikke det er kortene selv som forteller noe. Derimot mener jeg at kortene, kombinasjonen av dem og symbolikken i dem trigger hjernen slik at man begynner å reflektere over ting og kanskje ser ting på en litt annen måte enn man ville gjort uten denne "drahjelpen".
Gjest Chrizzy Skrevet 29. mars 2007 #34 Skrevet 29. mars 2007 Jeg har vært inne på de samme tankene som deg chrizzy. Jeg tror mye av det vi anser som overnaturlig egentlig har en veldig naturlig forklaring. Intuisjon betrakter jeg for eksempel som et resultat av ørsmå signaler (som du sier: kroppsspråk, tonefall, nyheter osv.) som man har fanget opp, men som man kanskje ikke er seg helt bevisst før de begynner å danne et mønster. Jeg legger også kort av og til. Faktisk begynte jeg med det etter å ha blitt spådd selv, rett og slett fordi jeg ble så nysgjerrig på hva dette var for noe. Jeg har etterhvert oppdaget at kortene slett ikke er dumme, men jeg tror ikke det er kortene selv som forteller noe. Derimot mener jeg at kortene, kombinasjonen av dem og symbolikken i dem trigger hjernen slik at man begynner å reflektere over ting og kanskje ser ting på en litt annen måte enn man ville gjort uten denne "drahjelpen". ← Ja, kjempebra skrevet!
mr. louis Skrevet 29. mars 2007 #35 Skrevet 29. mars 2007 Du har en fryktleig søt avatar ← Hehe, skikkelig nusselig, de snakker sammen Finner ikke noen mer søt en den der.
Gjest HeidiO Skrevet 29. mars 2007 #36 Skrevet 29. mars 2007 Så kommer jeg da, og er så frekk at jeg påstår at jeg har både synske evner, og helbredende evner.. Jeg jobber ikke med dette til vanlig, sitter ei heller på teletorget, men jobber litt innimellom på fritiden min. Nå har jeg kun kunder på et hesteforum jeg tilbringer mye tid på (ikke for å sanke kunder, men fordi jeg har hest, og det er mange hyggelige mennesker der inne). Da tar jeg 100 kroner for en spåing innimellom, men fastprisen er 250 kroner. Tar ikke betalt for spåingen i den forstand, men fordi jeg bruker av min tid som jeg kunne brukt på skolearbeid (studerer jus på tredje året). Bruker godt over en time på en spåing, og gjør dette over mail. Det eneste jeg spør om er hårfarge/alder/fornavn/høyde og gjerne ett bilde, da det gjør det enklere for meg og se. Ser på meg selv som ganske treffsikker, og har fått mange gode tilbakemeldinger på dette. Selvsagt SKAL man være skeptisk til alt! Det sitter mange lurendreiere der ute og håver inn på penger, slik er det bare! Var på alternativmessen her jeg bor, og der satt det en tulling som mente på at han kunne "se" neste ukes lottorekke. Utrolig useriøst og uetisk mener jeg. Jeg får ikke inn slike ting, og kunne aldri tenkt meg å bruke evnen min til og bruke den slik at jeg selv/andre skal få penger. Derimot kan jeg gi en pekepinn på hva fremtiden KAN bringe, så blir det opp til deg selv hva du ønsker å bruke informasjonen til. Jeg bruker helst å se på "uskyldige" ting om jobb/kjærlighet/skole osv, samt at jeg kan hjelpe til dersom man har mistet noe. Betyr ikke at jeg treffer hver gang av den grunn, men ser man på det som underholdning kan man jo ikke bli skuffet?
Fruktig Skrevet 29. mars 2007 #37 Skrevet 29. mars 2007 Jeg betalte to hundre kroner en gang til ei spådame på nettet. Hadde snakka med ei venninne som hadde blitt spådd av henne, så gjorde det av nysgjerrighet. Det var ikke moro. Hun skrev at hun hadde spådd tusenvis av mennesker, men aldri sett en så mørk fremtid som min! :/ IIIIIIIK. Velger å ikke tro på det, men er jo ekkelt likevel!
mr. louis Skrevet 29. mars 2007 #38 Skrevet 29. mars 2007 Det var ikke moro. Hun skrev at hun hadde spådd tusenvis av mennesker, men aldri sett en så mørk fremtid som min! :/ IIIIIIIK. Velger å ikke tro på det, men er jo ekkelt likevel! ← Du kan ta det alldeles med ro, ingen er synske.
Gjest HeidiO Skrevet 29. mars 2007 #39 Skrevet 29. mars 2007 Det var ikke moro. Hun skrev at hun hadde spådd tusenvis av mennesker, men aldri sett en så mørk fremtid som min! :/ IIIIIIIK. Velger å ikke tro på det, men er jo ekkelt likevel! Herregud.. Hvem er det som spår slike ting da? Jeg legger aldri ut om at folk kommer til og dø/er alvorlig syke, kan jo ikke skremme vettet av folk!
Fruktig Skrevet 29. mars 2007 #40 Skrevet 29. mars 2007 Hun sa også at hun hadde konferert med en kollega, og han så det samme ! Wæ! Gikk ikke ut på død og sykdom, men familie. Men som sagt så velger jeg å ikke tro på det. Hun sa nemlig at jeg skulle få tre barn, og det kommer ikke til å skje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå