Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ser at det har kommet reklame for spåtjenester på siden her. Noen som har erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt spådd, ja. Som underholdning og for å få noen nye innspill om hvordan tilværelsen kan komme til å arte seg er det spennende, men man må ikke regne med å få fasiten for de neste x antall år.

Det er ikke alle som spår like riktig, for å si det slik.

Skrevet

Jeg har blitt spådd, har ringt en spådame en gang. Hun var utrolig treffsikker, eller så var det bare flaks.

Det er litt moro å bli spådd for det er spennende å se om ting virkelig skjer, synd det er så dyrt.

Gjest *Tara*
Skrevet

Så lenge det finnes naive mennesker, vil det finnes spådamer og såkalte, "klarsynte" som utnytter dette for alt det er verd. Verden vil bedras ;)

Skrevet
Ser at det har kommet reklame for spåtjenester på siden her. Noen som har erfaring?

Ikke la deg lure av denslags sleip driveri der det bare handler om å narre flest mange til å snakke lengst mulig med folk som i min moral er kriminelle.

INGEN I VERDEN ER SYNSKE!!! Som jeg pleier å si (disse folka er jo så pengegriske), hadde en person i verden vært virkelig reellt synsk, f.eks meg, hadde jeg levd i livsfare, men kunne jeg finne meg ett trygt sted med pcen kunne jeg i løpet av kort tid ta full kontroll over verdensøkonomien, og skapt med det globalt kaos.

Hadde de ikke måtte bevise det, er det sikkert mange som hadde sagt de kunne fly uten hjelp.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

INGEN I VERDEN ER SYNSKE!!!

Det er vitenskpelig bekreftet at det finnes synske mennesker. Men selfølgelig 99% av de som sier de er synesk lyver...Men det er de som spår folk og ikke tar penger for de og faktisk får rett....Hva er de luftkriske ?

Skrevet

Alt har en naturlig forklaring.

Skrevet
Hva er de luftkriske ?

Jeg vet ikke hva luftkriske betyr, hva betyr det?

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Alt har en naturlig forklaring.

Der tar du feil. Det er mye som ikke kan forklares

Skrevet (endret)

Skeptikeren James Randi har siden 70-tallet utlovet en dusør til de som kan bevise for ham at de har overnaturlige evner. Ingen har klart testen, enda testvilkårene settes av begge parter og dusøren har etterhvert vokst til 1 mill. dollar...

Han har blant annet vist hvordan Uri Geller bøyer skjeene sine, og har gått hardt ut mot den kjente sannseersken Sylvia Browne. Hun er veldig populær i Statene, enda hun sa til foreldrene til Shawn Hornbeck (den forsvunne gutten som ble funnet i live flere år etter han forsvant) at hun kunne "se" at han var død!

Folk som hevder å være synske bruker en kjent teknikk som kalles cold reading.

Det er en skam at noen utnytter folk som er i en så forferdelig situasjon allerede :frustrert:

Hvis jeg hadde problemer og lurte på hvordan jeg kom til å takle fremtiden så ville jeg heller brukt pengene på en psykolog.

Edit: glemte noe...

Endret av Meaty
Skrevet
Skeptikeren James Randi har siden 70-tallet utlovet en dusør til de som kan bevise for ham at de har overnaturlige evner. Ingen har klart testen, enda testvilkårene settes av begge parter og dusøren har etterhvert vokst til 1 mill. dollar...

Han har blant annet vist hvordan Uri Geller bøyer skjeene sine, og har gått hardt ut mot den kjente sannseersken Sylvia Browne. Hun er veldig populær i Statene, enda hun sa til foreldrene til Shawn Hornbeck (den forsvunne gutten som ble funnet i live flere år etter han forsvant) at hun kunne "se" at han var død!

Det er en skam at noen utnytter folk som er i en så forferdelig situasjon allerede  :frustrert:

Hvis jeg hadde problemer og lurte på hvordan jeg kom til å takle fremtiden så ville jeg heller brukt pengene på en psykolog.

Nå tar du litt feil her. Jeg har just lest fedig en bok av james Randi som heter Juks og Bedrag. Og jada han har mange gode poeng, men mange av James sine forsøk ble ufullstendige. James Randi har nok jukset litt på sannheten, vridd litt historie til hans fordel osv han også. James Randi har på ingen måte bevist at PSI ikke finnes, han har bare bevist at han er dum nok til å bruke så mye tid på noe han ikke kan bevise.

Og ang hans tester så er det James Randi og hans team som setter opp vilkårene, det er ikke i samråd med den synske. Det eneste den synske har med villkårene å gjøre er at h*n må signere på dem.

Mange har fallt i fra på hans test, men mye av grunnen til dette er også at vitenskapen ikke får fanget opp mye av det som foregår, og dermed trekker James Randi den "logiske" slutningen om at kan vi ikke bevise det så må det være tullball.

Og tilslutt så har man også den deln av de synske som overhodet ikke er interressert i Randis tester, de har ikke noe behov for å teste seg foran en hel verden, de vet hva de kan.

Så før du tar alt James Randi sier som fakta så råder jeg deg til å informere deg selv.

For eksempel så kan du lese litt om Mrs. Leonore E. Piper (1859-1950) og Mrs. Gladis Osborne Leonard (1882-1968) Dette er to kvinner med meget spesielle evner, og de ble meget grundig testet for juks, men i løpet av hele deres karriere så kunne man ikke bevise et eneste fnugg for juks med disse kvinnene.

Skrevet

Jeg har faktisk lest masse om dette, så man kan ikke si at jeg er uinformert. Jeg kommer ikke med noen bastant konklusjon som sier at Randi sitter med den hele og fulle sannhet, jeg er skeptiker men ikke kyniker. Men det han og hans likesinnede mener stemmer mer med min egen oppfattelse enn det hans "motstandere" mener.

Skrevet
Jeg har faktisk lest masse om dette, så man kan ikke si at jeg er uinformert. Jeg kommer ikke med noen bastant konklusjon som sier at Randi sitter med den hele og fulle sannhet, jeg er skeptiker men ikke kyniker. Men det han og hans likesinnede mener stemmer mer med min egen oppfattelse enn det hans "motstandere" mener.

Men å kalle det fakta og bruke han som grunnlag for at PSI ikke finnes blir litt dumt, er du ikke enig?

Og ja du er nok informert om James Randi, men før du kan komme med så bastante meninger så bør du også informere deg selv om selve emnet PSI.

Skrevet
Der tar du feil. Det er mye som ikke kan forklares

Intet er uforklarlig, alt har en naturlig forklaring, det gjelder bare å finne den rette forklaringen.

Ordet uforklarlig er meningsløst, der er mange ting vi ikke vet , men å si at noe er uforklarlig er meningsløst, vi har bare ikke funnet forklaringen enda.

Skrevet
Men å kalle det fakta og bruke han som grunnlag for at PSI ikke finnes blir litt dumt, er du ikke enig?

Og vice versa til deg.

Hvordan kan du vite hva jeg har lest?

Skrevet
Og vice versa til deg.

Hvordan kan du vite hva jeg har lest?

Jeg bruker ingenting som fakta.

Men mine påstander kommer av at jeg har lest og satt meg inn i begge sider av saken, derfor føler jeg at jeg har godt grunnlag til å uttale meg.

Etter 7 år innenfor feltet har jeg lest både kritikerenes røst og PSI sin rødt.

Dine innlegg antyder at du har lest Randi sin røst, ogkanskje noen andre kritikere men kanskje ikke satt deg så mye inn i PSI sin side av saken. OM du hadde gjort det så hadde ikke ditt innlegg over her vært så bastant. Det er alltid noen som drar opp Randi i slike debatter, men det er få som kan svare på hva PSI egentlig går ut på.

Skrevet

Lurer på hvordan tryllekunstener får damer i tilsynelatende transe til å sveve over scenegulve? De kunne ikke henge i noe for over var det klar himmel.

Hvordan får de det til? Jeg satt så nær at jeg kunne ta på scenegulvet og studerte hvordan i svarte er det de gjør dette, og jeg er ikke lett å lure. Bruker de speil...i tilfelle hvordan. Ikke vet jeg men noe "overnaturlig" er det ikke.

Gjest Corto Maltese
Skrevet
Intet er uforklarlig, alt har en naturlig forklaring, det gjelder bare å finne den rette forklaringen.

Ordet uforklarlig er meningsløst, der er mange ting vi ikke vet , men å si at noe er uforklarlig  er meningsløst, vi har bare ikke funnet forklaringen enda.

vi får si oss enige i og være uenig i akkurat det

Skrevet
vi får si oss enige i og være uenig i akkurat det

Jepp :)

Skrevet

Det er en skam at noen utnytter folk som er i en så forferdelig situasjon allerede  :frustrert:

Jeg leste det som stod om cold reading. Hvordan kan man da forklare at den synske som snakker med den han eller hun spår, kan beskrive huset som han eller hun bor i, kan fortelle hvordan vedkommendes utseende er, osv. når de bare snakker pr. tlf.?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...